2022-10-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du menar hur han ska veta att jag inte tänker gå till polisen och anmäla honom för våldtäkt för att jag höll käften under gårdagens sexakt?

Frågan var:
Lagen säger att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Citera
2022-10-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men vad exakt är det du inte förstår?
Att fantisera om att bli våldtagen är inte samma sak som en riktig våldtäkt.

Så alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna ljuger enligt dig?
Ja eller nej?
Citera
2022-10-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna ljuger enligt dig?
Ja eller nej?

Nej, de ljuger inte om att de fantiserar om våldtäkt. Men själva fantasin är en BDSM-fantasi. Dvs. de tänder på fantasier av BDSM-karaktär.
Citera
2022-10-17, 22:35
Medlem
Citat:
Nej, de ljuger inte om att de fantiserar om våldtäkt. Men själva fantasin är en BDSM-fantasi. Dvs. de tänder på fantasier av BDSM-karaktär.

Så då ljuger alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna alltså enligt dig, du anser att det är BDSM de fantiserar om.
Citera
2022-10-17, 22:39
Avslutad
Citat:
Frågan var:
Lagen säger att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Han får väl utgå från att om jag vill ha sex så samtycker jag.

Men du kan ju svara på frågan själv eftersom du verkar vilja ha något annat svar:

Hur vet tjejerna som telefonbokar sig hos dig veta att ditt samtycke till sex fortfarande gäller?
Citera
2022-10-17, 22:43
Medlem
Citat:
Så då ljuger alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna alltså enligt dig, du anser att det är BDSM de fantiserar om.

Nej, den enda källa du har levererat i ämnet beskriver det också så. Att de fantiserar om att vara undergivna och bli dominerade. Dvs.: BDSM-sex.
Citera
2022-10-17, 22:45
Avslutad
Citat:
Att få näsbenet krossat och underlivet söndertrasat av en flaska av ett illaluktande äckel i tvättstugan när man fantiserar om att bli bunden och nertryckt i soffan av en snygg inbrottstjuv är lite olika saker.
Citera
2022-10-17, 22:47
Medlem
Citat:
Han får väl utgå från att om jag vill ha sex så samtycker jag.

Frågan var:

Hur ska han och domstolen avgöra om samtycke fanns om det inte finns kriterier som säger när det upphör att gälla?

Citat:
Men du kan ju svara på frågan själv eftersom du verkar vilja ha något annat svar:

Hur vet tjejerna som telefonbokar sig hos dig veta att ditt samtycke till sex fortfarande gäller?

Samtyckeslagen finns inte i det landet jag befinner mig i men i Sverige svarar jag som Lawline.
Samtycke måste uttryckas under hela akten, när det inte längre uttrycks finns inget samtycke.
Citera
2022-10-17, 22:50
Medlem
Citat:
Nej, den enda källa du har levererat i ämnet beskriver det också så. Att de fantiserar om att vara undergivna och bli dominerade. Dvs.: BDSM-sex.

Du säger emot dig själv, du säger först att det är en våldtäktsfantasi men i nästa mening säger du nej, det är en BDSM-fantasi, dvs att kvinnorna har fel när de säger att det är en våldtäktsfantasi.
Citat:
Citera
2022-10-17, 22:54
Avslutad
Citat:
Frågan var:

Hur ska han och domstolen avgöra om samtycke fanns om det inte finns kriterier som säger när det upphör att gälla?

Samtyckeslagen finns inte i det landet jag befinner mig i men i Sverige svarar jag som Lawline.
Samtycke måste uttryckas under hela akten, när det inte längre uttrycks finns inget samtycke.
Jag sa ju det. Så länge jag vill ha sex kan han utgå från att jag samtycker till sex. Jag brukar i alla fall utgå ifrån att han samtycker till det sex som han vill ha.

Utgå från att du är i Sverige. En tjej ringer och vill boka in sig hos dig för att ha sex. Hur ska hon veta om du samtycker eller inte? Babblar du hela sexakten alltså?
Citera
2022-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
Att få näsbenet krossat och underlivet söndertrasat av en flaska av ett illaluktande äckel i tvättstugan när man fantiserar om att bli bunden och nertryckt i soffan av en snygg inbrottstjuv är lite olika saker.

Ja det är olika saker men båda är våldtäkt enligt lagen.
När kvinnorna säger att de fantiserar om våldtäkt så betyder inte detta att de fantiserar om alla sorters våldtäkter, även om många olika varianter finns förstås.
Citera
2022-10-17, 22:56
Medlem
Citat:
Du säger emot dig själv, du säger först att det är en våldtäktsfantasi men i nästa mening säger du nej, det är en BDSM-fantasi, dvs att kvinnorna har fel när de säger att det är en våldtäktsfantasi.

Våldtäktsfantasi är synonymt med BDSM-"rape play" fantasi. I båda har den som fantiserar full kontroll själv över skeendet. Det är samma sak. BDSM-boken "Femtio nyanser av grått", var väl också en bästsäljare för kvinnor, om jag inte missminner mig av vad folk på forumet har skrivit. Helt klart är det många kvinnor som blir eggade av BDSM i fantasin. I verkligheten är det dock inte säkert de skulle gilla BDSM-"rape play" och liknande.

Och vi alla vet att någon som blir våldtagen på riktigt inte vill bli våldtagen. Hade den velat det, så är det inte längre våldtäkt, utan helt enkelt: BDSM-sex.
'
Och vill någon ha BDSM-sex, så är det lättare för denna att gå på sådana klubbar och träffa likasinnade, än att rösta vart fjärde år i hopp om att det ska komma migranter som också gillar BDSM-sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in