2022-10-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du behöver inte lära mig nåt, jag undrar vad som skulle vara skillnaden mellan BDSM-sex och våldtäkt som gör att BDSM-sex (som är sådant som sker i enlighet med personens vilja) är lagligt medan våldtäkt (som man utsätts för mot sin vilja) är olagligt.

Men du kanske inte vet vad som gör det ena lagligt men det andra olagligt?

Prova att läs citaten ovanför ditt inlägg så finner du svaren.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, de fantiserar inte om riktig våldtäkt. De fantiserar givetvis om BDSM-"rape play". Som sagt: jag förstår inte riktigt varför du vill framstå som ett tvättäkta stolpskott, som inte förstår skillnaden mellan BDSM och våldtäkt.

De säger att de fantiserar om det. Lite magstarkt av dig att påstå att de ljuger.
Citera
2022-10-17, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nepp nu blir det bara vaniljsex för er rapefreaks! HAHA!
Ja, den nya regeringen kanske bara tillåter missionären, vem vet.
Citera
2022-10-17, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Prova att läs citaten ovanför ditt inlägg så finner du svaren.

De säger att de fantiserar om det. Lite magstarkt av dig att påstå att de ljuger.
Om båda två är saker som man vill borde båda vara lika lagligt.
Citera
2022-10-17, 16:22
Medlem
Citat:
Om båda två är saker som man vill borde båda vara lika lagligt.

Men som du ser av lagcitaten ovan så är det inte som du tror. Dina missuppfattningar styr inte lagen stumpan.
Citera
2022-10-17, 16:27
Avslutad
Citat:
Men som du ser av lagcitaten ovan så är det inte som du tror. Dina missuppfattningar styr inte lagen stumpan.
Tack, jag känner till lagen. Det är du som inte riktigt lyckats förklara din uppfattning av lagen och vad som är skillnaden mellan att bli utsatt för något som man vill och något som man inte vill.
Citera
2022-10-17, 16:32
Medlem
Citat:
Tack, jag känner till lagen. Det är du som inte riktigt lyckats förklara din uppfattning av lagen och vad som är skillnaden mellan att bli utsatt för något som man vill och något som man inte vill.

Du känner inte till lagen stumpan, det finns flera felaktigheter i ditt påstående. Bara för att peka på några så är det våldtäkt om du är i en särskilt utsatt situation oavsett om du vill ha sex eller inte.

Din önskan idag om att bli våldtagen i framtiden innebär heller inget samtycke till sex med den person som våldtar dig imorgon. Samtycke måste uttryckligen ges när sex inleds och då får du inte var i en särskilt utsatt situation.

(FB) Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?
Citera
2022-10-17, 17:03
Avslutad
Citat:
Du känner inte till lagen stumpan, det finns flera felaktigheter i ditt påstående. Bara för att peka på några så är det våldtäkt om du är i en särskilt utsatt situation oavsett om du vill ha sex eller inte.

Din önskan idag om att bli våldtagen i framtiden innebär heller inget samtycke till sex med den person som våldtar dig imorgon. Samtycke måste uttryckligen ges när sex inleds och då får du inte var i en särskilt utsatt situation.

(FB) Är svenska kvinnor värda att försvara i krig?
Ja det är våldtäkt och om våldtäkt är vad kvinnorna vill så varför är det då olagligt?
Citera
2022-10-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ja det är våldtäkt och om våldtäkt är vad kvinnorna vill så varför är det då olagligt?

Jag förklarade det för dig i inlägget du just citerade.
Citera
2022-10-17, 17:10
Avslutad
Citat:
Jag förklarade det för dig i inlägget du just citerade.
Nej inte alls. Du förklarade att det var våldtäkt att sätta på någon i särskilt utsatt situation men om kvinnorna vill våldtäkt så borde det ju vara lagligt att sätta på någon i särskilt utsatt situation.
Citera
2022-10-17, 17:14
Medlem
Citat:
Nej inte alls. Du förklarade att det var våldtäkt att sätta på någon i särskilt utsatt situation men om kvinnorna vill våldtäkt så borde det ju vara lagligt att sätta på någon i särskilt utsatt situation.

Dina åsikter om hur lagen borde vara styr inte hur den är stumpan. Dessutom kan man som sagt var inte ge samtycke idag för det som sker imorgon. En fantasi idag är alltså inget samtycke till sex imorgon ens om personen inte befinner sig i en utsatt situation.
Citera
2022-10-17, 17:23
Avslutad
Citat:
Samtycke måste uttryckligen ges när sex inleds
Vad grundar du det på?
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-10-17 kl. 17:27.
Citera
2022-10-17, 17:26
Avslutad
Citat:
Lagen
Citera den del av lagen som säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto