2022-10-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
De måste väl avreagera sig mot någon, kriminella invandrare vågar de sig nog inte på. Så de ger sig på en vanlig svenne istället.

Exakt! Vår jävla tönt polis är bara tuffa mot ofarliga svenskar.
Citera
2022-10-17, 20:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du tror att han börjat veva mot två poliser när hans flickvän är på toaletten eller?

Att bara käfta emot verbalt är inget som skall rendera i våld och avhysning.

Ingen aning, men polisen brukar inte oprovocerat misshandla folk utan anledning. Kanske har han varit full, kanske har han suttit och skränat, sjungit, skrikit, eller på annat sätt uppträtt störande och provocerande. Jag har ingen aning. Varför tror du själv polisen agerat som de gjort?
Att han bara skulle suttit upp lugnt och strösurfat på sin mobil och så plötsligt dyker det upp ett gäng poliser som går till oprovocerat anfall. Låter det troligt tycker du?
Citera
2022-10-17, 20:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
fyfan vilken sopa du är.

Han satt inte still
Han störde
Han gjorde inte som han blev tillsagd

sluta att sitta och hitta på scenarios som passar din världsbild

Du en typiskt sådan som sitter och hatar på poliser av ren vana och sen när det händer dej eller
din familj något och du sitter med 112 i luren och gråter: - Hur långt har Polisen kvar !! Dom måste
skynda sig !! Han har kniv !
Ja, han störde säker mkt på den lilla betongbiten på Arlanda så 3 poliser behöver brotta ner denne o tyka sig hela vägen. Äckliga jävka grissnutar, inte konstigt dom blir måltavlor med sån här skit i kulliserna.
Citera
2022-10-17, 20:50
Medlem
distraktions avatar
Verkar vara en hyfsad överreaktion och onödigt eskalerande av polisen i det här fallet. Så snart de identifierat att han har en anledning att vara på flygplatsen är det bara att lämna situationen.
Citera
2022-10-17, 20:52
Medlem
Vilken fettsäck till snut. Antar att det inte är eliten som patrullerar Arlanda.
Citera
2022-10-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ingen aning, men polisen brukar inte oprovocerat misshandla folk utan anledning. Kanske har han varit full, kanske har han suttit och skränat, sjungit, skrikit, eller på annat sätt uppträtt störande och provocerande. Jag har ingen aning. Varför tror du själv polisen agerat som de gjort?
Att han bara skulle suttit upp lugnt och strösurfat på sin mobil och så plötsligt dyker det upp ett gäng poliser som går till oprovocerat anfall. Låter det troligt tycker du?

Fullt möjligt. Det har ju hänt förr om man säger så.

Svensk forskning om polisarbete har visat att brottsförebyggande arbete kräver att polis snabbt förstår komplexa och tvetydiga situationer och enkelt kan göra åtskillnad mellan de personer som är närvarande (Granér 2004). Detta ger upphov till kategoriseringar och stereotypiseringar av bland annat människor, situationer, miljöer och detta betraktas som en central del av polisarbetet (Finstad 2003, Holmberg 2003, Hydén & Lundberg 2004, Pettersson 2005, Sollund 2007).

De som uppfattades som brottsbenägna kom i större utsträckning att omfattas av nedvärderande stereotyper. I förhållande till dessa grupper var man emellertid beredda att reflektera över att detta inte gällde hela gruppen. Gentemot zigenare var det emellertid annorlunda. Alla zigenare uppfattades som tjuvaktiga (Granér 2004: 237).
Polis är medveten om att deras arbete med att urskilja de laglydiga från de kriminella kan uppfattas som diskriminerande men menar att detta är oundvikligt: ”Ofta tycker folk att de blir utsatta för
diskriminering, men det berör inte poliser eftersom vi bara gör vårt jobb.” (Hydén & Lundberg 2004:173 ).
Citera
2022-10-17, 21:11
Medlem
Hursomhelstings avatar
Den är såna här riggade gubben ur lådan trick vi har att förvänta oss nu när ett paradigmskifte är satt i verket.
En ARTIST har blivit plågad av POLIS!
Huka eder gott folk fascismen är på intåg! Hederligt folk antastas av POLIS, nu så frossar grisarna!

Eller inte alls, en vanlig skötsam och hederlig medborgare som gör rätt och hörsammar en polis uppmaning blir inte antastad av polis.
Citera
2022-10-17, 21:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Den är såna här riggade gubben ur lådan trick vi har att förvänta oss nu när ett paradigmskifte är satt i verket.
En ARTIST har blivit plågad av POLIS!
Huka eder gott folk fascismen är på intåg! Hederligt folk antastas av POLIS, nu så frossar grisarna!

Eller inte alls, en vanlig skötsam och hederlig medborgare som gör rätt och hörsammar en polis uppmaning blir inte antastad av polis.
Säger du som hade villigt satt dig ner o sugit av snutgrisen. Seså, vidare till polisforumklapppåaxel.
Citera
2022-10-17, 21:23
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Säger du som hade villigt satt dig ner o sugit av snutgrisen. Seså, vidare till polisforumklapppåaxel.

Har man inget att dölja bör man ta konstapelns säd i sin mun
"Ingen polisman har någonsin gjort fel!" ekar kören i tråden
Citera
2022-10-17, 21:25
Bannlyst
Citat:
Dom har fått sig en jävla tripp nu i och med maktskiftet precis som väntat. Nu kommer alla jävla facisthoror fram som har gömt sig under en sten. Men grisarna är såna fega fittor så dom ger sig bara på ofarliga. Jävla fascisthoror är dom, jävla misslyckade losers som söker sig till brickan för att dom varit så jävla misslyckade i deras civila liv. Det kommer bara ge myndigheten sämre rykte än vad den redan har.
Citera
2022-10-17, 21:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Hehe.. ja att du skulle må då va?
Jag har fått min beskärda del av trist vakt och polis och vet hur långt som jag kan gå och har därför klarat mig bra trots en del käftande.

Idioter ska ha däng, det är helt i sin ordning!
Citera
2022-10-17, 21:44
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Hehe.. ja att du skulle må då va?
Jag har fått min beskärda del av trist vakt och polis och vet hur långt som jag kan gå och har därför klarat mig bra trots en del käftande.

Idioter ska ha däng, det är helt i sin ordning!

Problemet är ju att folk som inte är idioter också åker på däng.
Något de flesta polisrunkare i tråden väljer att bortse ifrån alternativt totalt förneka.

Det är chill om några oskyldiga åker på stryk bara de kaxiga får smaka batong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in