2022-10-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så hur tänker du dig med mannen som skrev till Lawline och undrade vad som gäller när han vill att hans fru ska ha sex med honom när han sover?

Att han ska gå till polisen och anmäla att visserligen samtycker han till att hans fru har sex med honom när han sover men eftersom han sover så vill han anmäla henne för våldtäkt?

Det är mig veterligen ingen som har anmält det men om det sker så ska lagen tillämpas och den kräver att samtycke uttrycks under hela akten.

Att samtyckeslagen är absurd är det många som håller med om men det är inte så konstigt när den är framlobbad av tokfeminister.
Citera
2022-10-17, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är mig veterligen ingen som har anmält det men om det sker så ska lagen tillämpas och den kräver att samtycke uttrycks under hela akten.

Att samtyckeslagen är absurd är det många som håller med om men det är inte så konstigt när den är framlobbad av tokfeminister.
Nej har jag sagt, den kräver inte att samtycke uttrycks hela akten. Svarar du ja på frågan om du samtyckte så kommer ingen att åtalas för att du höll käften under hela akten.
Citera
2022-10-17, 21:34
Medlem
Citat:
Nej har jag sagt, den kräver inte att samtycke uttrycks hela akten. Svarar du ja på frågan om du samtyckte så kommer ingen att åtalas för att du höll käften under hela akten.

Du har fel enligt Lawline men du misslyckades dessutom med att redogöra för när samtycket upphör att gälla och vilken aktivitet som krävs för det..
Citera
2022-10-17, 21:36
Avslutad
Citat:
Du har fel enligt Lawline men du misslyckades dessutom med att redogöra för när samtycket upphör att gälla och vilken aktivitet som krävs för det..
Så prova då att anmäla till polisen att du haft samtyckande sex men att du höll käften under hela akten och se om någon blir åtalad för våldtäkt.
Citera
2022-10-17, 21:37
Medlem
Citat:
Så prova då att anmäla till polisen att du haft samtyckande sex men att du höll käften under hela akten och se om någon blir åtalad för våldtäkt.

Du svarade inte på frågan. När upphör samtycke och vid vilken aktivitet?
Citera
2022-10-17, 21:39
Avslutad
Citat:
Du svarade inte på frågan. När upphör samtycke och vid vilken aktivitet?
Det avgör individen själv om den samtyckt eller inte. Inte polisen. Eller du.
Citera
2022-10-17, 21:43
Medlem
Citat:
Det avgör individen själv om den samtyckt eller inte. Inte polisen. Eller du.

Så hur ska personen du har sex med veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller?
Citera
2022-10-17, 21:48
Avslutad
Citat:
Så hur ska personen du har sex med veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller?
Sexakten brukar avslutas när båda är nöjda. Har aldrig sett något problem faktiskt.

Och polisen har aldrig någonsin förhört oss om hur vi agerar under sexakten.
Citera
2022-10-17, 21:50
Medlem
Citat:
Sexakten brukar avslutas när båda är nöjda. Har aldrig sett något problem faktiskt.

Och polisen har aldrig någonsin förhört oss om hur vi agerar under sexakten.

Så när det inte längre förekommer sex så gäller inte fortsatt samtycke?
Citera
2022-10-17, 21:51
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Så jag ska svika mitt land och folk för att de tycker något som gynnar mig mindre? Hört talas om lojalitet? T.om. dig skulle jag skydda om så krävs.

Landet har svikit de svenska männen genom att ta ifrån oss de privilegier som anstår män.

- Fru, barn, hus, vara husets herre o.s.v - rättigheter vi blivit snuvade på som tidigare generationer män haft!

Om jag skulle strida för Sverige då är det i försvar av mig själv, mina ägodelar, mina anhöriga - aldrig i försvar av politiska fiender.

Sverige har styrts av politiska fiender länge.
Citera
2022-10-17, 21:53
Avslutad
Citat:
Så när det inte längre förekommer sex så gäller inte fortsatt samtycke?
Ingen aning. Det kan ju hända att den andra fortfarande är sugen fast man själv är nöjd. Det får väl den andra svara på.
Citera
2022-10-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ingen aning. Det kan ju hända att den andra fortfarande är sugen fast man själv är nöjd. Det får väl den andra svara på.

Du har ingen aning om när din kille inte längre kan hävda att ditt avgivna samtycket gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in