2022-09-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty
Han bodde hos sin mamma ett antal dagar innan han försvann. Vet inte hur många. Sedan på morgonen 201229 är mamman död och han är försvunnen.

Fnurra på tråden med sambon har han haft till och från i 15 år. De hade ett väldigt konstigt förhållande. Ingen av Martins polare vet något om henne annat än att hon är extremt kontrollerande. Sedan är hon inte en sambo i vanlig mening. Han hade kvar sin lägenhet i alla år och det var där han träffade sina polare och höll sina fester.

Konstigt att han har kvar lägenheten. Någon måste ju som sagt betala hyran under hela tiden. Man kan ju hoppas att någon har kollat om han är där. Han kanske har suttit där i 1,5 år!

Lägenheten är det någon som bor i, det finns en person skriven på den adressen om man kollar efter. Hur snabbt kan man avveckla en bostad utan att det blir uppseendeväckande konstigt? Var lägenhetens hans bostad permanent så fattar man ju varför den var kvar när han försvann
Var dom inte ens sambos på papper lär knappast den donnan ha mycket att säga till om nu.. är väl hans arvingar
Vem tjänar mest på detta? Två döda gissar vi i samma familj, vem är kvar och hovar in cashen
Citera
2022-10-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan66
Lägenheten är det någon som bor i, det finns en person skriven på den adressen om man kollar efter. Hur snabbt kan man avveckla en bostad utan att det blir uppseendeväckande konstigt? Var lägenhetens hans bostad permanent så fattar man ju varför den var kvar när han försvann
Var dom inte ens sambos på papper lär knappast den donnan ha mycket att säga till om nu.. är väl hans arvingar
Vem tjänar mest på detta? Två döda gissar vi i samma familj, vem är kvar och hovar in cashen

Jag träffade Martin och hans kompisar rätt ofta i hans lägenhet och jag fick aldrig någon känsla att han bodde någon annanstans. Han var alltid där.
Citera
2022-10-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaX1966
Jag träffade Martin och hans kompisar rätt ofta i hans lägenhet och jag fick aldrig någon känsla att han bodde någon annanstans. Han var alltid där.

Ja där ser man.. tycks finnas många lager i det här. Man känner ju lukten av nått på lång väg tycker jag
Citera
2022-10-04, 12:22
Medlem
Citat:

Vad jag vet så har Martin en syster och inga barn. Så det borde betyda att hon hovar in cashen från både Martin och mamman.
Citera
2022-10-14, 20:08
Medlem
Citat:
Vad jag vet så har Martin en syster och inga barn. Så det borde betyda att hon hovar in cashen från både Martin och mamman.

Ja att mörda för pengar är ju ganska vanligt. Kanske syrran blev riktigt tät på kuppen då?
Martin hade väl även en bostadsrätt så hon kammar ju verkligen hem en pott
Den som blir utan är väl den såkallade flickvännen
Citera
2022-10-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ja att mörda för pengar är ju ganska vanligt. Kanske syrran blev riktigt tät på kuppen då?
Martin hade väl även en bostadsrätt så hon kammar ju verkligen hem en pott
Den som blir utan är väl den såkallade flickvännen

Martin och jag gick ut ibland ut och tog en öl eller två. ibland så var det förfest i lägenheten vid Hornstull och då var full fart. Tyvärr la den så kallade flickvännen sorti på feststämning men sina samtal och galet många sms. Det var ingen som fattade hur hon kunde skicka så många sms på så kort tid.
Sen verkade hon inte bry sig om Martin ett dugg när hon bara lämnade meddelande på mobilsvar att hon åkte hem till någon snubbe för att titta på Mello i soffan. Ingen fattande någonting.
Citera
2022-10-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronblom1939
Martin och jag gick ut ibland ut och tog en öl eller två. ibland så var det förfest i lägenheten vid Hornstull och då var full fart. Tyvärr la den så kallade flickvännen sorti på feststämning men sina samtal och galet många sms. Det var ingen som fattade hur hon kunde skicka så många sms på så kort tid.
Sen verkade hon inte bry sig om Martin ett dugg när hon bara lämnade meddelande på mobilsvar att hon åkte hem till någon snubbe för att titta på Mello i soffan. Ingen fattande någonting.

Berätta mer?! Du tycks veta en hel del
Till en annan snubbe minsann
Visste Martin?
Citera
2022-10-17, 20:54
Medlem
Citat:
Berätta mer?! Du tycks veta en hel del
Till en annan snubbe minsann
Visste Martin?

Vi kände varandra rätt väl. Ibland var T med också och då blev det så klart besök på Godis på Frejgatan 13. T kunde bli lite våldsam då men Martin var alltid schyst mot tjejerna.
Martin kände till snubben som svansade runt henne enligt Martin. Jag förstod aldrig varför han var irriterad över honom eftersom han inte verkade bry sig så mycket om henne. Man blev aldrig klok på deras så kallade förhållande.
Citera
2022-10-17, 21:02
Medlem
Citat:
Vi kände varandra rätt väl. Ibland var T med också och då blev det så klart besök på Godis på Frejgatan 13. T kunde bli lite våldsam då men Martin var alltid schyst mot tjejerna.
Martin kände till snubben som svansade runt henne enligt Martin. Jag förstod aldrig varför han var irriterad över honom eftersom han inte verkade bry sig så mycket om henne. Man blev aldrig klok på deras så kallade förhållande.

Det är en strippklubb såg jag när jag googla
Lät ju lite off eller udda.. men finns ju dom som gillar sånt med. Lever ut sånt dom drömmer om i sina vaniljliv liksom
Köptes det tjänster med eller?
Men dom måste ha haft ett extremt konstigt förhållande då
Citera
2022-10-17, 21:22
Medlem
Citat:
Det är en strippklubb såg jag när jag googla
Lät ju lite off eller udda.. men finns ju dom som gillar sånt med. Lever ut sånt dom drömmer om i sina vaniljliv liksom
Köptes det tjänster med eller?
Men dom måste ha haft ett extremt konstigt förhållande då

Man kan ju ta en öl eller två och titta. Det är väl inte förbjudet?
Men Martin fick bra kontakt med några där som jag tror han till och med träffade hemma i sin lägenhet vid Hornstull.
Ja du, deras så kallade förhållande var en gåta för alla.
Citera
2022-10-20, 10:45
Medlem
zeligs avatar
Citat:

Enligt mrkoll så har han "särskild postadress" som går till en släkting (10 år äldre än Martin) så tippar att den personen (faster/kusin?) även är god man/förvaltare.

Så länge man inte är dödförklarad så får nog syrran nöja sig med sin laglott.
Citera
2022-10-20, 22:10
Medlem
Citat:
Man kan ju ta en öl eller två och titta. Det är väl inte förbjudet?
Men Martin fick bra kontakt med några där som jag tror han till och med träffade hemma i sin lägenhet vid Hornstull.
Ja du, deras så kallade förhållande var en gåta för alla.

Martin var verkligen unik och annorlunda. Han var inte som andra. Det var därför vi träffades flera gånger i veckan. Jag saknar honom verkligen och våra trevliga stunder i hans lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in