Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Stödjer man Ukraina så vill man ha ett tredje världskrig, det går inte att komma ifrån. Varför man vill offra en stor del av världen för en för oss okänd och irrelevant stat kommer jag aldrig förstå. Som tur är så förblir jag helt opåverkad ifall det blir ett WW3, jag är mest rädd över att få slut på popcorn.

Det är bara så sinnesjukt att ni som hejar på Putin uttrycker er på ett sånt här sätt. Vem är det som har invaderat vem? Är det Ukraina som har invaderat Ryssland, mördat hela byar, våldtagit barn och kvinnor samt torterat folk.
Citera
2022-10-17, 19:11
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Jag har lagt märke till hur alla som stödjer ryzzland är reggade efter februari -22.
Det gäller alla trådar inom ämnet.
Intressant trollfenomen!
Är det en ny trend på fb att skriva ryzzland?
Citera
2022-10-17, 19:15
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag stödjer inte Ryssland men noterar dina 188 inlägg sedan 2010. Än mer suspekt.

Hur tänker du då? Borde jag skriva mer?

Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Är det en ny trend på fb att skriva ryzzland?

Ja, jag apar lätt efter trender
Citera
2022-10-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Från början var ju naturligtvis stödet stort för Ukraina men nu när det inte har fungerat som det var tänkt med sanktionerna mot Ryssland så har det svängt.
Folk märker ju hur hårt drabbat Europa blir av detta och funderar på om det verkligen är rätt väg att gå, och om Ukraina verkligen är värd allt detta.
Sanktionerna mot Ryssland har fungerat mycket bra, och opinionen har inte alls svängt. Den ryska ekonomin är krossad, de har inte längre råd med vapen, ammunition och utrustning åt sina trupper, och kommer därför snart att förlora kriget.
De västerlänningar som vill att vi ska börja häva sanktionerna eller börja förhandla om fred med Ryssland utgör fortfarande bara en mycket liten minoritet. Hos folk i allmänhet råder det ingen tvekan om vilken väg som är rätt att gå, om att Ukraina är värd allt detta.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Putins angreppskrig kan naturligtvis inte försvaras och jag tror de som hoppas att Ryssland vinner gör det för att vara mot etablissemanget. Men att önska att Ukraina ska vinna innebär inte heller en varaktig fred. Det rådde inbördeskrig innan Rysslands angrepp och oavsett om Ryssland eller Ukraina skulle kapitulera så kvarstår konflikten mellan östra och västra Ukraina. Den enda varaktiga freden är därför att låta människorna i varje region bestämma över sin egen framtid i fria, internationellt kontrollerade folkomröstningar. Kanske först ett val om självständighet från Ukraina. Sedan ett val om de vill ingå allians med varandra, ingå i ryska federationen eller något annat.
Citera
Medlem
Såvida man inte har 100% koll på vad konflikten handlar om (det är en väldigt gammal konflikt som knappast började med Rysslands senaste invasion) så är det idiotiskt att ta någon sida öht.

Varför har du inte lagt till ett neutralt alternativ? Fullständigt idiotiskt att ta sida i en konflikt man inte har att göra med och ej känner till detaljerna kring (vilket 99% av alla idioter här ej gör).
Citera
2022-10-17, 19:27
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Jag stödjer varken bajsland A eller bajsland B.
Jag anser att vi aldrig skulle lagt oss i från början. Vi har absolut inget att vinna på att handikappa oss själva med "sanktioner".

Vill folk lida för Ukrainas sak så kan dom gott åka dit och slåss själva medans vi andra fortsätter livet som vanligt. Hade varit skönt att bli av med alla krigsrunkare.
Senast redigerad av FancyTarsier0 2022-10-17 kl. 19:29.
Citera
2022-10-17, 19:28
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Från början var ju naturligtvis stödet stort för Ukraina men nu när det inte har fungerat som det var tänkt med sanktionerna mot Ryssland så har det svängt.
Folk märker ju hur hårt drabbat Europa blir av detta och funderar på om det verkligen är rätt väg att gå, och om Ukraina verkligen är värd allt detta.
Coronarestriktionerna drabbade mig värre.

Jag ser fram emot hollywoodfilmerna om Ukrainakriget där Ryssen förnedras än mer.
Citera
2022-10-17, 19:31
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag hade gärna röstat för ett neutralt / fredsvänligt alternativ, som många andra i tråden påtalat.

Däremot har jag följt den stora tråden om kriget här och många som är Pro-Ukraina verkar fira när även civila ryssar dör (nu senast med informationen att ett militärflygplan kraschade i ett bostadshus).

Dessutom så har jag i samma tråd försökt belysa information som inte kommit fram i Västmedia och då skriver man att att jag är ryss. När jag efterfrågat mer neutrala källor har jag blivit bemött med tystnad. Detta skriver man till mig, en person som i våras ringde runt och frågade hur man som frivillig skulle göra för att kriga på Ukrainas sida.

Otroligt låg och oseriös nivå i diskussionen, som medfört att jag fått mer sympati för Rysslands sida. Grattis till er! Detta alltså samtidigt som jag tycker både Ryssland och Ukraina har brist på demokrati, men folket i båda länderna är otroligt vettiga.

I vilket fall, av anledningar jag motiverat här ovan, så valde jag till slut att rösta för Rysslands-alternativet, inte minst för att piska dessa oseriösa och osympatiska personerna på fingrarna.
Citera
2022-10-17, 19:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Såvida man inte har 100% koll på vad konflikten handlar om (det är en väldigt gammal konflikt som knappast började med Rysslands senaste invasion) så är det idiotiskt att ta någon sida öht.

Varför har du inte lagt till ett neutralt alternativ? Fullständigt idiotiskt att ta sida i en konflikt man inte har att göra med och ej känner till detaljerna kring (vilket 99% av alla idioter här ej gör).
Gamla konflikter har vi också haft, med Danerna, Tysken och Norsken. Skulle det kännas vettigt att i ett modernt samhälle utöva anfallskrig mot våra historiska fiender sedan gammalt? Även om vi satt på spaderess och kunde utplåna nationer, hur tror du omvärlden skulle se på oss efteråt?

Vare sig U. är korrupt eller inte så har storebror grannen inget att lägga sig i en grannes interna problem.
Är ju inte första gången ryssen invaderar och heller inte första grannen de invaderar. Kanske världen skulle kväsa av ryssen ordentligt och ta av dem deras leksaker de hotar med. Det har trappats upp nu under flera år och skulle ryssen gå segrande ur denna konflikt kan jag se andra konflikter bortom horisonten.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-10-17 kl. 19:35.
Citera
2022-10-17, 19:35
Medlem
Alla EU ledare förbannar zelinsky innerst inne, att han har dragit igång den här skiten med sitt natokramande....
Citera
2022-10-17, 19:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du sa ju nyss att Sovjet inte längre finns. Men du kanske menar att alla ryssar födda före 1989 räknas som kommunister.

"Högerextremism" brukar beteckna en systemkritisk position. På vilket sätt känner du att du är extrem genom att tycka likadant som svensk statsmedia och Dagens Nyheter dvs åsikter från CIA och State Department?
Dagens ” högerextremister ” är precis samma sorgliga snöflingor som lättkränkta vänsterhens, med den skillnaden att de tror på vilka fabler som helst. (Chemtrials, deep state, illuminati frimurare den evige juden mm mm)

Som att DN får manus från CIA. Vilket jävla larv.

Det finns inget så framgångsrikt system som demokrati, den som vill förstöra demokratin är totalitära stater. Vår demokrati undergrävs inte av andra demokratier utan i det här fallet Putin och hans nyttiga idioter, vilket fb visar allt för väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in