2022-10-17, 17:23
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur stora chanser tror ni UK har att omfamnas av svenska folket som den nye landsfadern? Var väl Göran Persson som på allvar var den senaste i den kategorin.
Inte stor, tror jag. SD har fått FÖR stor makt och jag tror det avslöjas till sist.
SD kommer rasa inför nästa val och S och M blir större igen.
Ja, sista landsfadern vi haft var GP!
Citera
2022-10-17, 17:29
Medlem
Anktalares avatar
Får se hur länge det går ihop dett gäng, denna regering verkar ju nästan än svagare än förra.
Citera
2022-10-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Får se hur länge det går ihop dett gäng, denna regering verkar ju nästan än svagare än förra.
För att media försöker hitta alla (L) som inte håller med alla punkter?
Inte någon av partierna är 100% nöjda, det kallas kompromiss/demokrati
Citera
2022-10-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Inte stor, tror jag. SD har fått FÖR stor makt och jag tror det avslöjas till sist.
SD kommer rasa inför nästa val och S och M blir större igen.
Ja, sista landsfadern vi haft var GP!
Du har haft fel i nästan alla förutsägelser du skrivit sen första gången jag såg din användare.

Men av din profilbild att döma är du både vänsterbliven och besatt av hat mot ett enskilt parti. Antagligen eftersom du vet att dina egna åsikter inte går hem hos folk.

OnT: Upp till bevis för Uffe nu. Jag tror Liberalerna är svartepetter. Där finns många i det partiet som egentligen är mer miljöpartister eller sossar än liberala. Har vi tur ökar SD till 25-27% och M till 20-25% till nästa val. Men mycket hänger på hur mycket Liberalerna kommer ställa till det helt i onödan inför öppen ridå pga mediakåthet från enskilda ledamöter som är livrädda att nån ska tro att de gått med på ett enda förslag från SD och därför måste böla ut i media hela tiden.
Citera
2022-10-17, 17:34
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Du har haft fel i nästan alla förutsägelser du skrivit sen första gången jag såg din användare.

Men av din profilbild att döma är du både vänsterbliven och besatt av hat mot ett enskilt parti. Antagligen eftersom du vet att dina egna åsikter inte går hem hos folk.

OnT: Upp till bevis för Uffe nu. Jag tror Liberalerna är svartepetter. Där finns många i det partiet som egentligen är mer miljöpartister eller sossar än liberala. Har vi tur ökar SD till 25-27% och M till 20-25% till nästa val. Men mycket hänger på hur mycket Liberalerna kommer ställa till det helt i onödan inför öppen ridå pga mediakåthet från enskilda ledamöter som är livrädda att nån ska tro att de gått med på ett enda förslag från SD och därför måste böla ut i media hela tiden.
Vilka fel har jag haft? Nyfiken.
Citera
2022-10-17, 17:35
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Som sagt, tror inte den blir långvarig. Det skiljer endast 3 mandat.

Vi kan återuppta den här tråden, den dagen regeringen avgår
Det kommer att hålla längre än du tror.
Den svagaste länken i regeringen är Liberalerna, det är därför all vänstermedia hackar på avtalet med gråtande L politiker.
Men nu kommer vi till kluriga i avtalet, om vissa L politiker börjar rösta emot eller lägga ned sina röster i frågor som Gang of Four kommit överens om och rösta med vänstersidan.
Då utlyser Ulf Kristersson ett extraval och i ett extraval kan då L räkna med noll stödröster och därmed garanterat åka ur riksdagen.
I ett extraval riskerar ju vänstersidan vinna om L åker ur, men då finns det åtminstone en chans för högersidan att behålla makten om dom vinner i jämförelse med att förlora till vänstern i viktiga frågor i Tidöavtalet med ett opålitligt L kvar.
Dessutom vill nog inga eller mycket få L riksdagsmän förlora sina högavlönade jobb för någon princips skull.
Citera
2022-10-17, 17:38
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Och varje beslut Ulf kommer att ta, kräver JÅs medgivande och det bådar inte gott.
Det känns bra för Sverige skull att flumliberaler inte får styra längre.
Citera
2022-10-17, 17:43
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Regeringen brakar samman om ett halvår, då stödjer (L) Anderssons återkomst!
Om liberalerna hoppar över till Vänstersidan är dom historia.
U.K utlyser då ett extraval och L åker garanterat ur riksdagen för då får dom noll stödröster.
Fiffigt va?
Liberalerna är ägda av M, KD och SD.
Citera
2022-10-17, 17:45
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Om liberalerna hoppar över till Vänstersidan är dom historia.
U.K utlyser då ett extraval och L åker garanterat ur riksdagen för då får dom noll stödröster.
Fiffigt va?
Liberalerna är ägda av M, KD och SD.
Vad händer om L åker ur?😀 De behövs för UK och JÅ.😀
Citera
2022-10-17, 17:46
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Undrar om Uffe skickat en bukett blommor eller dyl. till Jimmie för att denne med knapp marginal räddade hans jobb. Som sedermera möjliggjorde att han blev statsminister.
Citera
2022-10-17, 17:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kan var men "kraftiga" stigningen började runt 12:00
Nja, snarare lite efter 15 då det började stiga i USA - vilket vi brukar följa efter Regeringsskiften i Sverige bruka inte påverka börsen något faktiskt. (Är i första hand stora makroorsaker som påverkar som räntorna tex). Men strunt samma, det är välkommet iaf 👍
Citera
2022-10-17, 17:49
Medlem
Zingo2s avatar
Inför valet lovade denna regering att ett högkostnadsskydd på el, skulle bli verklighet 1 nov.
Vad händer nu? Det är omöjligt enl Ebba.😀😀😀
Detta börjar inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in