2022-10-17, 15:29
Medlem
Liberalernas partiledare Johan Pehrson har blivit anmäld till Liberalernas granskningsutskott för att ha brutit mot partiets stadgar då han inte informerade partistyrelsen om innehållet i Tidöavtalet.

Mohamsson, som är ledamot i partistyrelsen, menar att de bryter mot partiets stadgar att de inte kunde ta ställning till avtalet.

Mohamsson vars föräldrar invandrade till Sverige under 90-talet befinner sig just nu på en studieresa i Jordanien, men vill självfallet vara med och styra Sverige ändå trots att hon inte är på plats.
Citera
2022-10-17, 15:36
Medlem
Mindbusinesss avatar
Någon som vet reaktionerna i no-go-zonerna? Börjar dom packa och beställa biljetter till hemlandet?
Citera
2022-10-17, 15:39
Medlem
NoTruces avatar
Hur stora chanser tror ni UK har att omfamnas av svenska folket som den nye landsfadern? Var väl Göran Persson som på allvar var den senaste i den kategorin.
Citera
2022-10-17, 15:44
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur stora chanser tror ni UK har att omfamnas av svenska folket som den nye landsfadern? Var väl Göran Persson som på allvar var den senaste i den kategorin.
Noll chans. Persson hade ändå en mysfaktor och kändes litegrann som en jäkligt skön vanlis. Ulf Kristersson framstår som hal och robotaktig, talar med överdriven pedagogik som om han talar till barn och kan nog på inget sätt omfamnas av vänstern efter hela Hédi Fried-historien. Och så snackar vänstermedierna desperat skit om hur lat och naiv han är. Han kommer inte förena folket till någonting, men det är inte heller poängen, utan nu ska vi ta tag i de faktiska problemen.
Citera
2022-10-17, 15:50
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:

En ny landsfader får vi nog vänta på. Inte nog med att Kristersson inte riktigt uppnår kraven för att få uppbära den titeln, media kommer nog göra allt i sin makt för att obstruera, söndra och splittra.
Citera
2022-10-17, 15:59
Bannlyst
Med tanke på hur det stormar inom L så kan jag inte undgå att tänk, hur länge kommer detta hålla?

Vad händer om halva L överger partilinjen och L försvinner, är detta något säkert och klart som kommer hålla friktionsfritt i 4 år?
Citera
2022-10-17, 15:59
Medlem
GoranPongs avatar
Jag tror helt klart att Kristersson blir en bättre statsminister än Magdalena och Löfven. Dom var ju två katastrofer som avlöste varandra och hann göra mycket skada för landet.
Citera
2022-10-17, 16:01
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Nä han når ju inte upp till naveln på vanligt folk!

Nån kram blir svår vill inte ha av en dvärg klängandes vid mitt ben som ett litet barn!

Ska Åkesson går runt men en guldpall till Uffe? Bra i sådana fall att han får ett riktigt och viktigt jobb för att tjäna sin kung!
Citera
2022-10-17, 16:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Liberalernas partiledare Johan Pehrson har blivit anmäld till Liberalernas granskningsutskott för att ha brutit mot partiets stadgar då han inte informerade partistyrelsen om innehållet i Tidöavtalet.

Mohamsson, som är ledamot i partistyrelsen, menar att de bryter mot partiets stadgar att de inte kunde ta ställning till avtalet.

Mohamsson vars föräldrar invandrade till Sverige under 90-talet befinner sig just nu på en studieresa i Jordanien, men vill självfallet vara med och styra Sverige ändå trots att hon inte är på plats.
Ja jag tänkte hit å skriva om det. Står på TEXT-TV sid 111
Citat:
Pehrson ska inte ha informerat parti-
styrelsen om innehållet i det, av
flera L-politiker, kritiserade
Tidöavtalet. Därför anmäls han nu,
enligt GP.
Anmälts till Liberalernas
granskningsutskott.

Ja så då får vi nyval då eftersom UK är vald statsminister. Det är ju det enda han kan göra om RB:n slår bakut.....ja eller så rivs det högtidliga avtalet på Tidö slott upp och det blir som jag haft som alternativ till ett extra val att det till syvende å sist blir som dikterar villkoren. Undrar hur Jimmie känner sig jag förstår honom, men detta såg åtminstone jag skulle komma och om inte förr som nu så senare. Ja vi får se hur det slutar. Sitter han säkert? En strid har ju helt klart blossat upp å på första dagen nja egentligen är jag inte så förvånad men visst det går undan...
Citera
2022-10-17, 16:18
Avslutad
Saken är den är att L kunde vara kvar tack vare Johan och det här är tacket? Nyamko hade sett till att partiet hade varit under 3%
Citera
2022-10-17, 16:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Saken är den är att L kunde vara kvar tack vare Johan och det här är tacket? Nyamko hade sett till att partiet hade varit under 3%
Ja precis det, klagar på dealen. De ska vara tacksamma istället.
Citera
2022-10-17, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja precis det, klagar på dealen. De ska vara tacksamma istället.

Börjar det bli mycket tjafs med L kan de åka ut 2026 med stor sannolikhet. Går inte skapa osämja nu, de vet att de kommer att rösta igenom SDs förslag men mycket av förslagen handlar ju om sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in