Citat:
Ursprungligen postat av
isaso
"Freedom House" på Månskärsvägen 10A är Scientologi-kyrkan (och Dianetik-center) i Stockholm (AKA "Stockholms-orgen" i Scientologi-kyrke-scientologernas intern-jargong).
Sedan flytten dit har denna lokala organisation blivit en "Klass V-organisation" enligt "Golden Age of Technology II (GAT II)-standard" istället för en "Klass IV-organisation" (vilket innebär att man utöver att göra anspråk på att kunna hjälpa en individ att bli av med förutfattade meningar även gör anspråk på att kunna hjälpa denne i lägre änden av tillståndet "clear" eller med att utforska tidigare liv, vilket i praktisk bemärkelse i sin tur innebär att individen skall kunna komma längre på "bron till total frihet" lokalt innan individen skulle behöva åka till Malmö, Köpenhamn eller USA för sina fortsatta scientologi-tjänster)...
Sett till det geografiska läget skulle denna lokala organisation kunna sägas ligga ganska långt ifrån scientologins vision om en ideal organisation...:
...och i ärlighetens namn kan inte nödvändigtvis "Malmö-orgen" (som bokstavligen benämns som en "ideal org") heller sägas ligga jättenära detta ideal, då den ligger i Arlöv och inte i Malmös innerstad...
Dom låg ju centralt från 1969 - 2006, alltså Reimersholme var sista stället då dom låg centralt!
Body Routers i korsningen, Kammakargatan/Drottninggatan som drog in folk på personlighetstester, ett fenomen som försvann runt mitten av åttiotalet, vilket inte spelar någon roll, för är man intresserad så söker man upp dom i alla fall!
Jag kommer ihåg inne på kyrkan på åttiotalet, när någon Attesterade Clear, att vi stod där och applåderade och tyckte det var så fantastiskt, vad hände sen då, när denne Clear kommer hem till Släkt, vänner, och arbetskamrater, dom kommer ju inte in? Det pekar på att Clear tillståndet är värdelöst! Scientologernas släkt, vänner och arbetskamrater kommer inte in, det pekar på samma, det vill säga dom har inte heller sett några fantastiska förbättringar, och det har inte jag heller, det var därför jag lade av! Det var stor omsättning på folk på den tiden, både medarbetare, och medlemmar!
Kurt Ståhl, och Peter Astrin är kvar där än idag, dom har gått så långt upp på Bron man kan komma, speciellt Peter Astrin, han sade på ett Event att SHSBC som han gjorde på Sankt Hill, hade räddat livet på honom flera gånger, exakt vad den gjorde, och bevis på att det berodde på det, och inget annat lade han inte fram, så någon trovärdighet har han inte, även om jag gick på det då!
Dom bara snackar, dom är bara vanliga människor, dom eller dom andra jag såg inne på kyrkan inspirerar inte andra att ta del av Scientologin, och det beror på just det, att dom inte har någonting att inspirera med! Och Hubbards disseminerings Teknologi använder dom inte heller, för den funkar inte, det är därför dom inte disseminerar! Vem fan skulle berätta för en okänd försäljare om sin Ruin, om man nu har en, men det verkar inte L. Ron Hubbard fatta?
Det ser lika ut i hela Europa och USA, det kommer knappt in några nya personer, det som finns är dom som kom in förr och deras barn, det är bara Flagg som fortfarande har kunder som köper, men det är inte som på åttitalet där heller! Allt har gått bakåt sen dess, vad dom än har gjort sen dess har bara lett bakåt, för kyrkan levererade mer service på åttitalet än vad dom gör idag!
Scientologin är död, säger mannen som utger sig för att vara Reinkarnationen av Scientologins Grundare L. Ron Hubbard, och som ersatte det med Esperianism!
https://tonyortega.org/2020/07/05/scientology-is-dead-says-the-ex-con-claiming-hes-the-reincarnated-l-ron-hubbard/
Sen har dom ett konstigt Etiksystem!
Deras så kallade Etiktillstånds Formula (Steg som ska göras) är en skrivbordskonstruktion, för om man inte ser en lösning på en situation, då kan inte Etiks lösa det heller, därför att en situation består av en mångfald av detaljer som dom generella stegen i deras Etik inte omnämner! Det är extremt naivt att tro att det skulle finnas någon Mall eller Lathund på sidan om som man kan titta på och göra som skulle kunna lösa alla svårigheter jag och alla andra har! Det ska se bra ut på skrivbordet innan man tar ut det till verkstaden för prövning, Scientologins Etiksystem klarar inte skrivbordet så nytt folk prövar inte! var är du, och var ska du! Karta och kompas, eller GPS, man går igenom stegen som man ska vidta precis som recept, det framgår på skrivbordet om det håller eller inte! Etiks kondition är en defus dimma bara! medans man i verkligheten får gå fram och tillbaka mellan skrivbordet, och verkstaden tills man får det att funka!
Konstigheter exempelvis att man alltid själv är ansvarig för det tillstånd man befinner sig i!
Jämtemot det, ett Brottsoffer är inte ansvarig för sitt tillstånd, det är gärningsmannen som är det!
Eller om en given handling inte regleras av författningen, då är den fri, det vill säga att man har rätt att göra så, även om någon drabbas negativt av den!
En gång i tiden skrev jag på ett Anställningskontrakt med Scientologikyrkan på Deltid, det var på kvällar och helger, och det hände 2 gånger, hösten 1982, och hösten 1984, det varade ungefär sammanlagt 1 månad, jag lät bli att komma bara, sen när jag dök upp där påstod dom att jag var ute-etisk (oetisk i vanligt språkbruk!), jag gick på det för jag var ung och extremt naiv, och hade tunnelseende angående det!
Men med åren när man funderade på saken, började mitt synsätt att vidgas, och började undra; om felet sitter hos mig varför har inte jag gjort detta mot det Auktoriserade Bevakningsföretag jag jobbar för, bara gjort detta mot kyrkan?
Då kom jag å tänka på Anita Lindbloms sång från sextitalet; ”Sånt är livet; den man förlorar vinner en annan”! Jag har aldrig skrivit på något kontrakt, för deras så kallade kontrakt är inte juridiskt bindande, det är kladdpapper om man så vill!
Det är standardavtal, det vill säga att det klappat och klart att skriva på, precis som ett mobilabonnemang, inte fri avtalsrätt som facket och arbetsgivaren kan sätta sig ner och komma överens i ett kollektivavtal, där parterna kan lägga till och ta bort efter eget gottfinnande! Ett standard avtal regleras av avtalslagen, dess 36§ föreskriver att oskäliga avtalsvillkor är ogiltiga, och andra stycket förbjuder att den Starke käkar den Svage
Avtalslagen
36 § Avtalsvillkor får jämkas eller lämnas utan avseende, om villkoret är oskäligt med hänsyn till avtalets innehåll, omständigheterna vid avtalets tillkomst, senare inträffade förhållanden och omständigheterna i övrigt. Har villkoret sådan betydelse för avtalet att det icke skäligen kan krävas att detta i övrigt skall gälla med oförändrat innehåll, får avtalet jämkas även i annat hänseende eller i sin helhet lämnas utan avseende.
Vid prövning enligt första stycket skall särskild hänsyn tagas till behovet av skydd för den som i egenskap av konsument eller eljest intager en underlägsen ställning i avtalsförhållandet.
https://lagen.nu/1915:218
Kyrkan pratar om; ”det största Goda för det största antalet dynamiker!”
Jag har alltid tyck att deras tillämpning är konstig, att den ”lille ska offra sig för den större!” Det måste vara så att en kedja inte är starkare än dess svagaste länk, det måste förre ligga en balans för att det ska fungera bra! Av en händelse på internet såg jag att högsta förvaltningsdomstolen har dömt så!
Här kommer ett litet smakprov på domen på Konsumentombudsmannens hemsida!
Hade det varit idag då hade jag svarat Etikchefen Ken Nordqvist, att den situation som vi befinner oss i har du jobbat hårt för! För så fort jag kommer in på kyrkan så springer du och jagar en med en massa skit jag inte behöver! Ni har blivit utkonkurrerad av något som jag hade svårt att tacka nej till, och ni är för fattiga, och misslyckade för att kunna konkurrera med icke Scientologer! Dessutom lojalitet och plikttrogenhet är en färskvara som man måste förtjäna, vilket ni inte gör, jag förbehåller mig rätten att dra in det när jag vill, och att jag är anställd på vaktbolag för min försörjning, min beroende ställning av det till min försörjning, har gått i Borgen för att jag går att lita på!