2022-10-17, 11:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, hon ska få sparken direkt, och Åkessons svar och SDs svar är exakt sådant som man kan förvänta sig från vuxna människor som vill sitta i en regering. SDs svar bådar gott för framtiden, och om SD har några problem så är det tvärtom att de förnekat att det finns Rebecka-typer inom SD. Men Rebecka avslöjade sig så tydligt att man inte längre kan förneka det.

Detta är bra för SD. Ett parti kan få göra misstag, genom att t.ex ta in politiker som visar sig vara olämpliga. Men det är krishanteringen som visar om partiet är vuxet eller inte.

Du representerar inte SD och jag föreslår att du byter parti. SD är ingenting för dig och som röstande på SD vill jag inte bli förknippad med dina åsikter som är barnsliga och naiva och har sitt ursprung i att du mår dåligt av någon anledning.

Om du är SD-anhängare bör du nog förstå att det inte handlar om att någon beter sig olämpligt i sådana här ärenden och att om bara de betedde sig på ett annat sätt skulle åsiktspoliserna vara nöjda. Lika lite som det vid mobbing handlar om att offret kunde undvikit att bli mobbad bara det haft andra kläder eller varit mindre fet. Mobbingen handlar inte om egenskaper hos den mobbade utan om mobbarens behov av att trycka ned andra.

Åsiktspoliserna syfte är att utöva makt över vad man får säga och kommer inte av hindras av att lyckas utöva denna makt. Det kommer bara att ge dem ännu mer möjlighet att sätta dit nya offer som sagt eller gjort något ”olämpligt”.
Citera
2022-10-17, 11:11
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Obegripligt svar, hela skandalen har väl med det att göra? Varför uttalar sig judiska rådet annars?
Nu fick du med Jude igen.

Hela skandalen har att göra med att en SD-politiker på nätet anser att en död 15-åring är sedelös. SD har därefter stängt av henne. Finns inga judar i SD vad jag vet, det är du själv som av personliga skäl väljer att fokusera på judar. Även ditt nästa inlägg kommer att fokusera på judar. Och nästa. SD är du inte intresserad av.

Googla Fobi och gör något åt din ångest så mår du bättre.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 11:26.
Citera
2022-10-17, 11:12
Medlem
blamages avatar
Citat:

Jag har aldrig stött på någon svensk politiker med byxorna nere som Rebecka.
Mona Sahlin? RF är exemplarisk i jmf med vissa sossar som solat sin arrogans i regeringar.

Är du jude eftersom du har en hangup på Becka eller vad är ditt problem?

Undrar vem sköter dina fem barn när du hänger på fb 24/7 och gråtrunkar åt Fallenkvist.
Citera
2022-10-17, 11:14
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om du är SD-anhängare bör du nog förstå att det inte handlar om att någon beter sig olämpligt i sådana här ärenden och att om bara de betedde sig på ett annat sätt skulle åsiktspoliserna vara nöjda. Lika lite som det vid mobbing handlar om att offret kunde undvikit att bli mobbad bara det haft andra kläder eller varit mindre fet. Mobbingen handlar inte om egenskaper hos den mobbade utan om mobbarens behov av att trycka ned andra.

Åsiktspoliserna syfte är att utöva makt över vad man får säga och kommer inte av hindras av att lyckas utöva denna makt. Det kommer bara att ge dem ännu mer möjlighet att sätta dit nya offer som sagt eller gjort något ”olämpligt”.
Du har helt rätt. Och mobbaren i detta fall är Rebecka, och byt ordet Mobbare mot Rebecka och Offer mot Anne så är ditt inlägg 100% spot on.
Citera
2022-10-17, 11:15
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Mona Sahlin? RF är exemplarisk i jmf med vissa sossar som solat sin arrogans i regeringar.

Är du jude eftersom du har en hangup på Becka eller vad är ditt problem?

Undrar vem sköter dina fem barn när du hänger på fb 24/7 och gråtrunkar åt Fallenkvist.
Nu fick du med ordet Jude igen, och två personangrepp, och ett kissåbajs-ord.
Citera
2022-10-17, 11:20
Medlem
blamages avatar
Citat:
Nu fick du med ordet Jude igen, och två personangrepp, och ett kissåbajs-ord.
Ursäkta om jag månar om dina barns väl och ve. Du tycks vara strängt upptagen med att demolera Fallenkvist, så man ju undra vad som rör sig i ditt huvud.

Jude är alltså den springande punkten för dig. Fallenkvist har då med dina ögon gjort något helt oförlåtligt genom att rencensera AF's snuskbok. Hon har därigenom skadat den heliga förintelsen som inte får ifrågasättas. Vilket styrks av judiska centralrådet och Israels ambassadörs brandkårsutryckning med fördömanden.

Inte lätt att vara jude och hela tiden vara defensiv så fort något framställs i mindre smickrande ordalag. Du måste ha ett helvete.

Kiss och bajsord???
Senast redigerad av blamage 2022-10-17 kl. 11:23.
Citera
2022-10-17, 11:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nu fick du med Jude igen.

Hela skandalen har att göra med att en SD-politiker på nätet anser att en död 15-åring är sedelös. SD har därefter stängt av henne. Finns inga judar i SD vad jag vet, det är du själv som av personliga skäl väljer att fokusera på judar. Även ditt nästa inlägg kommer att fokusera på judar. Och nästa. SD är du inte intresserad av.

Googla Fobi och gör något åt din ångest så mår du bättre. FN

Du är ohederlig och falsk; du projekterar din egen besatthet på andra. Självklart kommer jag skriva om judar för du och jag skriver om judar; precis som du svarade om det och fortsätter att skriva om det. Det är ju en del av trådens ämne. Din taktik att försöka projicera någon skuld på andra kanske funkar bland osäkra människor i din bekantskapskrets men här på FB genomskådas du direkt.

Kent Ekeroth är jude. SD är det mest Israelvänliga partiet i Riksdagen, det vet ni det är därför ni försöker misstänkliggöra SD, och för att dölja alla era egna judehatande islamister och palestinier.
Citera
2022-10-17, 11:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du är ohederlig och falsk; du projekterar din egen besatthet på andra. Självklart kommer jag skriva om judar för du och jag skriver om judar; precis som du svarade om det och fortsätter att skriva om det. Det är ju en del av trådens ämne. Din taktik att försöka projicera någon skuld på andra kanske funkar bland osäkra människor i din bekantskapskrets men här på FB genomskådas du direkt.

Kent Ekeroth är jude. SD är det mest Israelvänliga partiet i Riksdagen, det vet ni det är därför ni försöker misstänkliggöra SD, och för att dölja alla era egna judehatande islamister och palestinier.
Det blev 4 st "jude" denna gång. Ändå rätt kul att DU talar om besatthet.

Jag har träffat Kent Ekeroth, vi sågs i Lund där jag bodde, han höll på att få med mig som aktiv i SD. Jag har aldrig ens tänkt tanken att han är jude. Och om han nu är det så är jag helt ointresserad, liksom han är ointresserad av min religion. Du kan lära mycket av oss.
Citera
2022-10-17, 11:31
Medlem
Citat:
Här Chang Fricks väl formulerade genomgång av problemet med Rebecka och SD. Jag har alltid haft respekt för honom.

Ja han är skärpt. Men här missar han en del om man läser hela hans artikel.

Rebecka Fallenkvist är inget barn hon är 26 år och en vuxen kvinna. Som dessutom är högprofilerad inom RIKS där Sd har gett henne plattform som nu innebär att hon nu är förtroendevald till Stockholms regionfullmäktige.

Sd anser att hon är lämplig för den uppgiften.

Problemet är inte sedelöshet. Problemet är att hon kallar Anne Frank kåtheten själv. Och öser på med musik av Kayne West. Som är välkänd för sina antisemitiska uttalanden om att judar borde bli "Killed and Beaten" och Sionist Jews.

Är det en slump att RF lägger på musik av just Kayne West? En musiker som det stormar kring av bara helvete just nu pg av att han är antisemit.

Lider Rebecka Fallenkvist av något funktionshinder som gör att hon "råkar" lägga på musik av just honom? Är hon ett 26 årigt "barn" som inte vet vad hon gör?

Fråga Nordfront. De känner igen de sina och gör en utmärkt analys av vad Fallenkvist sysslar med.

Hon är nasse och det är där hon hör hemma.

Och för dem som inte begriper. Hon är förtroendevald. Det innebär att Sd inte kan ta ifrån henne jobbet.

Hon kan närsomhelst bli politisk vilde som ledamot av Stockholms regionfullmäktige. Lämpligtvis för nassarna som gillar henne skarpt.

Allt tack vare Sd som påstår sig ha nolltolerans mot nazister.
Citera
2022-10-17, 11:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det blev 4 st "jude" denna gång. Ändå rätt kul att DU talar om besatthet.

Jag har träffat Kent Ekeroth, vi sågs i Lund där jag bodde, han höll på att få med mig som aktiv i SD. Jag har aldrig ens tänkt tanken att han är jude. Och om han nu är det så är jag helt ointresserad, liksom han är ointresserad av min religion. Du kan lära mycket av oss.

Du är genomskådad; en person som bara försöker tysta andra utan argument. Det som kallas cancel culture i USA. Alla ser det här för du har samma attityd mot alla, och även mot Rebecka.
Senast redigerad av HejaFinland 2022-10-17 kl. 11:37.
Citera
2022-10-17, 11:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ursäkta om jag månar om dina barns väl och ve. Du tycks vara strängt upptagen med att demolera Fallenkvist, så man ju undra vad som rör sig i ditt huvud.

Jude är alltså den springande punkten för dig. Fallenkvist har då med dina ögon gjort något helt oförlåtligt genom att rencensera AF's snuskbok. Hon har därigenom skadat den heliga förintelsen som inte får ifrågasättas. Vilket styrks av judiska centralrådet och Israels ambassadörs brandkårsutryckning med fördömanden.

Inte lätt att vara jude och hela tiden vara defensiv så fort något framställs i mindre smickrande ordalag. Du måste ha ett helvete.

Kiss och bajsord???
Summering: Tre ordet Jude, två personangrepp, ett kissåbajsord (snuskbok).

Jag bryr mig inte ett dugg om judar, detta är en SD-tråd för mig.
Citera
2022-10-17, 11:33
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du är genomskådad; en person som bara försöker tysta andra utan argument. Det som kallas cansel culture i USA. Alla ser det här för du har samma attityd mot alla, och även mot Rebecka.
Det stavas Cancel culture. Prova att inte använda det mot mina åsikter så blir du mer logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in