2022-10-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ryssen kommer inte. Oavsett krig och oavsett vem som anfaller så blir det ingen skillnad för mäns inställning, sluta nu tramsa.

Nä, rätt uppenbart med tanke på hur det går för de i Ukraina.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-16 kl. 23:53.
Citera
2022-10-17, 00:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä, rätt uppenbart med tanke på hur det går för de i Ukraina.

Nej för att det inte finns någon poäng i att anfalla Sverige och Finland är en naturlig buffert för oss som kommer göra att vi vet i god tid vad som skulle hända. NATO och att vi numera är en jänkarledd proxyarmé är givetvis det överlägset största existentiella hotet mot Sverige och det förstår alla som inte är historielösa eftersom alla vet vilka som åker runt i världen och skapar krig baserat på rena lögner och inte fan är det ryssen. Er rysskräck har alltid bara varit obefogad paranoia. Varför ni vänstertroll ens bryr er om faktiska nazister likt Ukrainarna är bara konstigt dessutom.
Citera
2022-10-17, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag är inte särskilt orolig över mitt medborgarskap men hur löser du dit om du blir av med ditt svenska och inget annat land vill ha dig?

Haha din bitterhet lyser igenom och det ser inte vackert ut stumpan.

Det är många länder som välkomnar mig men får se hur dina känslor förändras i takt med att negrerna och araberna tar över Sverige allt mer. Redan nu är det vardag att kvinnor och barn skjuts ned på lekplatser och den nya sporten balkongflygning blir allt mer populär för varje år. Bara en tidsfråga innan Sharia styr, lycka till!
Citera
2022-10-17, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Halmdocka.

Försök inte, du hävdade att mitt konto är ett trollkonto eftersom jag har åsikter och inte bor på en plats som du godkänner. Du klarar inte av den yttrandefrihet som Flashback står för så det är märkligt att du håller till här. Varför inte fundera på att flytta till Nordkorea?

Citat:
Det spelar ingen roll vilken bordellhåla du bor på.
Thailand är dock ett ökänd sådant och därför en rimlig gissning.

Med tanke på att jag skrivit att jag har flyttat till ett land där jag inte behöver betala skatt, hur rimlig tycker du då din värdelösa gissning var? Har du ingen som helst koll på vilka länder där det är möjligt jävla WT.

Citat:
Jag har inga ambitioner att strypa din yttrandefrihet.
Däremot har jag full rätt att utrycka mig om att vissa människor borde hålla sin stora trut vid tangentbordet.

Det ingår i yttrandefriheten att uppmana folk att hålla truten.

Att argumentera emot yttrandefrihet är ett yttrande ja men du står inte bakom yttrandefrihet när du inte klarar av att andra yttrar åsikter som du inte gillar. Du är en antidemokrat och kan knappast trivas på en site som Flashback som står för yttrandefrihet. Fundera på Nordkorea, det är nog ett land för dig!

Citat:
Läs mitt svar ovan.
Det är min rätt att tycka och utrycka mig som jag gör, även om du känner dig retoriskt kränkt.

Jag ser bara ditt hyckleri men detta är extremt vanligt hos svenskar och det blir ännu tydligare när man lämnat Sverige och ser på det från distans. Världens mest hycklande folk.

Citat:
Jag ser det mer som högerpolitik att vara restriktiv med skattefinansierade välfärdsförmåner för att förhindra att dessa överutnyttjas.
Nu kan man i och för sig diskutera och ifrågasätta om skolan, sjukvården och omsorgen, liksom pensionssystemet, ska vara skattefinansierade.
Detta tillhör dock en annan diskussion.

Försök inte din giriga vänsterextremist. Att få den pension och sjukvård man har betalat hela sitt liv för att få när man blir gammal är inte att överutnyttja något. När de som flyttar ut inte tar del av sjukvården eller annat i Sverige borde de heller inte behöva betala någon skatt alls, inte ens på pension.

Citat:
Visst är det så.
Dock är det sjukt att utlandssvenskar som knappt har bott eller jobbat i Sverige under hela sitt vuxna liv ändå kan få ut den.
Men snart är det slut på dem dumheterna.

Döm inte andra efter dig själv, bara för att du aldrig har jobbat gäller inte det för dem som flyttar ut från Sverige. Såg det tydligt på att du fokuserade på garantipensionen som just är till för sådana som dig som aldrig har arbetat ihop någon pension.

Tvärtom så blir i regel bidragstagare som du fast i Sverige då ni är helt beroende av bidrag. De som lämnar är i regel istället dem som är framgångsrika och har tjänat tillräckligt mycket för att bli oberoende. Förhoppningsvis får vi i alla fall en liten förbättring genom en sänkning av SINK-skatten nu med en mer rättvis regering. Men den skatten borde förstås helt tas bort.
Citera
2022-10-17, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Haha din bitterhet lyser igenom och det ser inte vackert ut stumpan.

Det är många länder som välkomnar mig men får se hur dina känslor förändras i takt med att negrerna och araberna tar över Sverige allt mer. Redan nu är det vardag att kvinnor och barn skjuts ned på lekplatser och den nya sporten balkongflygning blir allt mer populär för varje år. Bara en tidsfråga innan Sharia styr, lycka till!
Då förstår jag inte varför du envisas med att fortsätta vara svensk medborgare. Du hata Sverige och svenskar, du vill inte försvara Sverige i om det behövs, det finns många andra länder du skulle kunna bli medborgare i men du vill ändå vara medborgare i Sverige.

Jo, det är väl tryggt och bra förstås att veta att du alltid kan ta din tillflykt till trygga gamla Sverige om det behövs. Du är som de IS-krigare som åkte och krigade, åkte hem för att få sjukvård innan de åkte tillbaka och krigade vidare. Och när de sen hamnade i läger satt de och ropade på att Sverige skulle hämta hem dem.
Citera
2022-10-17, 07:27
Medlem
Citat:
Då förstår jag inte varför du envisas med att fortsätta vara svensk medborgare. Du hata Sverige och svenskar, du vill inte försvara Sverige i om det behövs, det finns många andra länder du skulle kunna bli medborgare i men du vill ändå vara medborgare i Sverige.

Jo, det är väl tryggt och bra förstås att veta att du alltid kan ta din tillflykt till trygga gamla Sverige om det behövs. Du är som de IS-krigare som åkte och krigade, åkte hem för att få sjukvård innan de åkte tillbaka och krigade vidare. Och när de sen hamnade i läger satt de och ropade på att Sverige skulle hämta hem dem.

Varför tror du jag envisas med det stumpan och varför skulle din åsikt om det ha någon betydelse?

Och gamla trygga Sverige, ja det var tryggt en gång i tiden men idag skjuts folk på öppen gata i dagsljus.

Sedan ditt svammel om svensk sjukvård, varför tror du jag skulle välja svenska vårdköer ner jag har en försäkring som ger mig bästa vård på privata sjukhus utan köer, du är helt slut i huvudet.
Citera
2022-10-17, 07:31
Avslutad
Citat:
Varför tror du jag envisas med det stumpan och varför skulle din åsikt om det ha någon betydelse?

Och gamla trygga Sverige, ja det var tryggt en gång i tiden men idag skjuts folk på öppen gata i dagsljus.

Sedan ditt svammel om svensk sjukvård, varför tror du jag skulle välja svenska vårdköer ner jag har en försäkring som ger mig bästa vård på privata sjukhus utan köer, du är helt slut i huvudet.

Min åsikt om att du inte borde tillåtas behålla ditt svenska medborgarskap betyder precis lika mycket eller lite som din åsikt att Sverige är ett skitland som du inte tänker försvara.
Citera
2022-10-17, 07:33
Medlem
Citat:
Min åsikt om att du inte borde tillåtas behålla ditt svenska medborgarskap betyder precis lika mycket eller lite som din åsikt att Sverige är ett skitland som du inte tänker försvara.

Nej för har du fel igen stumpan, jag har lagstöd för min åsikt men det har inte du.
Citera
2022-10-17, 08:05
Avslutad
Citat:
Nej för har du fel igen stumpan, jag har lagstöd för min åsikt men det har inte du.
Vilken åsikt har du lagstöd för? Att Sverige är ett skitland som du inte tänker försvara om det behövs och vars befolkning du hatar?
Citera
2022-10-17, 08:09
Medlem
Citat:
Vilken åsikt har du lagstöd för? Att Sverige är ett skitland som du inte tänker försvara om det behövs och vars befolkning du hatar?

Jag har lagstöd för att inte behöva försvara dig, andra tokfeminister eller ens Sverige. Jag har också lagstöd för att få ha vilka åsikter jag vill om dig och andra svenska tokstollar.
Citera
2022-10-17, 08:16
Avslutad
Citat:
Jag har lagstöd för att inte behöva försvara dig, andra tokfeminister eller ens Sverige. Jag har också lagstöd för att få ha vilka åsikter jag vill om dig och andra svenska tokstollar.
Och jag har lagstöd för att få ha åsikten att borde inte få behålla ditt svenska medborgarskap.Du och andra som anser att befolkningen förtjänar att gruppvåldtas och ni tänker inte så mycket som ringa 112 om det sker borde inte ens få besöka Sverige.
Citera
2022-10-17, 08:20
Medlem
Citat:
Och jag har lagstöd för att få ha åsikten att borde inte få behålla ditt svenska medborgarskap.Du och andra som anser att befolkningen förtjänar att gruppvåldtas och ni tänker inte så mycket som ringa 112 om det sker borde inte ens få besöka Sverige.

Du har lagstöd för den åsikten men din åsikt saknar helt betydelse stumpan, detta då du inte har lagstöd för att jag ska bli av med medborgarskapet. Du får väl gråta lite i kudden och bita ihop.

Jag kan heller inte förstå hur du tycker det är en stor sak att jag skulle låta naturen ha sin gång om jag skulle se dig bli gruppvåldtagen, du har ju inte gjort något för att motverka gruppvåldtäkter. Varken röstat på partier som vill stoppa det och heller inte demonstrerat för saken, du verkar alltså inte tycka det är en stor sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in