2022-10-16, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Kanske snart blir läge för crowdfunding åt Fallenkvist om hon blir sparkad från SD, över en jävla bokrecension om en slampa.

Fast då kommer du behöva försörja henne livet ut, med den historiken får man nog inte ens sitta i kassan på ICA...
Citera
2022-10-16, 20:12
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miche040
Aha! Så det är därför en viss president kan stå och tafsa på kvinnor och lukta på deras hår i live sändning bara för han inte sagt eller gjort nått som är nazism? Ja det är verkligen konstiga folk nu för tiden 🤣

Jaja Sverige är ett sjukt litet land.. Men hon kunde väl ha twittrat om Biden pedofili istället eller hur? Nää hon liksom måste rapa upp något om en liten stackars jude tjej som skrev något för 80 år sedan.. Och när man vet hur infekterat just det ämnet är i relation till just SD.. Faan hennes omdöme är ju helt slut..
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag anser det vara mord ,om än inte juridiskt så moraliskt. Att hävda annat är ju helt tappat.
Ja givetvis är det absurt att dividera om det. Anne Frank dog i ett koncentrationsläger, att ens hålla på och resonera om det som vissa här i trådet är sjukt och motbjudande, anser jag.
Citat:
Jag tror inte att SD har tillräckligt bra varken kandidater eller medlemmar tyvärr och deras bedrövliga insats under covid (att de inte tog ställning mot covid passet exempelvis ) har gjort att jag inte tror på dem alls , de framstår mer och mer som helt renons på både bildning och utbildning.
Som jag menar är det inte så intressant huruvida Anne Frank blev mördad fysiskt eller tynade bort, eller huruvida hon var kåt eller omoralisk, själva kontentan är att SD har en mediafigur utåt som på allvar är beredd att ta en strid om Anne Franks dagbok på samma gång som hon även gjort andra högst tveksamma saker, säger sig ju självt att SD inte kan ha en sådan i sina led i en tid då de får uppsving.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Politiskt aktiva har ett privatliv som alla andra. Hon kunde ha uttryckt sig bättre, absolut, men du verkar förespråka yttrandefrihetsförbud för politiskt aktiva.

Inte yttrandefrihetsförbud men gärna twitterförbud.
Citera
2022-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja givetvis är det absurt att dividera om det. Anne Frank dog i ett koncentrationsläger, att ens hålla på och resonera om det som vissa här i trådet är sjukt och motbjudand anser jag.
Som jag menar är det inte så intressant huruvida Anne Frank blev mördad fysiskt eller tynade bort, eller huruvida hon var kåt eller omoralisk, själva kontentan är att SD har en mediafigur utåt som på allvar är beredd att ta en strid om Anne Franks dagbok på samma gång som hon även gjort andra högst tveksamma saker, säger sig ju självt att SD inte kan ha en sådan i sina led i en tid då de får uppsving.
Helt enig.
Citera
2022-10-16, 20:14
Avstängd
Citat:
Jag anser det vara mord ,om än inte juridiskt så moraliskt. Att hävda annat är ju helt tappat.

Jag tror inte att SD har tillräckligt bra varken kandidater eller medlemmar tyvärr och deras bedrövliga insats under covid (att de inte tog ställning mot covid passet exempelvis ) har gjort att jag inte tror på dem alls , de framstår mer och mer som helt renons på både bildning och utbildning.
Beträffande "Anne Frank" så beror ju detta på att media inte förstått (eller velat förstå) Vad Fallenkvist menat med sitt uttalande.
Läser man boken och lyssnar på vad Fallenkvist menar, finns ingen kritik mot Anne Frank.
Hon återger bara sin uppfattning, som jag själv inte anser minsta märklig.
Vad är det som skulle kunna uppfattas som kritik eller på annat sätt få någon upprörd?
Senast redigerad av Bollenrullar 2022-10-16 kl. 20:21. Anledning: felstavat
Citera
2022-10-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Rebeckas föräldrar har ju samma story. De kom hit för att de behövde vår hjälp. Alltså har Rebecka precis samma rätt att säga vad hon vill som både judar och muslimer.
Inte enligt lagen. Vi har ju partiledare som blivit dömt, ni vet.
Man kan inte vädra hur som helst sina egna fördomar.
https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
Citera
2022-10-16, 20:17
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja givetvis är det absurt att dividera om det. Anne Frank dog i ett koncentrationsläger, att ens hålla på och resonera om det som vissa här i trådet är sjukt och motbjudande, anser jag.
Vilka andra tveksamma saker har hon gjort?
Citera
2022-10-16, 20:20
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Sjukt att hon bara är 26 år gammal men ser redan ut som en 40-plussare

Nu är väl utseendet inte det som är viktigt men hon sägs ju vara snygg. Och jag säger inte att hon är ful, men hon ser ut som en dam 40-50 år gammal.
Citera
2022-10-16, 20:21
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur kommenterar Rebecka Fallenkvist det här? Eller har hon gått under jorden? Man kan ju misstänka att syftet var att föra bort fokus från hur en ung judisk flicka beskrev livet på flykt undan nazisterna genom att fokusera på tonåringens funderingar om kärlek och sexualitet istället. Gissningsvis var Anne Frank som många andra tonårsflickor. Undrar om Fallenkvist skulle beskriva unga svenska tjejer med likande funderingar som "slampor"? Nej, antagligen inte.

Både SD och Riks har reagerat över hennes omdömeslöshet. Det säger en del.

Precis, det minsta Rebecka gör är att stigmatisera denna flicka för hennes sexuella kommentarer... som hon skrev i sin dagbok, hon anser att denna flicka som då var oskuld var en slampa eller en hora som många flickor blir kallade idag på skolan.

Vad som är värre är att flickan är judinna och beskrev nazismens fasor medan Rebecka tillhör ett parti med nynazistiska rötter och genom att säga att hon var omoralisk då ifrågasätter hon hennes karaktär och trovärdighet....

Kanske var henens historia om nazisters grymheter påhittad? ett frukt av henens cyniska och depraverade fantasi?
Och även om henens berättelse om hennes situation var sann så förtjänar hon inte vår empati då hon var en moraliskt depraverad judinna.

Det var tanken med ordet sedeslös... Rebecka ville flörta med den antisemitiska publiken
Citera
2022-10-16, 20:22
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fast då kommer du behöva försörja henne livet ut, med den historiken får man nog inte ens sitta i kassan på ICA...
Hon är nog aningens överkvalificerad för att sitta i kassan på ICA. Finns nog arbetsplatser dit judens krokiga näsa inte når. Synd på en kompetent och snygg brutta. Ser ju hellre på henne än trötta Jimmie, som inget lärt av DF.
Citera
2022-10-16, 20:23
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Ja, det står i en rad böcker. Bland annat i en av David Baas som jag har i min bokhylla. Den har titeln Bevara Sverige Svenskt. Det står en hel spännande saker om Sverigedemokraterna.

BSS är ju en helt annan gruppering. Att SD skulle ha heilande medlemmar på 2000-talet på sina egna möten har jag aldrig hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in