2022-10-16, 15:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Och medan vi har hållit tillbaka allihop och jagat alla som inte gjort det, har landat rasat runtomkring oss.
Rebecka är verkligen inte personen att resa landet. Tvärtom gör hon att jag skäms för SD, som nu måste ordna en uppstädning här.
Citera
2022-10-16, 15:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Intressant! Vem har så liten respekt för en privat dagbok att den i dag går att läsa över hela världen. Riktigt snaskigt och lågt!

Lite fult faktiskt, hennes pappa gjorde rätt som tog bort det mest privata.
Citera
2022-10-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Har du belägg för detta?

Ja, det står i en rad böcker. Bland annat i en av David Baas som jag har i min bokhylla. Den har titeln Bevara Sverige Svenskt. Det står en hel spännande saker om Sverigedemokraterna.
Citera
2022-10-16, 15:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vem som helst kan inte bli jude eller same, de är väldigt rasistiska folkslag.
Ungefär vad alla som röstar på SD tycker om "svensk", eller vad säger du.
Citera
2022-10-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ungefär vad alla som röstar på SD tycker om "svensk", eller vad säger du.

SD är för öppen svenskhet.
Citera
2022-10-16, 15:52
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Rebecka är verkligen inte personen att resa landet. Tvärtom gör hon att jag skäms för SD, som nu måste ordna en uppstädning här.
Poängen var att folk har hållit käft och rättat sig i ledet i årtionden medan landet har gått utför. Det har alltså inte hjälpt oss ett skvatt, tvärtom.
Citera
2022-10-16, 15:54
Medlem
blamages avatar
Citat:
Den här tråden visar att Rebecka antingen saknar impulskontroll, eller har svårighet med att förstå (diagnos?) hur andra tolkar vad hon skriver på nätet.

Om jag lägger till Hell Seger-uttalandet så stärks min misstanke om båda bristerna. Hon är totalt olämplig som politiker, för alla partier.

Svenskar har extremt stor impulskontroll vilket är en av fördelarna med att bo i Sverige. Rumänien, inte så mycket. Tiggare, vi pratar personer som tänker "jag åker till ett land jag inte vet något om där jag inte kan språket och ser om de ger mig pengar, jag kan bajsa i skogen".
Verkar snarare vara så att du saknar läsförstålse och inte begriper satir. Hon sa "Helg Seger" och det tog du som Hell Seger, kanske du som har en diagnos. Du verkar ha stora problem och missuppfattar gärna saker. Att dra alla över en kam är ett annat drag som utmärker någon med autism. Lite svårt att begripa hur en så intolerant person som du kan tillföra SD något?
Citera
2022-10-16, 15:54
Medlem
SD skulle bara hålla tyst om det här så var detta glömt efter 1 vecka.
Citera
2022-10-16, 15:55
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nu fyller du i en hel del luckor själv, va? (Min fetning) Man måste inte alls komma till din slutsats.

Det är Rebeckas... slutsats, det är därför hon blev upprörd.
Citera
2022-10-16, 15:57
Medlem
NoTruces avatar
Om man fråntar en människa rätten att känna mänskliga känslor och mänskliga impulser fråntar man denne slutligen rätten att vara människa. Inte svårare än så. ALLA människor har en sexualitet, ALLA människor har känt sexuell upphetsning. Så varför skulle Anne Frank vara annorlunda?

För att vi, nästan åttio år efter att andra världskriget tog slut, ska kunna fortsätta minnas och hedra offren är det viktigt att de aldrig någonsin får sluta vara människor. Newsflash: De som sattes i läger var tredimensionella människor med mänskliga känslor och impulser och allt vad det innebär. Inte tvådimensionella gråa pappfigurer vars enda uppgift var att vara offer. Ja, de föll offer för gränslös ondska, men de var MER än offer. Varför skulle man inte ha kunnat palla äpplen som barn bara för att man var jude? Varför skulle man inte kunna ha spöat på sin fru bara för att man var jude? Varför skulle man inte ha kunnat fuska med skatten bara för att man var jude? Varför skulle man inte ha kunnat gå mot röd gubbe bara för att man var jude? Allt detta är saker vi moderna människor gjort och gör, och vi kallar oss gärna för människor. Varför ska vi förvägra andra människor möjligheten att göra både bra och dåliga saker, möjligheten att vara både ond och god, ja kort sagt, att vara människa?

Vad gäller Fallenkvist kan jag bara säga att det är oerhört korkat av henne att posta en sådan här sak, trots att hon självklart har rätt att uttrycka sin åsikt. Det finns något som heter fingertoppskänsla. Vänstern är i full attack-/gråtmode just nu och kommer att hugga på allt som rör sig som bekräftar deras skruvade världsbild, särskilt när man just har förlorat ett val och i vissa kretsar på allvar tror att jorden nu kommer att gå under. I den kontexten är det här att ge dem öppet mål. Någon med seriösa politiska ambitioner borde vara smartare än så.
Citera
2022-10-16, 15:58
Medlem
blamages avatar
Citat:
Det tråden handlar om är vad Rebecka gjort nu. Inte om religionen på en tjej som skrev en dagboken för 80 år sedan. Utom för araber som naturligtvis bara läser i tråden för att den handlar om någon från en viss religion. Som du.
Nu är inte jag arab så jag vet inte varför du tjatar om det? Känns det bättre att kalla mig arab? Jag tror du är en jude som fått slag när RF i SD klankat ner på ditt helgon AF. Du kommer aldrig att förlåta Becka för det här, lr hur.
Citera
2022-10-16, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Intressant! Vem har så liten respekt för en privat dagbok att den i dag går att läsa över hela världen. Riktigt snaskigt och lågt!

Har du läst Anne Franks dagbok?? Bra - då kan du kanske citera lite så man får en hint om vad rabaldret om ludret (balkanludret då) handlar om?

Läste att boken Anne Franks dagbok ligger etta nu med råge i hela EUs boknasare. Bra jobbat av ett korkat fnask från balkan, får hon vadå, 15 %??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in