Citat:
Ursprungligen postat av
rex144
En vuxen kvinna kritiserar offentligt vad en 15 årig flicka skrivit i sin dagbok, eftersom där finns osmakligt erotiskt innehåll.
Samma flicka har skrivit om livet i koncentrationsläger och tyskarnas vidrigheter och världen fann det intressant eftersom det var från en 15-årig flickas perspektiv.
Genom att kalla Anne Frank sedeslös... kan man inte se det på annat sätt än att Rebecka ifrågasätter henens trovärdighet... en sådan omoralisk flicka kan ha ljugit ihop hela historien om de hemska upplevelser i koncentrationslägret.
Rebecka flörtar här med antisemiter som ifrågasätter hela holocaust och med tanke på SD-s nynazistiska rötter ser det inte bra ut.
Speciellt nu när Jimmy äntligen släppts fram i finrummet av de etablerade partier så börjar de få panik.... och sossarna gnuggar händerna,
den nya regeringen har inte hunnit sväras in och vi fick den första antisemitiska skandalen i SD.
sedeslös det var hon ju kanske eller så var det oväntat att läsa något av det slaget från den tiden.
omoralisk, lättsinnig, lösaktig, osedlig, lössläppt; förfallen, lysten, liderlig, utsvävande, syndig.
Hon skrev till exempel: ”Jag föreställer mig ibland att någon kommer till mig och ber mig att förklara sexuella saker. Hur skulle jag göra det?".
Frågan besvarade hon med bland annat formuleringen ”rytmiska rörelser".
förvånar nog igen att någon tjej i den åldern är sprängfylld av just detta. Särskilt om man blir instängd just i den åldern när man borde börja vara mer med kompisar och kanske träffa en pojke och få sin första kyss än att vara hemma. Att kommentera det säger inte mycket mer än det man kommenterade tycker jag.
Nu var det här ju en dagbok som så klart igen annan skulle läsa och inte en självbiografi och man får väl hoppas att en viss mycket vacker kvinna men lite småtappad och bakom flötet och en och annan bag in box alldeles för ofta förstår skillnaden.