2022-10-16, 19:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Ni som håller på konstant och hackar på sverigedemokrater som vägrar spela efter PK-etablissemangets regler måste läsa Anders Lindberg på AB, där ni kanske, kanske har en själsfrände:
Ett problem för Ulf Kristersson kommer att bli de ickedemokratiska inslagen i Sverigedemokraternas partikultur. Som svängdörrarna mot olika nazistiska grupper, vurmen i SD:s djupa led för Vladimir Putin och den beundran även SD:s partiledning uttrycker för den Ungerska diktaturen.
/.../
SD:s hatmaskin på nätet är ingen spontan företeelse utan ett välorganiserat system av grupper, automatiserade bottar och personer som styrs via SD:s kommunikationsavdelning. Något ETC tydligt kunde visa i valrörelsen.
Anders Lindberg (Aftonbladet): Packa ihop nätkriget nu, Jimmie Åkesson

Där ser ni. Internaliserat är vad det är. Hrm.
Citera
2022-10-16, 19:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, det är ett socialdemokratiskt uttryck.
Ja just ja, det var ju de som startade rasbiologiska institutet och gav Hitler fri passage för trupp och malm. Fallenkvist kanske hade klarat sig bättre i det anrika nazisympatiserande partiet. Angripa ett judiskt helgon är att angripa förintelsen och det går ju inte för sig i SionistDemokraterna.
Citera
2022-10-16, 19:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ni som håller på konstant och hackar på sverigedemokrater som vägrar spela efter PK-etablissemangets regler måste läsa Anders Lindberg på AB, där ni kanske, kanske har en själsfrände:
Ett problem för Ulf Kristersson kommer att bli de ickedemokratiska inslagen i Sverigedemokraternas partikultur. Som svängdörrarna mot olika nazistiska grupper, vurmen i SD:s djupa led för Vladimir Putin och den beundran även SD:s partiledning uttrycker för den Ungerska diktaturen.
/.../
SD:s hatmaskin på nätet är ingen spontan företeelse utan ett välorganiserat system av grupper, automatiserade bottar och personer som styrs via SD:s kommunikationsavdelning. Något ETC tydligt kunde visa i valrörelsen.

Extremt överdriven text. Men som tidigare SD-röstare och normal-svensk tycker jag SD kan rensa ganska hårt kring dessa individer, som inte tillför SD någonting alls och vars åsikter ingen som röstar på SD delar. Jag är rätt förvånad och ganska intresserad över vilket skitfolk som skriver i den här tråden. Jag förknippar dem inte alls med SD och kan tänka mig att de egentligen är Vänster-troll som passar på att sprida lite false flag. De triggades av Rebeckas namn i rubriken och hon har tydligen skitfolk som följer henne. Nog bevis för att sparka henne.
Senast redigerad av Barents 2022-10-16 kl. 19:08.
Citera
2022-10-16, 19:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja just ja, det var ju de som startade rasbiologiska institutet och gav Hitler fri passage för trupp och malm. Fallenkvist kanske hade klarat sig bättre i det anrika nazisympatiserande partiet. Angripa ett judiskt helgon är att angripa förintelsen och det går ju inte för sig i SionistDemokraterna.
Ah, du hatar alla. Måste vara ensamt.
Citera
2022-10-16, 19:09
Medlem
Vi får hoppas att de lättkränkta judarna och vänstern inte tittar på Simpsons och South Park. Där har man skämtat ännu mer och betydligt värre om Anne Franks sexskriveri i dagboken.
Citera
2022-10-16, 19:11
Medlem
Citat:
/.../

ETC är ju väldigt vänstervriden. Finns helt klart en agenda. Och Linus Bylunds ”journalistrugby” menade han ju att bara att han fick försöka ta sig fram genom ett hav av journalister. Inte att han skulle smälla bort dom.
Citera
2022-10-16, 19:12
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ah, du hatar alla. Måste vara ensamt.
Jag har ju inga fem barn att plåga med irrläror och uppfostra framför en dataskärm. Såg att du kastat in en konspirationsteori nu. Börjar det ta slut med argument mot Fallenkvists bokrecension?

Nya friska angrepp att vänta.
Citera
2022-10-16, 19:14
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
/.../
SD:s hatmaskin på nätet är ingen spontan företeelse utan ett välorganiserat system av grupper, automatiserade bottar och personer som styrs via SD:s kommunikationsavdelning. Något ETC tydligt kunde visa i valrörelsen.[/indent]Anders Lindberg (Aftonbladet): Packa ihop nätkriget nu, Jimmie Åkesson

Det ovan är väl ändå en lögn som mycket annat? Ett försök från socialdemokraterna att förneka oppositionen och dölja att en opposition finns. Eftersom mycket som sägs från politiskt håll är tvärtom vad som sägs. Ovan betyder att det finns inga automatiserade bottar eller personer som styrs från SD:s kommunikationsavdelning. Det finns heller inga välorganiserade grupper som samverkar för att posta inlägg på forum och hemsidor online, som dirigeras från SD.
Citera
2022-10-16, 19:14
Medlem
Citat:
/.../

Ja en bisarr text, psykiskt sjuk nästan. Som Arnstad.
Hela aftonbladet är ju sossarnas kamporgan, en trollfabrik. År in och ut av lögner och idioti. Bekostat av skattepengar och LOväljare.

Inget som främjar en konstruktiv debatt. Men sossarna vill inte ha det, dom vill ha makten helt enkelt.
Alla som är emot partiet är robotar nu.
Citera
2022-10-16, 19:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
/.../
SD:s hatmaskin på nätet är ingen spontan företeelse utan ett välorganiserat system av grupper, automatiserade bottar och personer som styrs via SD:s kommunikationsavdelning. Något ETC tydligt kunde visa i valrörelsen.[/indent]Anders Lindberg (Aftonbladet): Packa ihop nätkriget nu, Jimmie Åkesson

Det ovan är väl ändå en lögn som mycket annat? Ett försök från socialdemokraterna att förneka oppositionen och dölja att en opposition finns. Eftersom mycket som sägs från politiskt håll är tvärtom vad som sägs. Ovan betyder att det finns inga automatiserade bottar eller personer som styrs från SD:s kommunikationsavdelning. Det finns heller inga välorganiserade grupper som samverkar för att posta inlägg på forum och hemsidor online, som dirigeras från SD.

Istället finns gott om folk som tycker som Rebecka mer eller mindre online. Jag tror personligen inte det existerar bottar exempelvis och jag tror heller inte organisationer som Riks jobbar med trollarmeér.
Citera
2022-10-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
En vuxen kvinna kritiserar offentligt vad en 15 årig flicka skrivit i sin dagbok, eftersom där finns osmakligt erotiskt innehåll.
Samma flicka har skrivit om livet i koncentrationsläger och tyskarnas vidrigheter och världen fann det intressant eftersom det var från en 15-årig flickas perspektiv.

Genom att kalla Anne Frank sedeslös... kan man inte se det på annat sätt än att Rebecka ifrågasätter henens trovärdighet... en sådan omoralisk flicka kan ha ljugit ihop hela historien om de hemska upplevelser i koncentrationslägret.

Rebecka flörtar här med antisemiter som ifrågasätter hela holocaust och med tanke på SD-s nynazistiska rötter ser det inte bra ut.

Speciellt nu när Jimmy äntligen släppts fram i finrummet av de etablerade partier så börjar de få panik.... och sossarna gnuggar händerna,
den nya regeringen har inte hunnit sväras in och vi fick den första antisemitiska skandalen i SD.
sedeslös det var hon ju kanske eller så var det oväntat att läsa något av det slaget från den tiden.
omoralisk, lättsinnig, lösaktig, osedlig, lössläppt; förfallen, lysten, liderlig, utsvävande, syndig.

Hon skrev till exempel: ”Jag föreställer mig ibland att någon kommer till mig och ber mig att förklara sexuella saker. Hur skulle jag göra det?".

Frågan besvarade hon med bland annat formuleringen ”rytmiska rörelser".
förvånar nog igen att någon tjej i den åldern är sprängfylld av just detta. Särskilt om man blir instängd just i den åldern när man borde börja vara mer med kompisar och kanske träffa en pojke och få sin första kyss än att vara hemma. Att kommentera det säger inte mycket mer än det man kommenterade tycker jag.

Nu var det här ju en dagbok som så klart igen annan skulle läsa och inte en självbiografi och man får väl hoppas att en viss mycket vacker kvinna men lite småtappad och bakom flötet och en och annan bag in box alldeles för ofta förstår skillnaden.
Citera
2022-10-16, 19:22
Medlem
Mailmanss avatar
Jag har inte läst boken.

Vad är det hon syftar på rent konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem