Citat:
Ursprungligen postat av
Nonvero
Min erfarenhet är att många som röstar på Sd verkligen är vanligt hyggligt folk. Själv var uttröttad på alla påhopp och nazianklagelser om Sd. Trodde verkligen att det tillhörde partiets historia och att man kommit tillrätta med det.
Lik förbaskat står man nu här och ser helt vettlösa representanter för partiet. Nordfront verkar ju uppskatta Fallenkvist så det är väl där hon hör hemma.
Men hur många andra av samma sort väntar i kulisserna? Och hur ska man få normala människor i partiet att vilja representera Sd om de ska förknippas med nazianstrukna idioter?
Ett parti är inte bättre än sina representanter och jag är förvånad (eller bara korkad) för jag trodde faktiskt Sd hade bättre koll. Utan Åkesson lär partiet dö ut. Han är väl den enda garanten för normalitet.
Ja, det är ju knappast så att det sitter 20% nazister och galningar ute i stugorna och jag har bra vänner som är SD:are.
Men det finns ju också extrema element som nog skulle valt AfS om där fanns karriärmöjligheter. Och när man ska fylla många poster på en gång finns risk att vettiga och kompetenta människor inte räcker till, så några clowner hänger med på tåget. Jimi har väl jobbat hårt för att rensa, men det verkar tufft. Hur många galningar som står på tur har jag ingen aning om. Kan tänka mig att det pågår maktkamp internt. Jimi själv borde väl sitta stadigt så länge han vill eftersom han varit så framgångsrik. Men om/när Jimi avgår...
Men med mer extrem framtoning blir det inga 20%. Medel-Svensson är inte extremist varken åt höger eller vänster.