2022-10-16, 15:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Att Ryssland stöder SD och andra liknande partier i Europa är inget påhitt. Tänker dock inte klippa och klistra länkar i denna tråd. Info finns både på FB och andra ställen.

Detta handlar dock inte i första hand om åsikter utan om att söndra. Skulle inte förvåna mig om de supportar Nyans också lite diskret, och infiltrerar fredsrörelser. I USA finns det extrema både på höger och vänsterkanten som kör proryska talking points. Att de supportat Trump via sociala medier är ju känt - de betalade t o m facebookannonser med rubel. På vänstra sidan - och då menar jag inte de politiska partierna för demokraterna är inte direkt vänster, men det finns ju akademiker och opinionsbildare som verkar luriga minst sagt. Dock vet jag inte i vilken grad de står på avlöningslistan hos RT tex eller är nyttiga idioter som inte kan ha två tankar i huvudet. Dvs att USA har begått fel betyder ger inte Ryssland rätt att invadera grannländer.
Så jag tror det handlar dels om att söndra för sakens skull, varför man gärna stöder polariserande rörelser. Dels kan man nog se SD som en trojansk häst. Det finns uppenbarligen många med sviktande omdöme där och en antietablissemangsattityd som meför luddiga lojaliteter i vissa fall. Och extremt lätt att infiltrera då man vuxit snabbt och har problem att fylla alla listor och uppdrag med kompetenta och vettiga personer.
Plus att man hoppas köpa sig lojalitet genom att hjälpa dem till makten. Därmed inte sagt att de flesta väljarna är proryska. Få svenskar är det nämligen - har sett att efter Polen kommer Sverige tvåa vad gäller antirysk attityd. Men det finns en del i kärntruppen som inte riktigt representerar genomsnittssvenskens värderingar.

De kan säkert ha stöttat individer i SD som drivit pro-ryska narrativ, men det är ju ofta de som också utesluts ur SD p.g.a. andra orsaker/åsikter (Typ han ryssen som satt riksdagen, Pavlov eller något). Dessa är väl ofta i AfS numera. Om några får ryskt stöd är det säkert SwebbTV, Palaestra och andra som verkar gått i en allt mer konspiratorisk ryskvänlig riktning.

Ja SD har ju varit mot NATO vilket varit i Rysslands intresse, men de har också varit för ett starkare försvar och försvarssamarbete med Finland vilket inte är i Rysslands intresse. Svenskarnas negativa inställning till Ryssland som du nämner har ju påverkat även SD, så det är inte samma sak som med Front Nationale och regeringspartiet i Ungern som har haft öppet att de stödjer Ryssland. Vilket ju även gäller Merkel och hennes parti i Tyskland. Så jag tycker att det är lite av en konspirationsteori för de största stödjarna av Putins Ryssland har varit de företag och etablissemangspartier som bundit upp sig för deras gas etc. Samt sålt sikten till stridsvagnar trots sanktionerna från 2018 som Frankrike. Det är där Putin lagt de stora summorna och påverkanskampanjerna inte mot små aktörer som S. Angela Merkel har ju varit flera miljoner gånger viktigare än SD för Ryssland. Det går inte ens att jämföra.
Citera
2022-10-16, 15:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag kan personifiera en till att börja med. Du. Vi lyder inte vänsterliberaler, så du kan ju tycka detta bland dina Woke-kamrater men det påverkar ingen i SD.
Ni bör vara på er vakt emot infiltration och entrism nu när SD växer så det knakar. Annars har vi snart två moderata samlingspartier i riksdagen.
Citera
2022-10-16, 15:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag tror också på detta. Är nog få ute i stugorna i landet som håller på som en viss SD-pöbel här som babblar om ”sionisterna på Bonnier etc”. Synagogan vid Berzelii park ligger nog långt ner på intresselistan. Du vinner inte 22% av väljarstödet på att hålla detta högt upp på agendan..
Givetvis är det så. Om dessa radikaliserade personer hade fått bestämma hade SD haft 0,05% idag. Så det är klart att SD agerar mot Fallenkvist som flera ggr nu visat sig vara mycket tveksam. Att ge efter för dårar nu vore självmord för SD som kanske aldrig kan komma igen.
Citera
2022-10-16, 15:09
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ni bör vara på er vakt emot infiltration och entrism nu när SD växer så det knakar. Annars har vi snart två moderata samlingspartier i riksdagen.
Det är redan så, varav det minsta moderata partiet sitter i regeringen. Kanske något för RF att ta upp i Riks, om hon inte blir utsparkad för en bokrecension.
Citera
2022-10-16, 15:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag menar att det inte heller spelar någon roll. Om du kallar en nu levande 13-14 åring för kåt slyna så hjälper det föga hur jävla kåt hon än är. Folk kommer ändå ha synpunkter på "jargongen".

Sen hjälper det inte hur mycket aspiranter än hävdar att man får kalla en spade spade

Fast vad du tycker spelar någon roll påverkar ju inte vad folk diskuterar i denna tråd eller någon annanstans på FB. Absolut ingen tar hänsyn till det. Ett sådant meningslöst godhetssignalerande kanske påverkar några av dina vänner på twitter men här är det ju helt oväsentligt.
Citera
2022-10-16, 15:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jo det påverkar väldigt många i SD att tokgökar som typ Fallenkvist och liknande får härja efterson då kommer partiet att rasa markant, därför är det SD själva som agerar och stoppar dylika dårfinkar. Men du låter inte som en Sverigedemokrat, snarare verkar du vara något annat så som du skriver. Svagt av dig att bemöta argument med personangrepp. Skärp dig.

Jag besvarade din offerkofta-kommentar.
Citera
2022-10-16, 15:14
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin.michea
Som psykopater gör de väl sitt jobb och tuggar frenetiskt som på varje motståndare som snubblar och tillfälligt är försvagade. Det är när det inte längre finns självklara byten som de galna hundarna blir farliga för allmänheten i dess närhet och då börjar jakten och de behöver skjutas av. Det är lite som med vargar, de får inte bli för många och hålla till nära hus och hem.

De arbetar i flock, psykopaterna, och fragda forsar ur dess mungipor. Som beskådare kan man bara ta en snabb titt på twitter och observera det samordnade hatet, hånen och attackerna mot Fallenkvist för att identifiera flocken.

Fallenkvist är däremot en skön filur som inte knäcks av minionerna och trollen. Det här ger henne energi, hon reser sig starkare ur det här.

Det är måhända så som du beskriver men kan man luta sig tillbaka, avvaktande, och hoppas på att utfallet blir som profetiorna berättar?

Jag som en i mängden anser att det är dags att agera. Blocka besten i grind. Länge nog har vi matat vår best, nog är nog idag.

Ska vi låta gamarna få frossa ursinnigt utan att någon avlivar? Beståndet måste hållas nere.

Det är hög tid att gå till strid, bortom fjällen och inom västen står stolta män med värdighet. Redo att avgöra.

Det är i stunder som i stridens hette kring Fallenkvist som agnarna sållas från vetet.
Det är i nuet som vi bygger vår framtid. För landet, för barnen.

Psykopaterna måste bort. Det är ett måste. Bort från makten, bort från samhället, bort från dina älskade. Bort från alltet.
Citera
2022-10-16, 15:14
Medlem
Citat:
Fast vad du tycker spelar någon roll påverkar ju inte vad folk diskuterar i denna tråd eller någon annanstans på FB. Absolut ingen tar hänsyn till det. Ett sådant meningslöst godhetssignalerande kanske påverkar några av dina vänner på twitter men här är det ju helt oväsentligt.

Jaha. Tesen är att yttrandefrihet är att man får vräka ur sig vad som helst utan konsekvenser.
Förutom att det är tekniskt felaktigt så håller SD inte med.

Det känns jobbigt att bli så sviken av Jimmie så nu gråtrunkar vi sida upp och ner.

Bra tråd! Gagnar saken oerhört.
Citera
2022-10-16, 15:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det är redan så, varav det minsta moderata partiet sitter i regeringen. Kanske något för RF att ta upp i Riks, om hon inte blir utsparkad för en bokrecension.
Haha, det hade hon fått kuppa in i en lajvsändning...

Kan ju alltid hoppas att hon blir svinbitter rättshaverist om hon åker ut. Rätt säker på att hon gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Det verkar som de flesta är eniga om att boken faktiskt är snuskig, så meningsskiljaktigheterna att diskutera blir då mest om Rebecka.

Jag har OCSKÅ läst Anne Franks bok. Den var fan inte snuskig! Vad är det för pervers version ni har fått tag på?
Ännu en gång: Gör skillnad mellan: 1/ Kåthet: där sex är djuriskt, rå sex. Snusko sex.
2/ Förälskelse

Anne skriver inget om snuskosex. Hon dagdrömmer om en prins, som alla unga tjejer gör. Normalt. Det är inte kåthet. Jag drömde också om en pojkvän i den åldern. OBS tänkte inte alls på att bli påsatt. Det kom senare i livet. Men absolut drömde jag om hångel.
Hångel och knullo är inte samma sak!

Vad håller ni på med? Läser vi ens samma version? Hur många uppdateringar av dagboken finns det?

Ni som skriver att Anne är kåt, har ni ens läst boken? Om, ange exempel på när hon är kåt.

För övrigt har ju hånglet underskattats enorm! Finns fan ingen karl ute som endast går med på hångel. Anne önskade hångel ej snuskosex.
Citera
Medlem
En mer pantad brud får man leta efter, passar bra in bland majoriteten av alla andra hjärndöda SD mongon
Citera
2022-10-16, 15:16
Medlem
Också kul för stackars Rebecka att bli försvarad av uppenbara judehatare. Tack för hjälpen liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in