2022-10-16, 14:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Att skylla det här på några icke personifierade "vänsterliberaler" faller på sin orimlighet, men jag känner igen ditt tänkande eftersom jag har mött det hos många i SD.

Dags att SD tar av sig offerkoftan tycker jag.

Jag kan personifiera en till att börja med. Du. Vi lyder inte vänsterliberaler, så du kan ju tycka detta bland dina Woke-kamrater men det påverkar ingen i SD.
Citera
2022-10-16, 14:51
Medlem
Citat:
Jag tycker att det blir lite löjligt att skylla uppenbar idioti och mysslyckanden på andra. Det är Fallenkvist som har agerat som en fullständig idiot både i relation till sin egen ställning samt den rådande situationen och det är Sverigdemokraterna som följaktligen väljer tar henne ur tjänst på grund av detta. Om hon vore en tillgång så borde hon väl behållas?

Att skylla det här på några icke personifierade "vänsterliberaler" faller på sin orimlighet, men jag känner igen ditt tänkande eftersom jag har mött det hos många i SD.

Dags att SD tar av sig offerkoftan tycker jag.

+1. Inget eget ansvar finns. Jimmie Åkesson skulle kunna placera en bomb i rosengård centrum och ta livet av 1000 tals. Sd svansen hade ändå hittat sitt sätt att relativisera och skjuta bort ansvaret.

"Det är klart man tröttnar till slut" "Om det inte vore för dessa kriminella babbar hade detta aldrig hänt" "Tacka Reinfeldt för detta" bla bla och bla.
Citera
2022-10-16, 14:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet faktiskt inte hur stor denna skandal är i gammelmedia då jag mest följer konstiga kanaler som Flashback, Twitter alternativmedia etc. Det kanske inte är så stort bland gemene man? Jag insåg att Helg Seger-skandalen gick alla förbi ute i verkligheten för när jag talade om det med släktingar så visste de inte ens om det.

Vänsterliberalerna verkar ha skiftat från Putin till högerspöket. Putinpriserna har blivit moderatpriser innan den nya regeringen ens har tillträtt.
Nä, tror inte att det är något folk i gemen förfasas över. Mitt intryck är Twitter-storm (i ett vattenglas). Det verkar inte heller som den gamla huvudmotståndaren "vänstern" orkar bry sig speciellt längre, utan det är mest liberaler i farten. Det är även liberaler/(ex-)moderater som nyligen röstat på SD som skiter på sig nu för att "allt är förstört". Yyyyl. Så otroligt oanständigt, allting.
Citera
2022-10-16, 14:54
Medlem
Citat:
Det verkar som de flesta är eniga om att boken faktiskt är snuskig, så meningsskiljaktigheterna att diskutera blir då mest om Rebecka.

Jag menar att det inte heller spelar någon roll. Om du kallar en nu levande 13-14 åring för kåt slyna så hjälper det föga hur jävla kåt hon än är. Folk kommer ändå ha synpunkter på "jargongen".

Sen hjälper det inte hur mycket aspiranter än hävdar att man får kalla en spade spade
Citera
Medlem
Morrazs avatar
Har inte läst boken så jag frågar här och nu då så slipper jag läsa den.
Vad menar hon med sedeslös och kåtheten själv.. Tell me.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Med SD-terminologi är hon naturligtvis inte svensk, med två utländska föräldrar.
Om du inte visste så förespråkar SD öppen svenskhet. Det går alltså jättebra att ha två utländska föräldrar men ändå vara svensk.
Citera
2022-10-16, 14:57
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
+1. Inget eget ansvar finns. Jimmie Åkesson skulle kunna placera en bomb i rosengård centrum och ta livet av 1000 tals. Sd svansen hade ändå hittat sitt sätt att relativisera och skjuta bort ansvaret.

"Det är klart man tröttnar till slut" "Om det inte vore för dessa kriminella babbar hade detta aldrig hänt" "Tacka Reinfeldt för detta" bla bla och bla.

Jag tror att det mest är den internetradikaliserade incelstammen plus en massa smygnassar som tycker så, den gemene SD-väljaren har nog en helt annan syn och är vare sig intressrade av sunkig gammal nazism eller annat skit. Just därför måste SD arbeta hårdare med att hålla rent i sina led. Bra då att de agerar snabbt mot Fallenkvist.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-16 kl. 15:06.
Citera
2022-10-16, 15:02
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Varför läser vuxna ens dagböcker skrivna av 13-åringar?
Varför skyltar någon om det ifall de gör det?

Jättebra kommentar, en vuxen kvinna läser en flickas dagbok och blir förfärad... så att hon måste smutskasta henne offentligt trots att hon är dessutom död, mördad.

Rebecka Fallenkvist från SD uttalar sig som om hon var muslim... sedeslös... haha, hon måste ha letat efter rätt ord i ordböcker.
Anne Frank var omoralisk... och borde därför aldrig framställas som offer och någon att se upp till, vi borde därför inte bry oss om hennes öde då hon var sedeslös....

Jag skulle vilja se hur Rebecka hade hanterat sin vistelse i dödsläger, hon hade säkert ställt sig först i kö för att suga av alla capo fören bit bröd eller en filt på vintern.

Varför bryr hon sig om en judisk flicka? Rebecka verkar avundsjuk på henne, trots att hon mördades som oskuld så ser Rebecka henne som en sköka på grund av vad hon skrivit i sin dagbok.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag kan personifiera en till att börja med. Du. Vi lyder inte vänsterliberaler, så du kan ju tycka detta bland dina Woke-kamrater men det påverkar ingen i SD.
Jo det påverkar väldigt många i SD att tokgökar som typ Fallenkvist och liknande får härja efterson då kommer partiet att rasa markant, därför är det SD själva som agerar och stoppar dylika dårfinkar. Men du låter inte som en Sverigedemokrat, snarare verkar du vara något annat så som du skriver. Svagt av dig att bemöta argument med personangrepp. Skärp dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka

Bara ett konstaterande att inv är överrepresenterade i brottstatistiken, sen att skylla på andra det är absolut vänstern bäst på.

Tillbaka till topic ,
Citera
2022-10-16, 15:05
Medlem
Citat:
Jag tror att det mest är den internetradikaliserade incelstammen plus en massa smygnassar som tycker så, den gemene SD-väljaren har nog en helt annan syn och är vare sig intressrade av sunkig gammal nazism eller annat skit. Just därför måste SD arbeta hårdare med att hålla rent i sina led. Bra då att de agerar snabbt gentemet Fallenkvist.

Jag tror också på detta. Är nog få ute i stugorna i landet som håller på som en viss SD-pöbel här som babblar om ”sionisterna på Bonnier etc”. Synagogan vid Berzelii park ligger nog långt ner på intresselistan. Du vinner inte 22% av väljarstödet på att hålla detta högt upp på agendan..
Citera
2022-10-16, 15:05
Medlem
Hur länge ska man tassa på tå runt Det Speciella Folket? Dom andra 50 miljonerna som dog i andra världskriget var väl lika mycket värda som dem kan man tycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in