2022-10-16, 14:10
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerenceMcKenna
Haha nej självklart är hon inte ute efter att sabotera medvetet. För då kan man säga det om en jävla massa SDare som har gjort bort sig genom åren, Ekeroth till exempel.
Jag tror det är bara det att deras riktiga "jag" kommer fram då och då helt enkelt, speciellt om man hällt i sig ett par glas

Folk saknar en sund grad av grundparanoia i sverige.

Hon tillhör en rumänsk släkt och jag vill veta mer om hennes föräldrar och om det verkligen är Rumänien de har anknytning till och inte Transnistrien där det finns "politiker" med samma namn.
Rumänien var en del av östblocket och Transnistrien är det fortfarande.
Hon lajvar svensk.
Citera
2022-10-16, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ars-gravitatis
Min analys går i rak linje med din. Fallenkvist har förstås inte haft en pedofil som medarbetare så man ska inte kasta sten i glashus men man kan ända vara rimlig i sin kritik och inte gå till överdrift. Det finns värre saker att göra än att kalla en judinna för kåt eller på ett humoristiskt sätt utbrista "Helg seger!" när ens parti tar mer mandat än förväntat på valdagen.
Hennes fd svärfar (fd SD) var dock peddo. Hon sägs ha varit ihop med SDs Tobias Andersson i hennes andra skandaltråd.

https://aktuelltfokus.se/bor-med-barnvaldtaktsman-kan-bli-sveriges-nasta-justitieminister/
Citera
2022-10-16, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja det är verkligen osannolikt självförgörande att gå ut på det viset som Fallenkvist nu har gjort och extremt skogstokigt med tanke på att det sker just nu då SD äntligen fått chanser till inflytande som aldrig har hänt förut.

Finns bara två alternativ att välja mellan, enligt min uppfattning:
-Fallenkvist är betald sabotör (av SD:s motståndare)
-Fallenkvist är extremt ointelligent

Är kanske en kombination av båda? Någon/några drar i trådarna därbakom.
—-

- Rebecka, har du läst Anne Franks dagbok? Jävligt mycket sex.

- Sex gillar jag, ska läsa.

- Varför inte skriva om det på instagram? Finns säkert ingen som tänkt på allt snusk i samband med Frank och du är en förebild för många, så kör hårt. Folk behöver upplysas.

- Yes! Men orkar bara läsa 50 sidor.

- Det räcker alldeles utmärkt Rebecka, bara skriv .. [he he]
Citera
2022-10-16, 14:16
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
I pressmeddelandet från Judiska centralrådet fanns ju någon rad om att det inträffade är oförenligt med Sveriges "åtagande för hågkomst av Förintelsen", eller liknande. Om jag inte minns fel var det Göran Persson som träffade någon överenskommelse med... kan det ha varit Israel, eller något institut? Hur som helst — vore som sagt intressant att få veta hur detta åtagande yttrar sig mer konkret.
Onekligen. Det har ju varit utställningar och annat som är åt det mer konkreta hållet, men hur ser det finstilta ut kan man undra?
Citera
2022-10-16, 14:17
Medlem
Kan någon citera nån text från dagboken som Rebecca refererar till kåtheten själv? Kanske har framkommit här men orkar inte bläddra över 100 sidor.
Frågar åt en kompis.
Citera
2022-10-16, 14:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Bara det faktum att en fientlig främmande makt vill stötta en borde väcka tankar...
Vad är det som gör att vår största fiende ser det som fördelaktigt att partiet ni röstat på får makt?
EDIT: Vänder alltså mig till alla som röstar på SD - vad Kiddieoxo röstar på vet jag inte och blandar mig inte i.

Har Ryssland någon åsikt om SD menar du? Är det det DN-drevet som Säpo la ned utredningen om? För det var rent hittepå av han Oskalainen eller vad han heter. Som nationalistiskt parti är vi de som minst lägger oss i politiken i andra länder; det är vänsterliberaler som skall kopiera allt från USA och ta ställning till precis allt i hela världen. Det är den typ av globalism och postkolonialism vi nationalister är emot. Som nationalistiskt parti så stödjer vi t.ex. nationalstaten Ukraina mot den mångkulturella och imperialistiska federationen Ryssland.
Citera
2022-10-16, 14:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Förövrigt är Rebecca lika Pestilent påfrestande som Pascalidou och det är jättebra att vi blir av med henne!
God riddance!
Citera
2022-10-16, 14:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var mer än förväntat men lite impulsiv och lite teatralisk?
Hon är provokativ, uppmärksamhetshorar och förefaller snarare gränslös.
Gränslöshet som tangerar till svårt att hålla kontroll på sig själv. Hon är liksom inte den som SD vill skicka som representant på en stor konferens, speciellt inte om det bjuds alkoholhaltigt senare under kvällen.
Citat:
Det är föga intelligent det hon visar upp så nånstans glappar det i systemet även hon har normalt IQ.
Det är svårt att hitta något intelligent hos hennes agerande, det är solklart.
Citat:
Vid 26 års ålder och som folkvald i Stockholms regionfullmäktige så bör man kunna förvänta sig högre kvalitet än att bete sig som en omogen fjortis.
Det är sanna men svidande ord för SD, Fallenkvist skulle inte ens vara lämplig att representera en skolklass i grundskolan, där har vi problemet.
Citat:
SD har uppenbart problem med vilka som hamnar på vallistorna.
Ja vi har nog inte sett den sista helgsegern ännu, det kan jag lova dig. SD måste rensa ut ordentligt nu.
Citera
2022-10-16, 14:31
Medlem
MannenGbgs avatar
Citat:
Hennes fd svärfar (fd SD) var dock peddo. Hon sägs ha varit ihop med SDs Tobias Andersson i hennes andra skandaltråd.

https://aktuelltfokus.se/bor-med-barnvaldtaktsman-kan-bli-sveriges-nasta-justitieminister/

Nu känner jag inte till sanningshalten bakom dessa rykten men om vi ponerar att det är sant så är väl varken Rebecka eller Tobias skyldiga att inte tycka om varandra p.g.a. vad Tobias farsa har gjort?

Om man som t.ex. Soneby håller en pedofil i sitt bolag så spyr man. Det är sjukligt sjukt långt bortom, etiskt och moraliskt sett, vad Fallenkvist någonsin har gjort under hela sin karriär so far.

Man får ha ett sinne för proportioner här och det är lite komiskt hur profiler med så brutalt mycket större skelletliknande saker i garderoben har mage att uttala sig om Fallenkvist.
Citera
2022-10-16, 14:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Flickor i tonåren har sexfantasier, Anne Frank var ingen nunna... och inget helgon.
Rebecka Fallenkvist har tydligen problem med sin egen sexualitet och projicerar det på den unga judinnan.
Anne Frank måste sett att folk hade sex i koncentrationslägret, tyskarna brukade inrätta bordell både för de tyska SS soldaterna och för fångarna...
Det kunde vara capo eller andra fångar som skötte sig enligt tyskarna som belönades med att de fick knulla.
De manliga fångarna var avskilda från de kvinnliga men försökte komma i kontakt med de kvinnliga för att ha sex.
PS
När man befinner sig i dödsläger då blir alla mänskliga drifter skarpare, döden, hungern, sexdriften och fantasier... alla fångar fantiserar... eftersom de har så mycket tid att döda och fantasier hjälper en att överleva i en hemsk verklighet

Eh ursäkta om jag avbryter dina sex-fantasier men hon skrev dagboken innan hon hamnade i koncentrationsläger.
Citera
2022-10-16, 14:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad exakt är problemet? Kalla en spade för en spade funkar tydligen inte för dig.
Du förstår verkligen inte? Tycker nästan lite synd om dig alternativt din omgivning.
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag vill bara ge lite kontext till den dagbok som Anne Frank förde då hon höll sig gömd undan nazisterna i Amsterdam: "Het Achterhuis. Dagboekbrieven 14 Juni 1942 – 1 Augustus 1944".

Den publicerades i en kraftigt redigerad form 1947 och copyrighten tillhörde familjen fram till 2016. Redigeringen bestod av att Anne Franks pappa, Otto Frank, helt enkelt hade strukit bort allt som han inte gillade. Dessa censurerade dagboksanteckningar hittades först när man gick igenom kvarlåtenskapen efter Ottos bortgång på 80-talet.

Det var två teman som pappa Otto hade redigerat bort:

1) Allt som hon skrev om föräldrarnas äktenskap. Hon älskade sin far, men hade en hel del hårda ord att säga gentemot sin mor. Men hon var också kritisk mot fadern som hon tyckte hycklade, när han var gift med en kvinna som han inte älskade (deras sexliv hade upphört helt, enligt Anne).

2) Allt som handlade om sex. Anne Frank var alltså en fjortistjej som gömde sig i ett gårdshus undan tyskarna. I sin ensamhet fantiserade hon mycket om sex, hur det skulle vara att jobba som prostituerad, vilka ställningar som kanske var bäst vid samlag, etc. Allt detta hamnade i dagboken. Hon samlade också på roliga historier med sexanspelningar, som hon också skrev ned i sin dagbok, som hon givetvis såg som hemlig och som ingen (och framför allt inte föräldrarna) skulle ha möjlighet att läsa.

Det är först sedan 2018 som vi har kunnat läsa hela dagboken på svenska.
Allt fullständigt normalt.

Att koncentrera sig enbart på dessa delar och kalla något fullständigt friskt och normalt för sedeslöst och en flicka för kåtheten själv utan att bry sig om den verkliga och horribla historien är verkligen frånstötande och inte friskt.

Må RF falla i total glömska.
Citera
2022-10-16, 14:38
Medlem
Glödskals avatar
Varför läser vuxna ens dagböcker skrivna av 13-åringar?
Varför skyltar någon om det ifall de gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in