2022-10-16, 13:44
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Gissa vad Rebecka tycker privat? Jag tror ärligt talat att hon är mer nazist än vi anar. Hon är arrogant på gränsen till övertro på sig själv (och den vita rasen). Hon är tillräckligt ung för att inte ha någon kontakt med historien. Hon har vuxit upp med en silver sked i mun vilket de flesta svenskar har gjort, det har gjort svensken arrogant.
Nu råkar RF vara en turk från Rumänien. Du kanske skulle läsa på innan du börjar gapa om saker du inte vet ett skit om.
Citera
2022-10-16, 13:45
Medlem
För att ta reda på vilka som verkligen härskar över ett samhälle, behöver du bara ställa dig denna fråga: Vem är det som jag inte får kritisera?
Citera
2022-10-16, 13:45
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du vet inte? Du går på vad du hört? Det hade ju inte tagit många sekunder att kolla upp innan du skriver....

Det handlar alltså inte om sakfrågan hur kåt AF var. För övrigt TROR jag inte hon var 16 år
Hade faktiskt inte hunnit fylla 16 år.
Citera
2022-10-16, 13:46
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Just så. Bland annat. Att en del inte förstår problemet är hårresande.
Vad exakt är problemet? Kalla en spade för en spade funkar tydligen inte för dig.
Citera
2022-10-16, 13:47
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
För att ta reda på vilka som verkligen härskar över ett samhälle, behöver du bara ställa dig denna fråga: Vem är det som jag inte får kritisera?
Den frågan får anses besvarad iom RF.
Citera
2022-10-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Gissa vad Rebecka tycker privat? Jag tror ärligt talat att hon är mer nazist än vi anar. Hon är arrogant på gränsen till övertro på sig själv (och den vita rasen). Hon är tillräckligt ung för att inte ha någon kontakt med historien. Hon har vuxit upp med en silver sked i mun vilket de flesta svenskar har gjort, det har gjort svensken arrogant.

Haha vem bryr sig hur hon "är privat" mer än närmast sörjande och psykopater? Hon får väl begå vilka tankebrott hon än vill.

Jag tycker det är roligare att iakta hur idiot-gängen går igång så fort något negativt händer någon som de ogillar. Det är som att se de där fnitter-gängen på bänken i högstadiet som vaktar sin omgivning och om någon i deras närhet snubblar litet så börjar de gapflabba, håna och skrika ut sin skadeglädje. Äckliga vidriga människor. Kanske problem hemma? Omgifta föräldrar, inget tryggt "hem" att komma hem till? Traumatisk uppväxt leder ofta till att de blir psykopater som vuxna.
Citera
2022-10-16, 13:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Tråden visar utfallet av att vi aldrig ska glömma. Svenskar reagerar som om det hade handlat om deras egen systers livsöde, alldeles nyligen. Det hela är faktiskt aningen rörande att se, om man glömmer ett ögonblick hur onaturligt det är att en sekelgammal historisk figur i ett annat land kan väcka sådan esprit och kampvilja.
I pressmeddelandet från Judiska centralrådet fanns ju någon rad om att det inträffade är oförenligt med Sveriges "åtagande för hågkomst av Förintelsen", eller liknande. Om jag inte minns fel var det Göran Persson som träffade någon överenskommelse med... kan det ha varit Israel, eller något institut? Hur som helst — vore som sagt intressant att få veta hur detta åtagande yttrar sig mer konkret.
Citera
2022-10-16, 13:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag letade efter den där förbenade dagboken på nätet men där fanns den ej.
Kanske du bara letade på fel ställe?
https://1337x.to/search/anne+frank+epub/1/
Citera
2022-10-16, 13:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Jag vill bara ge lite kontext till den dagbok som Anne Frank förde då hon höll sig gömd undan nazisterna i Amsterdam: "Het Achterhuis. Dagboekbrieven 14 Juni 1942 – 1 Augustus 1944".

Den publicerades i en kraftigt redigerad form 1947 och copyrighten tillhörde familjen fram till 2016. Redigeringen bestod av att Anne Franks pappa, Otto Frank, helt enkelt hade strukit bort allt som han inte gillade. Dessa censurerade dagboksanteckningar hittades först när man gick igenom kvarlåtenskapen efter Ottos bortgång på 80-talet.

Det var två teman som pappa Otto hade redigerat bort:

1) Allt som hon skrev om föräldrarnas äktenskap. Hon älskade sin far, men hade en hel del hårda ord att säga gentemot sin mor. Men hon var också kritisk mot fadern som hon tyckte hycklade, när han var gift med en kvinna som han inte älskade (deras sexliv hade upphört helt, enligt Anne).

2) Allt som handlade om sex. Anne Frank var alltså en fjortistjej som gömde sig i ett gårdshus undan tyskarna. I sin ensamhet fantiserade hon mycket om sex, hur det skulle vara att jobba som prostituerad, vilka ställningar som kanske var bäst vid samlag, etc. Allt detta hamnade i dagboken. Hon samlade också på roliga historier med sexanspelningar, som hon också skrev ned i sin dagbok, som hon givetvis såg som hemlig och som ingen (och framför allt inte föräldrarna) skulle ha möjlighet att läsa.

Det är först sedan 2018 som vi har kunnat läsa hela dagboken på svenska.
Citera
2022-10-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tänk om väljarna skiter i det eller rent gillar det? Väldigt många tycks tro att folk har röstat på SD av misstag, för att de felinformerade, inte har insett dess ”rätta” natur (som den är definierad av vänstern) osv. Man är väldigt angelägen om att idiotförklara 20% av befolkningen men märkligt nog verkar SD få fler röster varje gång de politiskt rättrogna indignerat skäller på SD. Ett korrekt men klumpigt formulerat konstaterande av innehållet i en bok omhuldad av förintelseindustrin lär inte minska stödet för SD.
"Väljarna" är inte en homogen grupp. De som du talar om finns förstås - både som aktiva i SD och som väljare. Att de kom upp i 20% beror dock på att man lyckats övertyga en del vanligt hyggligt folk att man också är vanligt hyggligt folk som blivit smutskastade och "brunsmetade". De som gått på offerkoftan. I denna tråd ser man tydligt skiljelinjen mellan dessa grupper - så även bland aktiva i partiet. Misstänker att det är en del maktkamp där inne? Och vad händer efter Åkesson?
Citera
2022-10-16, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Nu har ju det näppeligen med saken att göra och det var ett osedvanlig idiotisk jämförelse. En polis har en specifik lag att följa vad han får och inte får göra, polislagen. En politiker skall följa, som alla andra Svea rikes lag. Och den stipulerar att alla i landet har åsikts och yttrandefrihet. Någon som folk som du inte förstår vad det betyder. Aningen har man det eller inte. Det finns inget däri mellan. Fascism eller demokrati. Vad lever vi i?

Det handlar inte om yttrandefrihet utan huruvida ett parti väljer att satsa på korkade eller professionella företrädare.

Om SD anser att korkskallarna är viktigare än politiken (pga vänskapslojalitet) återstår att se.
Citera
2022-10-16, 13:54
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
I pressmeddelandet från Judiska centralrådet fanns ju någon rad om att det inträffade är oförenligt med Sveriges "åtagande för hågkomst av Förintelsen", eller liknande. Om jag inte minns fel var det Göran Persson som träffade någon överenskommelse med... kan det ha varit Israel, eller något institut? Hur som helst — vore som sagt intressant att få veta hur detta åtagande yttrar sig mer konkret.
Jag tror det var Forum för levande historia. De gav ut lögnhäftet "Om detta må ni berätta" betalt med skattepengar. Var väl efter den fete gift sig med judinnan Anitra Steen har jag för mig. Allt har sitt pris och jag undrar vad RF och SD kommer få betala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in