2022-10-16, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Korkad tror jag inte, men hon är lite impulsiv och har en bakgrund som tillsammans med hennes ngt unga ålder gör att hon (hamnar) försätter sig i sådana här situationer. Jag har följt henne på Riks, det gör hon ofta bra. Lite teatralisk kan man tycka men bra. Att detta skulle hända har jag bara väntat på med ref till ovan och kanske även utbildningsnivå/bakgrund.
Ja, det var mer än förväntat men lite impulsiv och lite teatralisk?
Hon är provokativ, uppmärksamhetshorar och förefaller snarare gränslös.

Det är föga intelligent det hon visar upp så nånstans glappar det i systemet även hon har normalt IQ.

Vid 26 års ålder och som folkvald i Stockholms regionfullmäktige så bör man kunna förvänta sig högre kvalitet än att bete sig som en omogen fjortis.

SD har uppenbart problem med vilka som hamnar på vallistorna.
Citera
2022-10-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag tror det var Forum för levande historia. De gav ut lögnhäftet "Om detta må ni berätta" betalt med skattepengar. Var väl efter den fete gift sig med judinnan Anitra Steen har jag för mig. Allt har sitt pris och jag undrar vad RF och SD kommer få betala?

Inget. De kommer få betalt. Ju fler av er som utesluts desto mer kommer det finnas utrymme att växa. Ledningen vet uppenbarligen detta?
Snälla, du hör hemma hos svensk motståndsrörelse. Gå dit. Lovar att du får fler vänner då.
Citera
2022-10-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag vill bara ge lite kontext till den dagbok som Anne Frank förde då hon höll sig gömd undan nazisterna i Amsterdam: "Het Achterhuis. Dagboekbrieven 14 Juni 1942 – 1 Augustus 1944".

Den publicerades i en kraftigt redigerad form 1947 och copyrighten tillhörde familjen fram till 2016. Redigeringen bestod av att Anne Franks pappa, Otto Frank, helt enkelt hade strukit bort allt som han inte gillade. Dessa censurerade dagboksanteckningar hittades först när man gick igenom kvarlåtenskapen efter Ottos bortgång på 80-talet.

Det var två teman som pappa Otto hade redigerat bort:

1) Allt som hon skrev om föräldrarnas äktenskap. Hon älskade sin far, men hade en hel del hårda ord att säga gentemot sin mor. Men hon var också kritisk mot fadern som hon tyckte hycklade, när han var gift med en kvinna som han inte älskade (deras sexliv hade upphört helt, enligt Anne).

2) Allt som handlade om sex. Anne Frank var alltså en fjortistjej som gömde sig i ett gårdshus undan tyskarna. I sin ensamhet fantiserade hon mycket om sex, hur det skulle vara att jobba som prostituerad, vilka ställningar som kanske var bäst vid samlag, etc. Allt detta hamnade i dagboken. Hon samlade också på roliga historier med sexanspelningar, som hon också skrev ned i sin dagbok, som hon givetvis såg som hemlig och som ingen (och framför allt inte föräldrarna) skulle ha möjlighet att läsa.

Det är först sedan 2018 som vi har kunnat läsa hela dagboken på svenska.

Hon kanske rent av var transsexuell med liten klitta? Det skulle i så fall förklara varför Fallenkvist ironiserar över saken med tanke på hur diverse ombudsmän hos LO hanterar såna detaljer.

Vi skulle kunna säga att Rebecka ville göra lite satir och ironi och kalla någon fjortistjej som skriver lite tokiga saker för en horunge med kissluktaraura men det hade kanske varit lite väl grovt post mortem förtal av avliden? En vild chansning är att Rebecka höll igen på Ad Hominem och nöjde sig med att skuldbelägga Anne för att vara lite kåt och pilsk.
Citera
2022-10-16, 14:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nu råkar RF vara en turk från Rumänien.
RF är född i Sverige.

Du kanske skulle läsa på innan du börjar gapa om saker du inte vet ett skit om.
Citera
2022-10-16, 14:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Frågan var vilka länder, inte vilka användare. Du kanske borde gå om SFI.
Aha, du väntar på att Biden eller Putin ska gå ut officiellt om Fallenkvist. Då förstår jag din fråga och din IQ.
Citera
2022-10-16, 14:02
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
RF är född i Sverige.

Du kanske skulle läsa på innan du börjar gapa om saker du inte vet ett skit om.
Med SD-terminologi är hon naturligtvis inte svensk, med två utländska föräldrar.
Citera
2022-10-16, 14:05
Medlem
Dags att Rebecka Fallenqvist ser sig om efter ett nytt jobb. Man kan ju inte ha en så pass glappkäftad person som företrädare för ett parti.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Nu råkar RF vara en turk från Rumänien. Du kanske skulle läsa på innan du börjar gapa om saker du inte vet ett skit om.

Som om man inte kdd SD n vara nazist och i tron på övermänniskan. Turkar har ett en mycket rik historia för de var de mäktigaste. Rumänien och deras kommunism skapar också en övertro på den starke ledaren och det perfekta systemet. Så jag tar att du är yngre än Rebecka t o m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonfemton
Hon kanske rent av var transsexuell med liten klitta? Det skulle i så fall förklara varför Fallenkvist ironiserar över saken med tanke på hur diverse ombudsmän hos LO hanterar såna detaljer.

Vi skulle kunna säga att Rebecka ville göra lite satir och ironi och kalla någon fjortistjej som skriver lite tokiga saker för en horunge med kissluktaraura men det hade kanske varit lite väl grovt post mortem förtal av avliden? En vild chansning är att Rebecka höll igen på Ad Hominem och nöjde sig med att skuldbelägga Anne för att vara lite kåt och pilsk.

Min analys går i rak linje med din. Fallenkvist har förstås inte haft en pedofil som medarbetare så man ska inte kasta sten i glashus men man kan ända vara rimlig i sin kritik och inte gå till överdrift. Det finns värre saker att göra än att kalla en judinna för kåt eller på ett humoristiskt sätt utbrista "Helg seger!" när ens parti tar mer mandat än förväntat på valdagen.
Citera
2022-10-16, 14:06
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Bara det faktum att en fientlig främmande makt vill stötta en borde väcka tankar...

Vad är det som gör att vår största fiende ser det som fördelaktigt att partiet ni röstat på får makt?
EDIT: Vänder alltså mig till alla som röstar på SD - vad Kiddieoxo röstar på vet jag inte och blandar mig inte i.

Om du tror att Ryssland håller sig till ett parti eller en politisk riktning så tror du väldigt fel och är betydligt mer naiv än vad du tror mig vara.
Du kan ju berätta vilken politisk riktning du röstar på så ska jag leta fram rysslandskopplingar åt dig.
Citera
2022-10-16, 14:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag tror det var Forum för levande historia. De gav ut lögnhäftet "Om detta må ni berätta" betalt med skattepengar. Var väl efter den fete gift sig med judinnan Anitra Steen har jag för mig. Allt har sitt pris och jag undrar vad RF och SD kommer få betala?
Forum för levande historia inrättades hastigt och lustigt under GP, som någon sorts pant. Samtidigt är det ju naivt av Judiska centralrådet om det tror att Forum för levande historia fungerar som en sköld mot all jude-kritik i Sverige. Forum för... är en fysisk manifestation av åtagandet, men jag tänker att det finns politiska hållhakar som de kan utnyttja om SD inte kryper till korset. Som du skriver har allt sitt pris.
Citera
2022-10-16, 14:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Med SD-terminologi är hon naturligtvis inte svensk, med två utländska föräldrar.
Lite pnsamt för SD att vara ett invandrarfientligt parti som samtidigt har en representant i partiet som inte är svensk som som dessutom skämmer ut Sverige på regelbunden basis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in