2022-10-16, 13:31
Medlem
RogerRogers avatar
Tråden visar utfallet av att vi aldrig ska glömma. Svenskar reagerar som om det hade handlat om deras egen systers livsöde, alldeles nyligen. Det hela är faktiskt aningen rörande att se, om man glömmer ett ögonblick hur onaturligt det är att en sekelgammal historisk figur i ett annat land kan väcka sådan esprit och kampvilja.
Citera
2022-10-16, 13:31
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Hur bestämmer dom i detta? Att judar kritiserar en betyder väl inte att man alltid måste lyda som en feg hund om man nu genuint inte såg något fel i inlägget?

Björn Söder var med i ett drev tidigare, där judar också tolkade ett inlägg som negativt mot judar... Precis som Rebecca förklarade han att inlägget hade misstolkas.

Judar, media och politiker köpte INTE hans förklaring. Björn sitter likväl ändå fortfarande kvar. Inga judar kunde därmed "bestämma" att han skulle avgå... För SD kom själva fram till att det inte var över deras egen gräns.

Om judarna hade fått bestämma hade ju Björn med flera avgått förlängesen... Om judar hade fått bestämma hade inte SD suttit i en regering. Men judar kan inte bestämma allt.

Det är massa saker som inte alls går som dom vill... Du/ni har väl högre tankar än mig då om hur enkelt det är för judar att kontrollera även detta. Lite kritik, vips så viker sig alla...

Men det finns som sagt även flera exempel på när judars kritik INTE har lett till någons avgång i SD.

Kanske, kanske SD själva såg på det annorlunda nu? Kanske, kanske Rebecca egentligen står för sitt förtydligande och inte är den anti-jude-hjälten" ni tror?

Jag vet inte, men det är inte otänkbart eftersom Björn Söder fick sitta kvar trots att judar var precis lika kritiska mot honom utan att det fick samma konsekvenser.
Björn Söder är en sionist och stor israelvän. Att han klantat till det och fått Simon Wiesenthal efter sig visar hur lågt i tak det är i synagogan. Becka får väl åka på en rehabresa till Auschwitz och snyfta lite så blir allt bra igen.
Citera
2022-10-16, 13:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethsthlm
Jag har sett starka vindar och tendenser i SoME.
De agerar som flockdjur som jagar ett skadad villebråd.
Visst, Fallenkvist gick lite för långt, och så blev hon avstängd.
Men psykopaterna, hundarna, vargarna, gamarna, minionerna är helt i extas

Det är blodtörst som man blir äcklad av
Motbjudande "människor"
Kan alla slaktas snart?

Det finns viralgranskare men var är psykopatgranskarna?
Jag tycker FB fungerar bra som psykopatgranskare, det är därför jag häckar här.

Alla partier viralgranskas men tyvärr går alla igång mer om det är en SDare som syndat. SD-politiker måste därför vara extra försiktiga, och inget fel med det. Finns inga fördelar i politiken att säga sakler som andra hatar.

Någon som kunde granskas är t.ex Lööfs uttalande efter den nya regeringen, eller Stenevis om "hur "ett mörkt kapitel i Sveriges historia börjar". Fullständig idioti och egentligen 10 gånger värre än Fallenkvists klavertramp, men de kommer undan. Dock inte helt gratis, exempelvis Expressens Hakelius skrev om dem:
Citat:
https://www.expressen.se/kronikorer/...d-sd-fixering/
S och V har fattat att det räcker med SD-fixering

Men nu, då? Från och med presskonferensen i går, fredag. Eller kanske från och med omröstningen på måndag. Är Sveriges oundvikliga förvandling till auktoritär fasciststat till sist ett faktum?

Måste Jan Guillou börja packa?

Ska Dagens Nyheter gå i stabsläge?

Drar public service till skogs för att förbereda fria informationskriget?

Annie Lööf tyckte att det var ”historisk och oerhört” att Sverige andra största parti nu påverkar vilken politik som förs i landet. Att hennes 6,7-procentsparti inte längre kan diktera politiken innebär ”ett konservativt, nationalistiskt maktskifte”. Johan Pehrson har ”sålt sin själ för ett antal ministerposter”.

Märta Stenevi fick in tre ”dråpslag” redan i sin första tweet och lade till ”auktoritär” till det konservativa och nationalistiska.
Citera
2022-10-16, 13:33
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Finns 100 i den här tråden, om du orkat läsa.

Ditt inlägg är o-svenskt, om du trodde något annat. Arab?
Frågan var vilka länder, inte vilka användare. Du kanske borde gå om SFI.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du vet inte? Du går på vad du hört? Det hade ju inte tagit många sekunder att kolla upp innan du skriver....

Det handlar alltså inte om sakfrågan hur kåt AF var. För övrigt TROR jag inte hon var 16 år

Jag förstod att jag skulle trampa på nån ond tå. Ber om ursäkt. BTW: vad vill du jag ska kolla upp som tar två sekunder? Här vi inte alla fått den där dagboken med modersmjölken?
Citera
Medlem
Citat:

Motbjudande "människor"
Kan alla slaktas snart?

På sätt o vis är jag glad att spontana individer som Fallenkvist finns, det lockar fram alla psykopater i ljuset som inte kan tygla sig. De hugger som på kommando, radiostyrda attackhundar. Ganska komiskt att se ur helikopterperspektivet om man bevittnar samtiden och målar med mer breda penslar.

Psykopater är beräknande, taktiska och strategiska men som grupp/flock är de en förutsägbar reaktiv entitet som reagerar i affekt.
Citera
2022-10-16, 13:34
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag vet givetvis det, men diskussionen måste hållas vid liv.

Inte i dagens värld, eftersom du automatiskt får en naziststämpel.
Citera
2022-10-16, 13:37
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Problemet är att ett parti som du vill ha skulle få lika många röster som alternativa partier. Jag tror inte svenskar i allmänhet mer än några rötägg på FB sitter och bekymrar sig över judendomen i Sverige.
Jag tror på riktigt SD vill gå vidare från sina rötter och har en hel del vettiga idéer som vettiga människor kan ta till sig. Det du och Fallenkvist förespråkar är inte en del av det. Jag tycker snarare det är ni som bör byta parti. Och det valet är fritt.
SD är ett kulturkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. Det bottnar i att chefsidealogen gift sig med en thaihora. Är man ett rötägg om man inte accepterar öppen svenskhet och slickar judearsel eller vad är ditt problem?
Citera
2022-10-16, 13:39
Medlem
Stones avatar
Citat:

Motbjudande "människor"
Kan alla slaktas snart?

Gissa vad Rebecka tycker privat? Jag tror ärligt talat att hon är mer nazist än vi anar. Hon är arrogant på gränsen till övertro på sig själv (och den vita rasen). Hon är tillräckligt ung för att inte ha någon kontakt med historien. Hon har vuxit upp med en silver sked i mun vilket de flesta svenskar har gjort, det har gjort svensken arrogant.
Citera
2022-10-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
SD är ett kulturkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. Det bottnar i att chefsidealogen gift sig med en thaihora. Är man ett rötägg om man inte accepterar öppen svenskhet och slickar judearsel eller vad är ditt problem?

Jag röstar inte på partier som går emot mina principer. Varför gör du det? Det finns extremare alternativ för dig.
Citera
2022-10-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Korkad tror jag inte, men hon är lite impulsiv och har en bakgrund som tillsammans med hennes ngt unga ålder gör att hon (hamnar) försätter sig i sådana här situationer. Jag har följt henne på Riks, det gör hon ofta bra. Lite teatralisk kan man tycka men bra. Att detta skulle hända har jag bara väntat på med ref till ovan och kanske även utbildningsnivå/bakgrund.
Citera
2022-10-16, 13:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag hade reagerat ännu mer om det var en sosse för jag avskyr sossar. Men jag tycker inte man skriver sådär om någon alls faktiskt, jude eller ej.
Just så. Bland annat. Att en del inte förstår problemet är hårresande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in