2022-10-16, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Kontroversiellt för vem? Det är ju subjektivt. Dessutom beskrev Rebecca Anne Frank innan kriget vilket ger en del förklaringar istället för godtyckliga känslomäsdiga tolkningar.
För de flesta är folkmord, etnisk rensning och våld mot barn oerhört kontroversiellt.
Citera
2022-10-16, 13:03
Medlem
Starbacks avatar
Jag gillar inte Rebecka Fallenkvist. Hon matchar väldigt bra sd:s kanal Rix. Dom är lika vulgära. Beträffande Anne Frank har hon antagligen rätt. Varför skulle det inte klia ordentligt mellan benen på en 16-årig flicka? Enligt min erfarenhet är flickor som allra kåtast i just den åldern då hormonerna pockar på som värst utan att dom hittat "den rätta" balansen.

Jag letade efter den där förbenade dagboken på nätet men där fanns den ej. Försökte se en svartvit film om människan på youtube men kände att hela historien stod mej upp i halsen och stängde av.

Det som förvånar är att en halv promille av totalpopulationen har sånt inflytande så att dom får till och med Jimmy Åkezzon att krypa till korset. Den där förbenade dagboken har blivit ett judiskt propagandanummer som bara överträffas om det eviga tjatet om den s k förintelsen.

485-miljonersbedragaren Jokim Poseners nära släkting ordföranden Posener-Kurösi, förebild för Krösus Sork i folkkära Bamse var ute i media och ondgjorde sig över Fallenkvists karaktäristik över Anne Frank. Visst kan Anne Frank ha varit kåt, inget tu tal om det. Om hon kallat fröken Frank sedeslös vet jag inte. Jag har bara hört "kåt". Den naturligaste sak i världen. Posenär-kurösi tycks förorda tystnadskultur.

https://www.svd.se/a/3db6a28c-3b78-315c-a9ca-90815d7a193a/posener-det-ar-taskigt-att-skriva-om-mig

https://sv.wikipedia.org/wiki/Joachim_Posener
Senast redigerad av Starback 2022-10-16 kl. 13:15.
Citera
2022-10-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Forskning visar att det är psykopater och narcissister som har den typen av ”humor” som syftar till att håna utsatta offer och försöka göra människor så upprörda som möjligt. En normal hjärna skrattar inte åt mördade barn öht. Oavsett om man druckit alkohol eller ej. Men ja hon skadar partiet. Hade alla offentliga SD-are varit som Jimmie Åkesson hade nog ingen kallat dom korkade eller tänkt på nazism, och det hade nog inte varit så kontroversiellt att samarbeta med dom då heller. Det är bara han och Mattias Karlsson som verkar ha en hjärna.
Ja det är nog mer så att under alkoholpåverkan kommer en mer oredigerad bild av hennes personlighet och åsikter fram. Om hon inte tänkte i de banorna skulle det inte plötsligt komma fram på fyllan.
Citera
2022-10-16, 13:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
"Alltså jag har bara läst 50 sidor och hon framstår som sedeslös och kåt!"
Ur en dagbok från en ung judinna som alla vet gick mot döden innan dom började läsa.
Ja Rebecka verkar vara empatistörd alternativt enormt omogen och bekräftelsesökande.

Hon förefaller desperat med sina provokationer - all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.
Citera
2022-10-16, 13:06
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
För de flesta är folkmord, etnisk rensning och våld mot barn oerhört kontroversiellt.
Ja visst, men vad har det med Rebeccas beskrivning av Anne Frank att göra....?
Citera
2022-10-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag gillar inte Rebecka Fallenkvist. Hon matchar väldigt bra sd:s kanal Rix. Dom är lika vulgära. Beträffande Anne Frank har hon antagligen rätt. Varför skulle det inte klia ordentligt mellan benen på en 16-årig flicka? Enligt min erfarenhet är flickor som allra kåtast i just den åldern då hormonerna pockar på som värst utan att dom hittat "den rätta" balansen.

Jag letade efter den där förbannade dagboken på nätet men där fanns den ej. Försökte se en svartvit film om människan på youtube men kände att hela historien stod mej upp i halsen och stängde av.

Det som förvånar är att en halv promille av totalpopulationen har sånt inflytande så att dom får till och med Jimmy Åkezzon att krypa till korset. Den där förbannade dagboken har blivit ett judiskt propagandanummer som bara överträffas om det eviga tjatet om den s k förintelsen.

485-miljonersbedragaren Jokim Poseners när släkting ordföranden Posener-Kurösi, förebild för Krösus Sork i folkkära Bamse var ute i media och ondgjorde sig över Fallenkvists karaktäristik över Anne Frank. Visst kan Anne Frank ha varit kåt, inget tu tal om det. Om hon kallat fröken Frank sedeslös vet jag inte. Jag har bara hört "kåt". Den naturligaste sak i världen. Posenär-kurösi tycks förorda tystnadskultur.

https://www.svd.se/a/3db6a28c-3b78-315c-a9ca-90815d7a193a/posener-det-ar-taskigt-att-skriva-om-mig

https://sv.wikipedia.org/wiki/Joachim_Posener

Du vet inte? Du går på vad du hört? Det hade ju inte tagit många sekunder att kolla upp innan du skriver....

Det handlar alltså inte om sakfrågan hur kåt AF var. För övrigt TROR jag inte hon var 16 år
Citera
2022-10-16, 13:10
Medlem
blamages avatar
Citat:
Eller så får hon söka sig till AFS som alla andra utkastade, dom kommer välkomna henne med öppna armar.
Bara det att du skriver "slickar judearsel" tyder ju på att det är där alternativt nmr som du hör hemma och inte sd.
Det finns andra grupperingar än SD som passar era nazistiska värderingar bättre, vad är problemet? Vi i SD vill inte ha er.
Och vi andra i SD vill inte ha några sionister som virkar offerkoftor. Du hör hemma i L eller något annat liberalt skitparti. RF kommer skaka om SD i grunden och hoppet finns att hon tar över från Jimmie som vek ner sig.
Citera
2022-10-16, 13:11
Medlem
Jag har läst boken för länge sedan, är antinazist, fick existentiell ångest i min barndom när man fick reda på vidden av nazismens ondska, vilket i förlängningen ju är mänsklighetens kapacitet till ondska. Således tar jag alltid allvarligt på skämt som förringar det. I dagsläget haglar judeskämt från två håll: högerrasisternas samt muslimer som inte kan hålla isär Palestina-Israel från Hitler och som fått för sig att Hitler var bra, han utrotade judar.
Den här SD-kommunikatören verkar, i likhet med allt fler, inte ha den fasta övertygelsen att koncentrationslägren var avgrundsdjupet av mänsklighetens ondska, utan en rätt harmlös sak som vi nu borde glömma - hallå, vi har annat att prata om nu!?! Nonchalant, historielöst, oempatiskt, groteskt asocialt eller av ren ondska?
Vet inte.
Hon ska bort från politiken i vilket fall som helst. Eller kanske gå över till Nyans?
Citera
2022-10-16, 13:11
Medlem
Blot-Svens avatar
All den här uppståndelsen bygger naturligtvis på att Fallenkvist inte visat tillbörlig respekt. Jag tar henne inte i försvar, jag gillar henne egentligen inte, men att det skulle bli ett sådant herrans liv... Mer intressant är dock fortfarande hur ledningen hanterar saken vidare. Ska man göra avbön och be Judiska centralrådet om ursäkt? Ska ursäkten godtas? Hur ser man på Sverige i Israel? Spär spektaklet på bilden av Sverige som det nya nasse-landet i norr? (Jag tror att fallet blir extra högt för att man alltid kunnat lita på att Sverige är raka motsatsen till Ungern, Slovakien och Polen.)
Citera
2022-10-16, 13:12
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Och vi andra i SD vill inte ha några sionister som virkar offerkoftor. Du hör hemma i L eller något annat liberalt skitparti. RF kommer skaka om SD i grunden och hoppet finns att hon tar över från Jimmie som vek ner sig.
Rebecka ta över som partiledare?
Nu tar vi det lugnt med söndagsbärsen, det är måndag imorgon.
Citera
2022-10-16, 13:12
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Det är ju intressant att du är så mån att försvara en rumänsk, omogen fyllebrud som gång på gång förstör SDs rykte.
Nej, det var ett dumt uttalande både för hennes egen vinning och partiets. Men den verkliga skadan sker när småborgare och pissliberaler gör koutou för att blidka sina fiender och bekräfta deras åskådning. Eftergifter som endast leder till att de känner sig dubbelt så modiga.

Ärligt talat, Anne Franks dagbok är en efterhandskonstruktion i syfte att upprätta och vidhålla förintelsedomen (Eng: Holocaustianity). Så länge som det narrativet upprätthålls kommer vita alltid ses som arvsynden och du kan i bästa fall hoppas på att vinna några andetag i debatten.
Citera
2022-10-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
All den här uppståndelsen bygger naturligtvis på att Fallenkvist inte visat tillbörlig respekt. Jag tar henne inte i försvar, jag gillar henne egentligen inte, men att det skulle bli ett sådant herrans liv... Mer intressant är dock fortfarande hur ledningen hanterar saken vidare. Ska man göra avbön och be Judiska centralrådet om ursäkt? Ska ursäkten godtas? Hur ser man på Sverige i Israel? Spär spektaklet på bilden av Sverige som det nya nasse-landet i norr? (Jag tror att fallet blir extra högt för att man alltid kunnat lita på att Sverige är raka motsatsen till Ungern, Slovakien och Polen.)

Det förvånar mig att du är förvånad. Ja, det skadar Sveriges anseende utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in