2022-10-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Vad har ditt yrande om vargjakt att göra i den här tråden? Har du ens tagit jägarexamen? Har du sett en varg förutom på Skansen? Kan du inte bara hålla käft i områden som du inte begriper dig på?

Trist att du inte kan svara på frågor om dina egna påståenden. Men det är inget annat att vänta från en sån som dig som endast är bra på att vräka ur sig förolämpningar. Det är din nivå i en diskussion.
Citera
2022-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Vad har ditt yrande om vargjakt att göra i den här tråden? Har du ens tagit jägarexamen? Har du sett en varg förutom på Skansen? Kan du inte bara hålla käft i områden som du inte begriper dig på?

Vilka områden är det jag inte begriper mig på?
Citera
2022-10-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Trist att du inte kan svara på frågor om dina egna påståenden. Men det är inget annat att vänta från en sån som dig som endast är bra på att vräka ur sig förolämpningar. Det är din nivå i en diskussion.
Jag frågade dig om din kunskap om varg. Du kunde inte svara alls. Och du är helt klart värd att få förolämpningar mot dig. Du och Pilla har noll koll.
Citera
2022-10-15, 15:58
Medlem
Citat:
Vilka områden är det jag inte begriper mig på?
Vargjakt till exempel. Du vill att Karl Hedin ska straffas för nåt som inte en åklagare kan fälla honom för. Du är antagligen en 20 årig brud som tror du kan allt men du fattar inte ett skit. Men en gång växer du också upp.
Citera
2022-10-15, 17:53
Medlem
Citat:
Slöseri av skattebetalarnas medel kunde undvikas vad gäller grova jaktbrott om brottslingarna hade vågat stå för vad de hade gjort. Men tyvärr är de fega och ryggradslösa och ägnar sig åt skjut, gräv tig.

Ännu bättre om ingen begick brott. Nu i detta fall handlar det i första hand om att åklagaren envist driver ett mål som han har noll chans att vinna pga ett obefintligt bevisläge, lägg där till myndighets övergrepp och slöseri av polisens resurser när de behövs för att jag mördare, pedofiler och andra grova grott.
Citera
2022-10-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ännu bättre om ingen begick brott. Nu i detta fall handlar det i första hand om att åklagaren envist driver ett mål som han har noll chans att vinna pga ett obefintligt bevisläge, lägg där till myndighets övergrepp och slöseri av polisens resurser när de behövs för att jag mördare, pedofiler och andra grova grott.
Satan vad smart du är!
Citera
2022-10-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetadjurargoda
Satan vad smart du är!

Tack.
Citera
2022-10-16, 00:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
....

Allt som skett efter detta datum är ingenting annat än just häxjakt.

Den som är intresserad av alla konstiga turer i det här fallet kan läsa mer här:

https://svenskjakt.se/start/nyhet/hedinfallet-en-rattsprocess-utover-det-vanliga/

Bara det att polisen använde en insatsstyrka för att gripa en mycket väletablerad medborgare på då nästan 70 fyllda år säger en hel del vilka klåpare polis och åklagare i det här fallet är.

Dessutom tror jag inte ett dugg på att misstag begåtts av åklagare och polis utan att det handlar om medvetna försök att sätta dit Karl Hedin.
Som flera uppmärksammade rättsfall genom åren visat så är det tyvärr inte ovanligt att polis och åklagare "bättrar på" bevisen när de inser att det inte kommer hålla i rätten.
Citera
2022-10-16, 11:15
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Jag frågade dig om din kunskap om varg. Du kunde inte svara alls. Och du är helt klart värd att få förolämpningar mot dig. Du och Pilla har noll koll.

hahha, här kom jag in igen. Ok vargexperten, vad är det vi inte förstår om vargar? Och vad har det med tjuvjakt att göra? Tvekar inte att du har sett varg i det vilda, du vet hur bajset ser ut och att de äter kött, tvekar heller inte en sekund på att du vet en hel del om tjuvjakt?
Citera
2022-10-16, 11:18
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle

Nja detta fall har ett starkt signalvärde till alla rednecks som irrar runt i skogen och skjuter varg och andra djur olagligt. Kan åklagaren pressa en lokal sågverkshjälte så kan han gå efter lastbilsJohan eller mekarTommy vilken dag som helst.
Citera
2022-10-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
hahha, här kom jag in igen. Ok vargexperten, vad är det vi inte förstår om vargar? Och vad har det med tjuvjakt att göra? Tvekar inte att du har sett varg i det vilda, du vet hur bajset ser ut och att de äter kött, tvekar heller inte en sekund på att du vet en hel del om tjuvjakt?
Har du ens hållit i ett gevär? Jag vet noll om tjuvjakt men du verkar ju dra alla över en kam utan att veta nånting. Håll dig kvar i Indien du. För i den här tråden tillför du ju inte så mycket.
Citera
2022-10-16, 11:23
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Har du ens hållit i ett gevär? Jag vet noll om tjuvjakt men du verkar ju dra alla över en kam utan att veta nånting. Håll dig kvar i Indien du. För i den här tråden tillför du ju inte så mycket.

Hehehe, nej förklara nu vargexperten om både varg och gevär. Du kan ta hjälp av ditt lokala jaktlag i denna länk: https://www.youtube.com/watch?v=lGwO6AX0stw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in