2022-10-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Invald i Regionfullmäktige kallar jag inte att vara en politiker mer än formellt.

Herregud, SD behöver starta studiecirklar i grundläggande samhällskunskap. Om du personligen hittar på egna definitoner av vad ord innebär är rätt irrelevant. I Regionen (tidigare kallat Landstinget) fattas många viktiga politika beslut av de förtroendevalda politikerna i Regionfullmäktige.
Citera
2022-10-16, 11:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Mitt tredje alternativ; det är medveten gaslighting från SD. Se Theroux dokumentär om den nya amerikanska extremhögern. Det är en taktik att säga uppenbart rasistiska saker för att sen bli helt galen och kränkt när nån påpekar det.

Du överanalyserar, detta är Rebecka inte någon sorts strateg med invecklade intriger. Hon bara gör saker för hon är Rebecka.
Citera
2022-10-16, 11:39
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Att ta bort folk som förstör för partiet och på så sätt markerar så som SD gjorde nu mot Fallenkvist, det skapar förtroende från väljarna.
Du säger att SD är de enda som gör detta, ändå har de andra partierna som agerat annorlunda behållit väljarnas förtroende mer eller mindre. Så påståendet ovan övertygar inte.
Citera
2022-10-16, 11:41
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Du säger att SD är de enda som gör detta, ändå har de andra partierna som agerat annorlunda behållit väljarnas förtroende mer eller mindre. Så påståendet ovan övertygar inte.

Dessvärre har du en poäng där.
Citera
2022-10-16, 11:42
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Sssssnap!

(Jag gillar inte dig, men God damn. Vilken jävla fullträff, boom, battleship sunk)

OnT: den där bruden verkar ju vara helt jävla hjärndöd, ett riktigt sänke för SD. Chang Frick sa det bäst på twitter:

Media: SD är ett parti med rötter i nynazism
Batikhäxa: SD är bruna nazistofascister
SD: Men nej vi är inga nazister....
SDs clowner: *beter sig som lallande smygnassar* HELG SEGER!
SD: men för i helvete....

Att det ska vara så förbannat jävla svårt att inte ge media vatten på sin kvarn?

Jag är ganska övertygad om att Rebecka Fallenkvists ställning redan var ifrågasatt och att hon beter sig så här för att sabotera så mycket som möjligt.
Vill SD undvika sådant här i framtiden bör de inte lita på gratis pr från tveksamma influensers och rysk finansierade alternativa media.
Allting kostar inget är gratis.
Citera
2022-10-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är möjligt, men det du skriver har inget med ämnet att göra. Sverigedemokraterna befinner sig just nu i en känslig period då de för första gången mot alla odds håller på att få politisk makt på riktigt. Att då Fallenkvist passar på att bete sig som en idiot är oerhört skadligt för Sverigedemokraterna. Det har inget med Annika Strandhäll eller Anders Lindberg att göra.

Kanske dags för väljarna att inse att detta kommer fortsätta hända. Att sådana här personer är en del av de ledande och tongivande inom partiet. Att det inte bara är "brunsmetning" från åsiktsmotståndare. Du kan också se i tråden att många försvarar henne. Jag fattar att detta inte gäller alla och sannolikt inte heller majoriteten av företrädare och väljare, men sådana som Fallenqvist finns där och har inflytande i partiet.
Känns som det finns en rejäl klyfta där.
Citera
2022-10-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag är ganska övertygad om att Rebecka Fallenkvists ställning redan var ifrågasatt och att hon beter sig så här för att sabotera så mycket som möjligt.
Vill SD undvika sådant här i framtiden bör de inte lita på gratis pr från tveksamma influensers och rysk finansierade alternativa media.
Allting kostar inget är gratis.

Bara det faktum att en fientlig främmande makt vill stötta en borde väcka tankar...

Vad är det som gör att vår största fiende ser det som fördelaktigt att partiet ni röstat på får makt?
EDIT: Vänder alltså mig till alla som röstar på SD - vad Kiddieoxo röstar på vet jag inte och blandar mig inte i.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-10-16 kl. 12:04.
Citera
2022-10-16, 11:54
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Dessvärre har du en poäng där.
Tja. Jag försöker ju inte sätta dit dig utan bara påpeka att det kan vara riskabelt att använda ett annat moralsystem internt än vad andra gör utan att några uppenbara vinster kan urskiljas.
Å andra sidan ska jag kontrasignalera mig själv lite och säga att SD faktiskt har varit framgångsrika med sin strategi att offra såväl oliktänkande som obetänksamma företrädare på partiets altare. De spelar (det extremt smutsiga) spelet väl. I någon mening kan jag respektera det, SD är politiska genier. Deras utveckling som parti liknar inget annat i svensk politisk historia. Däremot är det inget som får mig att vilja stödja dem på valdagen.
Citera
2022-10-16, 11:56
Medlem
Ungefär lika relevant som att i upprörd ton anklaga Churchill för att han ibland tog sig några glas för mycket, eller att göra sig lustig över Roosevelts polio.

Om Falkenkvist vill att enbart "family friendly" röster ska få höras om Förintelsen så har hon ju inte fattat ett dugg. (De sidor hon tänker på lyftes bort från de tidiga upplagorna av Dagboken, just för att de bedömdes som alltför privata och distraherande i den tidens kultur, de är dessutom inte särskilt många)
Citera
2022-10-16, 11:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Hon var den enda anledningen till att se på Riks.
Då kanske du borde se över dina prioriteringar.

Jag avskyr Riks eftersom hela kanalen och dess utformning/framförande känns som en enda stor rysk implantatorganisation för att sprida missnöje och revolutionära tankar i Sverige. En sorts streamlinead förrädarkanal som lurar in lättpåverkade unga svenskar och förvandlar dem till idiotsoldater.
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Vare sig man gillar det hon sa eller inte så var hon underhållande.
If I wanna see clowns I will go to a Circus.
Citera
2022-10-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Vet att det finns två versioner av boken och i den som inte är censurerad så är det mycket mer tankar om sex och samlevnad från Annes sida.

Detta speglar en ung flickas genomgång av puberteten i ett trångt utrymme där döden lurar överallt.

Slutar med att Anne dör.

Jävligt onödig kommentar och SD gjorde rätt här som markerade.

Det som förundrar och förvånar mig är hennes skrivande! Hur kunde vakterna tillåta detta? Och på det så har dagboken lyckats ta sig förbi fängelsedörrarna ut till ett bokförlag.
Citera
2022-10-16, 11:58
Medlem
VEM läser Anne Franks dagbok IDAG 2022 utan att tvingas av skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in