2022-10-16, 09:47
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså Fallenqvist är INTE som folk. I vilken värld lever du? Hon framstår mer som en Alien. Ser ut som 30 men beter sig som en förvuxen 5-åring. Det där är inte folk i allmänhet. Kan tänka mig att det är missanpassade knarkare i allmänhet eller 22-åringar som läser på Komvux och har 7 diagnoser möjligtvis samt är dömda för grov misshandel på fotbollsmatcher…

Ok. Jg tycker hon är som en femtedel av mammorna på föräldramötena jag måste gå på.
Citera
Medlem
Fallenkvist är ju dum i huvudet på riktigt.
Har möjligen med ålder och omognad att göra,men i nuvarande författning så är hon ju en lose cannon apterad att gå av i any given moment.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Suck. Så man ska vara ok med vad som helst? Snart kommer det väl vara någon Hitler Jesus SDare som kommer rita hakkors och forma dom som hjärtan och säga "Hitler var känslig hjärtlig man" och detta ska alla respektera för att vi har yttrandefrihet?

Och om man inte accepterar tokerierna man blir kallad vänster (inte sämre än höger direkt bara olika åsikter, det är ni som är förblindade av teatern) även om man inte ens är vänster. Fb är extremt högervridet men de påstår givetvis att det är vänstervridet. Faktiskt guld komedi att läsa politik här. fb <3

Faktiskt bra att SD gjorde några år det dock. Rebecka, efter helg seger borde du nog kunnat bättre än så här. Tror hon gör till sig till någon hon förväntas att vara, lite så är edgy, kaxig och inte PK, men det slog bakut.
Självklart får folk hylla Hitler om de vill, lika väl som att folk får anse att han var störd.
Ja, kraftig hat mot yttrande och åsiktsfrihet är signum för vänstern. Allt som inte passar in i deras åsiktskorridor ska förbjudas.

Åsiktsfrihet är binär, antingen så har vi det eller så har vi det inte. Finns inget mellanting.

Har inget över för SD, eller Rebecka heller för den delen. De spelar ett roll som opposition i den teaterpjäs som kallas demokrati.
Men att få ha sin åsikt är en mänsklig rättighet, oavsett vad den åsikten gäller. Allt ska få diskuteras i öppen debatt, det som är sant eller inte måste få ventileras oavsett hur "känsligt" det är.
Citera
Avslutad
Citat:
En 15-åring är ett barn i Sverige men du verkar mer ha samma mentalitet som i länder där barnäktenskap är lagligt.

Så att påstå att det finns 15-åringar som beter sig promiskuöst och sedeslöst är fel enligt dig? På vilket sätt skulle den som påstår på något sätt vara för barnäktenskap menar du?

Du har inte tänkt igenom det här för fem öre och ärligt talat är dina logiska slutsatser helt horribla. Du verkar inte ens klara att resonera som en normal 5-åring.

I själva verket är det du som resonerar som det görs i dessa länder och har generellt suspekta åsikter utan att du förstår det själv.
Citera
2022-10-16, 09:48
Medlem
snurresprettiss avatar
När Riks drar igång igen, undra om det blir något prat om Rebecka eller om man bara kör vidare?
Citera
2022-10-16, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja det är verkligen osannolikt självförgörande att gå ut på det viset som Fallenkvist nu har gjort och extremt skogstokigt med tanke på att det sker just nu då SD äntligen fått chanser till inflytande som aldrig har hänt förut.

Finns bara två alternativ att välja mellan, enligt min uppfattning:
-Fallenkvist är betald sabotör (av SD:s motståndare)
-Fallenkvist är extremt ointelligent
Mitt tredje alternativ; det är medveten gaslighting från SD. Se Theroux dokumentär om den nya amerikanska extremhögern. Det är en taktik att säga uppenbart rasistiska saker för att sen bli helt galen och kränkt när nån påpekar det.
Citera
2022-10-16, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Så att påstå att det finns 15-åringar som beter sig promiskuöst och sedeslöst är fel enligt dig? På vilket sätt skulle den som påstår på något sätt vara för barnäktenskap menar du?

Du har inte tänkt igenom det här för fem öre och ärligt talat är dina logiska slutsatser helt horribla. Du verkar inte ens klara att resonera som en normal 5-åring.

I själva verket är det du som resonerar som det görs i dessa länder och har generellt suspekta åsikter utan att du förstår det själv.
Jag har läst dagboken och inte fan beter hon sig promiskuöst, nu ljuger du på ett helt skamlöst sätt, shit, SD-are är verkligen en egen typ av människor. Dagboken är skrivet av ett barn som tvingas gömma sig flera år i isolering.
Sedeslöst är mer Fallenqvist själv som är asfull i tv och beter sig som ett obildat drägg som inte kan hantera alkohol eller kontrollera vilka hon delar sina sexuella perversa tankar med (hela världen).
Citera
2022-10-16, 09:52
Avslutad
Helg-avsked kanske 😂 känns som hon agerar utan att tänka alls på att hon representerar ett stort parti ibland.
Tyvärr, för de grejjer som inte var för mycket kunde vara lite roliga.
Citera
2022-10-16, 09:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fallenkvist är ju dum i huvudet på riktigt.
Har möjligen med ålder och omognad att göra,men i nuvarande författning så är hon ju en lose cannon apterad att gå av i any given moment.
Fallenkvists beteende är såklart under all kritik och SD gör helt rätt i att ta bort henne från alla uppdrag och kanske i förlängningen utesluta henne ur partiet. Hårda åtgärder mot dylika beteenden inom partiet är en nödvändighet om SD skall klara sig över spärren i nästa val.
Citera
2022-10-16, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Renaissance
Hon dog i Tyfus...
Hon dog i ett koncentrationsläger som minderårig och du trivialiserar det. Om något brunsmetar SD så är det att deras sympatisörer uttrycker sig som du.
Citera
2022-10-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Yttrandefriheten är kopplat till liberalismen. Du har helt missuppfattat att vänstern skulle vara mer eller mindre för yttrandefrihet. I Europa är det främst länder som ligger till höger på höger/vänsterskalan som har svag yttrandefrihet. Ryssland och Ungern för att nämna två exempel. Det finns även länder till vänster på skalan som haft svag yttrandefrihet. Det är lustigt med Sverigedemokrater som tror att deras parti skulle vara förkämpar för yttrandefrihet när allt pekar precis på motsatsen. Ungern har t.ex varit ett land man sett som ett föredöme. I Sverige har det aldrig varit högerpartierna som kämpat för yttrandefriheten.

Sedan skriver du ”ni” om mig. Att jag skulle vara på vänstra halvan av det politiska spektrumet. Den tolkningen är intressant. Jag behöver knappast vara vänster för att tycka att SD är pöbelns parti. De har en förenklad och fördummad världsbild.
Ryssland och Ungern är vänsterländer, extremt styrt av staten, precis som övriga Europa. Makteliten bestämmer vilka åsikter som är ok och vilka som inte är det. Samma fenomen överallt.
Att förbjuda åsikter är vänsterns signum, eftersom vänstern bygger på lögner så får inte dessa ifrågasättas, då fallerar luftslottet som vänsterpolitik bygger på.
Sedan när har vänstern kämpat för yttrande och åsiktsfrihet? Skrattretande.

Jag skrev ni/de eftersom det inte framkom om du var vänster eller höger, således "Ni" som ni på vänsterkanten, eller "de" som i de på vänsterkanten.
Citera
2022-10-16, 09:54
Medlem
Citat:
Hon dog i ett koncentrationsläger som minderårig och du trivialiserar det. Om något brunsmetar SD så är det att deras sympatisörer uttrycker sig som du.

Buhu...
Jag sympatiserar inte med SD men rätt ska vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in