2022-10-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
.... Som Sverige mao.

Sssssnap!

(Jag gillar inte dig, men God damn. Vilken jävla fullträff, boom, battleship sunk)

OnT: den där bruden verkar ju vara helt jävla hjärndöd, ett riktigt sänke för SD. Chang Frick sa det bäst på twitter:
Citat:
Först 'helg seger' och nu detta. Fallenkvist uppges vara 'tagen ur tjänst'. Alltså, ska SD vara med och styra landet måste nivån höjas. Eller får de finna sig i att beskrivas som ett gäng lallande smygnassar. Och då får de behandlas därefter.”

Media: SD är ett parti med rötter i nynazism
Batikhäxa: SD är bruna nazistofascister
SD: Men nej vi är inga nazister....
SDs clowner: *beter sig som lallande smygnassar* HELG SEGER!
SD: men för i helvete....

Att det ska vara så förbannat jävla svårt att inte ge media vatten på sin kvarn?
Citera
2022-10-16, 10:14
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Efter helgsegern så förväntade jag mig att någon satt sig ner och förklarade för Rebecka att vi nu går in i en ny fas, en maktfas. Hon har dessutom gått från media till politik i och med valet. Det här med Frank känns förbannat jävla onödigt, en skada för SD som dem kommer få svara på frågor om, om och om igen..
Citera
2022-10-16, 10:14
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Intressant. Rumäner är väl katoliker och uppfostras strängt..

Inte om de är zigenare va?
Citera
2022-10-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Inte om de är zigenare va?
Nja det är osäkert nån som vet har romer en religion?
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Erixon har verkat lite velig och fladdrig sista tiden. Sa upp min prenumeration på Samtiden då jag bara vill följa det som pågår nu med regeringsbildning och det som hör till. Går inte att fortsätta vara oseriösa och slänga ur sig vad som helst om det här ska gå vägen. Tyckte att tunnelbanetåget var jättefint men även där gick dom över gränsen när dom skrev Kabul. Det var fullständigt onödigt då folk blev lagom provocerade ändå. Det är det som är konsten att man själv förstår vad gränserna går.
Dick Erixon håller på att tappa fotfästet på Riks. Nu får han se Rebecka Fallenkvist som ett varningens tecken.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Rebecka Fallenkvist må vara en vacker kvinna. Jag hade kunnat gå på en dejt, gärna.

Men vad för slags dumheter som helst kan man inte acceptera. Hennes beteende (helg seger) och nu senast detta tyder på att hon inte förstår allvaret i sitt ämbete. Hon befinner sig, retoriskt, på en extremt låg nivå.

Som jag ser det kan hon inte stanna kvar i SD utan bör nog ta en time-out och återkomma med en större mognad. Om ens återkomma alls.

Laila Neagu är ju ett fint namn. Varför byta namn? Var det identitetssökandet som gjorde att det gick såhär? Någon som frågat henne på hennes medier? Varför?
Citera
2022-10-16, 10:18
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Nja det är osäkert nån som vet har romer en religion?

Dyrkar de inte mammon?
Citera
2022-10-16, 10:19
Medlem
Citat:
Intressant. Rumäner är väl katoliker och uppfostras strängt..

Ortodoxa
Citera
2022-10-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasparc
Ortodoxa
Okej tack. Lika stränga de..
Citera
2022-10-16, 10:20
Medlem
Stantormans avatar
Det måste bli slut på den här typen av idiotier från SD företrädare. Bjudet man motståndarna på den här typen av idiotiska uttalanden då blir det svårt att få något vettigt gjort under den här mandatperioden. Var hittar SD alla dessa stolpskott egentligen?
Kraven på att uppträda vuxet ökar efter regeringsskiftet, men jag misstänker starkt att vi kommer att få se fler mini-Einstein uttalanden, Magdalena och kompani skrattar, tackar och tar emot.
Citera
2022-10-16, 10:23
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Är hon på riktigt eller är hon betald av främmande makt/annat parti?
Citera
2022-10-16, 10:27
Medlem
zeligs avatar
Nu är det officiellt, Fallenkvist tas ur tjänst

Citat:

" Hennes olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågå" enligt TT

"Hon är avstängd nu så det får avgöras i veckan vad som kommer att ske. Det är ett personalärende så jag vill inte kommentera mer än det som är sagt säger Riks ansvariga utgivare Dick Erixon"

Även Judiska Centralrådet skriver samtidigt i ett uttalande:

”Fallenkvist uttrycker en anmärkningsvärd respektlöshet för Anne Frank som Förintelseoffer. Normaliserande av ett förråat språkbruk och skamlös trivialisering av Förintelseoffers lidande är oanständigt och ovärdigt, desto allvarligare från en folkvald politiker som åtnjuter stort inflytande”,

Hon verkar som sagt lida av synnerligen dåligt omdöme och bristande impulskontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in