2022-10-16, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok. Jg tycker hon är som en femtedel av mammorna på föräldramötena jag måste gå på.
Shit, var bor du?! Jag vet EN mamma som påminner om henne, en ingift släkting till min svåger. Hon är gift med en dömd huligan, har ingen utbildning, röker, verkar ha problem med alkohol samt brukar droger trots att dom har flera barn. Allmänt omogen och empatistörd. Mammorna i min värld är annars rätt tråkiga.
Citera
2022-10-16, 09:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon dog i ett koncentrationsläger som minderårig och du trivialiserar det. Om något brunsmetar SD så är det att deras sympatisörer uttrycker sig som du.
Vissa här jobbar till och med hårdare än Fallenkvist för att sänka SD.
Citera
2022-10-16, 09:57
Medlem
Citat:
Du kan plocka bort allt dravel från ditt svar och se hur mycket av substans som finns kvar. Självklart kan man visa respekt för minnet av ett mördat barn som mördades av en naziregim efter att ha levt flera år som gömd.
Och är inte extremvänster, men fint försök att polarisera, verkligheten utanför DIN bubbla är dock att majoriteten av befolkningen INTE är vare sig som Fallenqvist/Nagy eller med i AFA.
Allt jag skrivit är konkret och faktamässigt korrekt. Välj istället valfri paragraf och förklara hur jag har fel. Du är den enda här som slänger ur dig dravel och polariserar. Du gör det i den här och din föregående kommentar. Men vi försöker igen.

Att visa respekt för en människa är inte detsamma som att inte kritisera denne. Detta är din egen definition och hade den stämt hade vi kunnat kalla varenda människa respektlös.

Du är per definition extremvänster oavsett vad du definierar dig som eftersom du konstant hittar på egna definitioner och är emot att kunna uttrycka sig fritt. Om du är för dum för att själv förstå detta eller bara trollar/medvetet sprider propaganda låter jag vara osagt.
Citera
2022-10-16, 09:58
Medlem
Citat:
En 15-åring är ett barn i Sverige men du verkar mer ha samma mentalitet som i länder där barnäktenskap är lagligt.
.... Som Sverige mao.
Citera
2022-10-16, 09:58
Medlem
Esprades avatar
Bakgrunden är alltså att det har släppts en ocensurerad version av boken.

Som alla tonåringar så utforskar Anne Frank sin kropp och sen väljer hon att skriva om det i sin dagbok.

Så tweeten i sig är odramatisk men den intressanta frågan är varför det blev en så stor nyhet. Rimligtvis så vet ju de mer seriösa debattörerna om att boken har släppts i nyutgåva, det är dessutom ganska länge sen den kom ut.
Citera
2022-10-16, 10:02
Avslutad
Citat:
Jag har läst dagboken och inte fan beter hon sig promiskuöst, nu ljuger du på ett helt skamlöst sätt, shit, SD-are är verkligen en egen typ av människor. Dagboken är skrivet av ett barn som tvingas gömma sig flera år i isolering.
Sedeslöst är mer Fallenqvist själv som är asfull i tv och beter sig som ett obildat drägg som inte kan hantera alkohol eller kontrollera vilka hon delar sina sexuella perversa tankar med (hela världen).

1. Jag påstod inte att hon var promiskuös eller att någon skrev det. Det var ett exempel.

2. Jag är inte SD:are.

Du är alldeles exceptionellt korkat. Det gör nästan ont att lösa.

Du förstår inte en uns av den här debatten. Jag ger upp dig, du är helt hopplös.

Det går inte att förklara för folk som inte förstår.
Citera
2022-10-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ida Karkiainen, sossarna civilminister fick behålla jobbet efter sin hitlerhälsning i alla fall. Ida var väl i samma ålder då som Rebecka är nu.

Ironi? Och det var fel. Kanse S ville locka tillbaka väljare man förlorat till SD genom att inte utesluta Ida ur partiet. man Samma ålder? Ida var väl 14-16 år och det var för omkring 20 år sedan. Vet inte om Ida var aktiv inom S på den tiden. Rebecka är 26 år och skränade även nyligen "Helg (Hell) seger" och nu i dagarna skrev hon detta.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-10-16 kl. 10:10.
Citera
2022-10-16, 10:05
Medlem
Säga vad man vill om denna historia men vi alla har nog fått bättre kunskap om Anne Frank och hennes liv. Så centralrådet borde faktiskt vara nöjda!
Citera
2022-10-16, 10:09
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Shit, var bor du?! Jag vet EN mamma som påminner om henne, en ingift släkting till min svåger. Hon är gift med en dömd huligan, har ingen utbildning, röker, verkar ha problem med alkohol samt brukar droger trots att dom har flera barn. Allmänt omogen och empatistörd. Mammorna i min värld är annars rätt tråkiga.

Ok, så extrema är dom inte här. Å andra sidan vet jag inte om RF är det heller?
Citera
2022-10-16, 10:09
Medlem
Vet att det finns två versioner av boken och i den som inte är censurerad så är det mycket mer tankar om sex och samlevnad från Annes sida.

Detta speglar en ung flickas genomgång av puberteten i ett trångt utrymme där döden lurar överallt.

Slutar med att Anne dör.

Jävligt onödig kommentar och SD gjorde rätt här som markerade.
Citera
2022-10-16, 10:10
Medlem
Kämpa Rebecka, det må vara klantigt uttalande men så ser sveriges pk elit ut. Må man aldrig skända judarna då judarna styr median idag. Blir direkt korståg. Men sen vet vi alla att hade en sosse gjort samma sak hade det inte blivit så stort men då pk eliten granskar SD nu i minsta detalj vore det bäst att undvika sådana kommentaren även fast jag själv inte ser felet i det hela.

Det är din uppfattning om boken vi har yttrandefrihet eller kanske inte.

Hoppas du kommer tillbaka, du är en av favoriterna på Riks.
Citera
2022-10-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Flickor i tonåren har sexfantasier, Anne Frank var ingen nunna... och inget helgon.
Rebecka Fallenkvist har tydligen problem med sin egen sexualitet och projicerar det på den unga judinnan.

Anne Frank måste sett att folk hade sex i koncentrationslägret, tyskarna brukade inrätta bordell både för de tyska SS soldaterna och för fångarna...
Det kunde vara capo eller andra fångar som skötte sig enligt tyskarna som belönades med att de fick knulla.
De manliga fångarna var avskilda från de kvinnliga men försökte komma i kontakt med de kvinnliga för att ha sex.

PS

När man befinner sig i dödsläger då blir alla mänskliga drifter skarpare, döden, hungern, sexdriften och fantasier... alla fångar fantiserar... eftersom de har så mycket tid att döda och fantasier hjälper en att överleva i en hemsk verklighet
Intressant. Rumäner är väl katoliker och uppfostras strängt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in