2022-10-16, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är smått obegripligt hur oberörd han är av allt. Han lämnar t.ex flickan döende för att han vill gå till fotbollsplanen. Där sitter han en stund utan att nåt roligt dyker upp. Då tänker han gå hem istället och måste passera stigen där flickan ligger. Han bestämmer sig då för att gå tillbaks till flickan. Helt impulsstyrd och lever för stunden utan någon förståelse för vare sig sina egna eller andras känslor.

Förhörsledaren frågar upprepade gånger hur han kände och tänkte när han slog flickan. Antingen förstår han knappt frågan eller så svarar han att han inte vet. Han svarar dock några gånger att det inte är bra, men det är för att någon sagt till honom att det inte är bra att döda folk. Han förstår det inte utan upprepar bara vad andra sagt till honom.

Dessa störningar kan knappast kommit som en blixt från klar himmel. Tecken måste ha funnits i många år. Att föräldrarna inte agerat kanske inte är så konstigt med tanke på att dom låtit honom härja fritt i byn, med sina slitna, smutsiga och illaluktande kläder. Shortsen hade nötningshål i ändan! Frågan är om han gått och kliat sig i arslet eftersom han inte ens kunnat torka sig själv.

Är det så? Att han varit skitig och luktar illa?
Att han inte kan torka sig själv?
Citera
2022-10-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12

Polisen tog hans kläder i förvar och undersökte dom. Det är polisens beskrivning jag återgav. Det fanns även blod på dom avklippta shortsen och hans urtvättade t shirt. Hans strumpor luktade kraftigt och var stela av smuts.

Att han kliat sig i arslet var ett antagande av mig eftersom shortsen hade nötningshål i ändan. Hans keps var visserligen ny och den var han noga med att få tillbaks.
Citera
2022-10-16, 09:40
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Kläderna som beslagtogs luktade svett och var smutsiga, stod det i fup.
Den där pinnen han pratar om är nog i själva verket en gren då en sådan fanns med bland det som hittades i skogen.

Den här förövaren är en sådan som borde tas bort från jordens yta, det är inte ofta jag känner så men han är extremt farlig och kommer att upprepa liknade brott i framtiden så fort han får chansen.
Citera
2022-10-16, 09:46
Avslutad
Citat:
Polisen tog hans kläder i förvar och undersökte dom. Det är polisens beskrivning jag återgav. Det fanns även blod på dom avklippta shortsen och hans urtvättade t shirt. Hans strumpor luktade kraftigt och var stela av smuts.

Att han kliat sig i arslet var ett antagande av mig eftersom shortsen hade nötningshål i ändan. Hans keps var visserligen ny och den var han noga med att få tillbaks.

Det är väldigt tydligt här att föräldrarna inte kan ta hand om sina barn. Deras barn borde omhändertas allihopa.
Citera
2022-10-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Hann läsa i FUP (Som blev kostsam för mig att ladda hem, fått köra virusprogram för att reparera skiten den ställde till med. Tack för det!) att pojken har storlek 43 i skostorlek. Är det normal storlek för en 15-åring pojke?

Han beskrevs inte som särskilt lång (till och med kort om jag inte minns helt fel) av vittne. Jag hade fått intrycket att det handlar om en stor kille men han är kanske enbart fet?

Från vilken länk laddade du ner FUP när du fick en massa oönskad skit i datorn?

(Jag vågar inte klicka på någon länk och ladda ner FUP, gjorde det i L*ena W*esström-tråden med det resultat att jag fick en massa porr i datorn som jag ej kunde bli av med! Killarna på affären som fick hjälpa mig få bort eländet hade väldigt roligt åt mig när jag stammande skulle förklara hur det gått till och att jag inte alls tittar på porr!)

Ni andra, är det någon länk där jag tryggt kan ladda ner, vill gärna läsa FUP?
Citera
2022-10-16, 09:59
Medlem
Citat:
Det är väldigt tydligt här att föräldrarna inte kan ta hand om sina barn. Deras barn borde omhändertas allihopa.

Ja, han har negligerats på många sätt. Hans mamma vet inte ens viken dag dom firar hans födelsedag. Dom lämnar honom själv i 8 timmar utan möjlighet att kontakta dom om något skulle händ, då han inte har nån mobil. Detta är väl ok om man vet att han är hemma hos nån kompis med närvarande föräldrar. Men han har ju inga kompisar vilket pappan vittnar om.

Föräldrarna verkar helt inkompetenta vilket skolpersonal och soc borde uppmärksammat. De har ju haft flera kontakter sinsemellan. Föräldrarna saknar ju insikt om ungens vårdbehov. Förra årets allvarliga överfall på kvinnan i gångtunneln borde räckt för en utredning och omplacering av honom. Vad hände med den?
Citera
2022-10-16, 10:06
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ja, han har negligerats på många sätt. Hans mamma vet inte ens viken dag dom firar hans födelsedag. Dom lämnar honom själv i 8 timmar utan möjlighet att kontakta dom om något skulle händ, då han inte har nån mobil. Detta är väl ok om man vet att han är hemma hos nån kompis med närvarande föräldrar. Men han har ju inga kompisar vilket pappan vittnar om.

Föräldrarna verkar helt inkompetenta vilket skolpersonal och soc borde uppmärksammat. De har ju haft flera kontakter sinsemellan. Föräldrarna saknar ju insikt om ungens vårdbehov. Förra årets allvarliga överfall på kvinnan i gångtunneln borde räckt för en utredning och omplacering av honom. Vad hände med den?

Socialtjänsten bär ansvaret för detta.
Citera
2022-10-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Från vilken länk laddade du ner FUP när du fick en massa oönskad skit i datorn?

(Jag vågar inte klicka på någon länk och ladda ner FUP, gjorde det i L*ena W*esström-tråden med det resultat att jag fick en massa porr i datorn som jag ej kunde bli av med! Killarna på affären som fick hjälpa mig få bort eländet hade väldigt roligt åt mig när jag stammande skulle förklara hur det gått till och att jag inte alls tittar på porr!)

Ni andra, är det någon länk där jag tryggt kan ladda ner, vill gärna läsa FUP?
Jag tog den länken som ligger i inlägg 12624 postat av Stefan S, inga problem med något virus eller liknande, den kom ursprungligen från Samnytt
Citera
2022-10-16, 10:16
Medlem
Citat:
Det är inte ovanligt att skosnören har slitningar. Kan lika gärna gått av när han drog ut snörena från skon. Pinnen bara låg där säger han. Finns det bild på pinnen eller varför tror du han brutit av den?

Det var ju dåligt med bilder i FUP så mycket lär vi aldrig få veta.

Det stod på något ställe i FUP att polisen markerat och fotograferat två träd varav det ena var avbrutet. De frågade GM om detta, om hur det trädet hade gått sönder. Har för mig han svarade som på allt annat,
vet inte. Ska se om jag hittar dessa rader i fup igen.
Citera
2022-10-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag tog den länken som ligger i inlägg 12624 postat av Stefan S, inga problem med något virus eller liknande, den kom ursprungligen från Samnytt

Tack snälla för snabbt svar!
Citera
2022-10-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack snälla för snabbt svar!
klart man hjälper till, hoppas det löser sig för dig
Citera
2022-10-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Det stod på något ställe i FUP att polisen markerat och fotograferat två träd varav det ena var avbrutet. De frågade GM om detta, om hur det trädet hade gått sönder. Har för mig han svarade som på allt annat,
vet inte. Ska se om jag hittar dessa rader i fup igen.

Aha ok. Jag gick tillbaks till skosnörena. Polisens slutsats var att dom var avklippta med ett eggvast föremål då majoriteten av fibrerna i dom avklippta ändarna var lika långa. Märkligt att ingen kniv hittats dock. Och varför han isåfall inte använt den mot flickan. Han kanske bet av snörerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in