2022-10-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davokan46
Är en A som bor vid avspärrat hus, nu är civilarna påväg upp med båt

Usch, tack för info.
Citera
2022-10-16, 08:34
Medlem
Citat:

Undra om ett sök kommer ske i Hansjön eller Storvattnet?
Senast redigerad av Kaliber65x55 2022-10-16 kl. 08:44.
Citera
2022-10-16, 08:36
Medlem
ksmps avatar
Citat:

Då kommer väl något besked att lämnas i dag då.
:-(
Citera
2022-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Familjen har verkligen varit rädd om henne och är det som det ser ut att vara så har gm verkligen bara bidat sin tid. Bara inväntat exakt rätt tidpunkt och när den dök upp så slog han till.
Säger mycket om den gm.
Och jag får lite vibbar från samma som hände med Engla, där vill jag minnas att det var absolut första gången som mamman lät flickan ensam cykla den korta sträcka hon hade cyklat.
Eklund var ju också lite bakom och det verkar misstänkt gm vara även i detta fallet.

Märkte nu att jag skrivit gm hela tiden, det ska vara misstänkt gm.

Vad jag förstår så klev hon in i bilen frivilligt, är det denne Allxn som är den inplockade och denne jobbar på Timrå kommun vilket även L sägs göra så är de inte omöjligt att dom känner till varandra via jobbet.
Citera
2022-10-16, 08:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misstanksam
Varför ältas det så mycket om ett bankkort? Många idag som använder t.ex Samsung Pay.
Bankkortet kan ha varit tomt också, hon kanske får någon slags "aktivitetsersättning" runt den 20e varje månad
Citera
2022-10-16, 09:00
Medlem
just_a_girls avatar
A×lan har ju gillat ett foto hon lagt upp den 24 juni där hon står i ett brunt tight linne så han bör ha känt henne eller i vart fall känt till henne.
Citera
2022-10-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag var både ödmjuk och nertaggad. Klart man måste ha förståelse för att allas kunskap är på olika nivå.
Men när nån skriver i tråden: ”att det står en skåpbil där betyder tyvärr att de hittat en kropp” derailar det tråden pga totalt falsk information baserat på nån joppes gissningar.

Största problemet är dock inte att sånt derailar trådar och sprider felaktig information om polisens och kriminalteknikers arbetsrutiner, utan i fall som dessa blir spridande av felaktig information om att en död kropp har återfunnits dessutom oetiskt då trådarna ofta följs av bekanta, vänner och anhöriga till BO.

En betydligt skarpare ton än den jag använde hade därför varit mer på sin plats.

Du reggade ju ändå ditt konto för 10 år sedan, gott om tid att lära sig hur trådar som denna funkar på flashback och hur man sållar bland all skit kan man tycka.

Och nej, random kommentarer och spekulationer derailar inte någon tråd, även om det kan få vissa användare att tappa spåret. Tvärtom är all info välkommen, vi vet alla att 90% av det som skrivs kommer att vara utan värde men mitt bland allt mos finns det intressant information. Och intressant information får alltid fäste oavsett hur mycket skräpinformation det ligger bland. Så att avskräcka användare från att presentera information eller spekulera i teorier är inget vi ska göra, hur knasigt det vissa skriver än framstår - för känner folk att det inte är någon mening att skriva av rädsla för att bli idiotförklarad så kommer vi förr eller senare gå miste om något viktigt. Då är det bättre att lugnt debunka det eventuellt felaktiga som läggs fram.
Citera
2022-10-16, 09:16
Medlem
Då personen anhölls i fredags skall det bli häktningsförhandlingen imorgon om åklagaren inte väljer att släppa personen.
Citera
2022-10-16, 09:16
Medlem
Citat:

Hörs som du har koll på området. Vet du om någon av bröderna a.k bor permanent eller om huset används som fritidshus?
Citera
2022-10-16, 09:20
Medlem
Mailmanss avatar
"Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning."

Varför har dom då inte sökt på vart telefonen var? Detta är väll jätte konstigt?
Citera
2022-10-16, 09:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan du precisera, var är civilare på väg upp med båt?
Citera
2022-10-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
"Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning."

Varför har dom då inte sökt på vart telefonen var? Detta är väll jätte konstigt?

Det har de gjort. Den pejlades till Kramfors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in