2022-10-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Har verkligen ingen bra känsla kring detta. Hoppas att anhöriga snart får svar på vad som hänt och var hon finns.
Ja, det känns som att hoppet om att hitta henne vid liv är ute. Nu får nog anhöriga förbereda sig på att det värsta har hänt. Men så länge vi inte vet så kan man hoppas på ett mirakel.
Citera
2022-10-16, 07:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är en början till sammanfattning. Ni får gärna ändra eller lägga till.

Sammanfattning
Försvunna personen
L*iselotte Y*livainio 25 år
Boende: Lägenhet - Södra Köpmangatan Timrå
Bil: Citroën C3 Pluriel
Jobb: Ja men okänt var
Facebook: https://www.facebook.com/*liselotte0
(Obs * i länken)
Ska enligt närstående alltid ha god kontakt med familj och vänner. Skötsam i övrigt. Är väldigt olikt henne att försvinna och inte höra av sig.

Länk till Missing peoples efterlysning

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02g8rTd9agFsb2LQttp93cfh guE1LukBCxpTcq495LpwrzN6umPjvUWJgEMauQ4M7Zl&id=100 070386720499

Försvinnandet:
8e Oktober 2022
08.10.2022
Ca 14.00 (ej exakt tid)
Sågs hoppa in i en större rostig bil. Eventuellt Ford. Benämns först som en suv eller pickup men senare endast som en grå pickup med rost av polisen.

Kvällen 8/10
Ska synts till av en servitris på Hallstaberget (hotell) i Sollefteå av en servitris där hon sågs äta med en man.
Mannens utseende beskrivs som gråhårig, mycket äldre än Liselotte, normalt byggd, lite sliskig och hillbilly stil.
Uppgifterna är inte bekräftade offentligt av polis men en skribent i tråden skriver att Liselotte är identifierad på bild/film från Hallstaberget.
Har kontakt med någon vid 21.00 tiden. Efter det finns det inga observationer eller kontakt

Mobilen
Efter anmälan om försvinnandet pejlade polisen hennes telefon till Kramfors (ca 4 mil från Sollefteå)
Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning.
Hon varken läste eller svarade på meddelanden från anhöriga

Observation
Polisen gick ut med en observation av Liselotte i Sollefteå (stadsparken) men det är oklart när i tiden. Poliser skickades till platsen men hittade inte henne

Brottsrubricering
En förundersökning om människorov är startad. Polisen kan inte utesluta brott i nuläget
Till startinlägget.

/Mod
Citera
2022-10-16, 07:19
Medlem
Har inte hänt så mycket under natten eller? Ingen bekräftelse på vem den anhållna är förutom att det kan vara AK?

Och ingen Liselotte funnen?
Citera
2022-10-16, 07:44
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
155 lång och 40 kilo var det?
Ja

Citat:
Har inte hänt så mycket under natten eller? Ingen bekräftelse på vem den anhållna är förutom att det kan vara AK?

Och ingen Liselotte funnen?
Jag har nyss kollat runt, men inte lyckats hitta något nytt.
Man blir engagerad så man knappt kan sova, hur ska då inte anhöriga ha det?
Åtta dagar i dag sedan hon försvann:-(
Citera
2022-10-16, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Ja

Vaknade kl 3 å första jag tänkte på va detta, har sen legat med ipaden och kollat runt men inget nytt ännu.
Tänkte att MP va på G med större sök men inget där heller, möjligt att polisen inte vill ha massa springande i områden dom anser hetare Innan dom själva varit och kollat?
Den nu anhållne kanske inte erkänt men om polisen hunnit göra en koll över hur denne rört sig och har varit med L så har dom sina aningar vart dom ska söka tänker jag.
Citera
2022-10-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vaknade kl 3 å första jag tänkte på va detta, har sen legat med ipaden och kollat runt men inget nytt ännu.
Tänkte att MP va på G med större sök men inget där heller, möjligt att polisen inte vill ha massa springande i områden dom anser hetare Innan dom själva varit och kollat?
Den nu anhållne kanske inte erkänt men om polisen hunnit göra en koll över hur denne rört sig och har varit med L så har dom sina aningar vart dom ska söka tänker jag.
Samma här, man söker frenetiskt efter uppdateringar.
Magkänslan säger tyvärr att nästa nyhetssläpp ang L kommer vara att de hittat hennes döda kropp.
Citera
2022-10-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando
Tagga ner och var lite ödmjuk om du prompt måste ”säga till”.

Jag var både ödmjuk och nertaggad. Klart man måste ha förståelse för att allas kunskap är på olika nivå.
Men när nån skriver i tråden: ”att det står en skåpbil där betyder tyvärr att de hittat en kropp” derailar det tråden pga totalt falsk information baserat på nån joppes gissningar.

Största problemet är dock inte att sånt derailar trådar och sprider felaktig information om polisens och kriminalteknikers arbetsrutiner, utan i fall som dessa blir spridande av felaktig information om att en död kropp har återfunnits dessutom oetiskt då trådarna ofta följs av bekanta, vänner och anhöriga till BO.

En betydligt skarpare ton än den jag använde hade därför varit mer på sin plats.
Citera
2022-10-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Ja

Verkligen.
Denna tråden känns som en liten familj.
Tänker på vad som kan ha hänt Liselotte hela tiden. Hon känns så värnlös och godtrogen.
Vissa försvinnanden berör mer än andra
Citera
2022-10-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando
Samma här, man söker frenetiskt efter uppdateringar.
Magkänslan säger tyvärr att nästa nyhetssläpp ang L kommer vara att de hittat hennes döda kropp.

Ja tyvärr är det nog inte mycket hopp om att hon ska vara vid liv, de ska vara om hon skulle kidnappats och hållas instängd där de är varmt och hon får mat/vatten då. Det låter ju extremt otroligt att hon är borta av fri vilja iaf.
Utomhus med regn/låga temperaturer har jag svårt att tro en späd människa på 40 kg överlever så många dagar
Citera
2022-10-16, 08:26
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

:-(

Jag funderar på det här med att vara skäligt misstänkt och om man då har skyldighet att lämna ifrån sig sin mobil?

Och detta tror jag inte har postats:
https://www.tidningenangermanland.se/2022-10-12/vittne-sag-forsvunna-kvinnan-vid-okand-bil--polisen-soker-i-kramfors
Låst artikel och från 12 oktober, men står att ett vittne sett Liselotte samma dag hon försvann vid en okänd bil utanför hennes bostad.
Har gm haft span på henne och bara väntat på ett tillfälle?
För det som famkommit är också att Liselotte var så försiktig så hon Innan hon lämnar lgh brukar hon ringa någon av sina föräldrar eller sin syster och berätta vart hon ska.

Senast i går anses hon vara kidnappad eller olaga frihetsberövad och det efter en samlad bedömning som man fått under ärendets gång
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQQbEP/person-anhallen-efter-att-kvinna-forsvann-i-timra
Hon har inte varit i kontakt med anhöriga, vilket är väldigt ovanligt
Citera
2022-10-16, 08:29
Medlem
Är en A som bor vid avspärrat hus, nu är civilarna påväg upp med båt
Citera
2022-10-16, 08:32
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Verkligen.
Denna tråden känns som en liten familj.
Tänker på vad som kan ha hänt Liselotte hela tiden. Hon känns så värnlös och godtrogen.
Vissa försvinnanden berör mer än andra

Familjen har verkligen varit rädd om henne och är det som det ser ut att vara så har gm verkligen bara bidat sin tid. Bara inväntat exakt rätt tidpunkt och när den dök upp så slog han till.
Säger mycket om den gm.
Och jag får lite vibbar från samma som hände med Engla, där vill jag minnas att det var absolut första gången som mamman lät flickan ensam cykla den korta sträcka hon hade cyklat.
Eklund var ju också lite bakom och det verkar misstänkt gm vara även i detta fallet.

Märkte nu att jag skrivit gm hela tiden, det ska vara misstänkt gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in