2022-10-16, 08:17
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminTheDonkey
Är inte upprörd för att någon korkad uppmärksamhetskåt brud gjorde sig rolig på Anne Franks bekostnad.

Är sjukt irriterad av att en korkad uppmärksamhetskåt brud som sitter i kommunfullmäktige för SD (dvs hennes agerande påverkar partiet) gör uttalanden som påverkar partiets förmåga att få igenom VERKLIG politik i den VERKLIGA världen negativt.

Hon får leka edgy någon annan stans.

Jag är intresserad av att få ordning på landet, inte av att sitta och bekräfta mig som en del av nån jävla fringe group genom att få göra pk-folket upprörda. (Tror jag vet var du står på den punkten...)

Alltså stör jag mig på korkade idioter som spelar för att få tillfredsställelse istället för att spela för att vinna.

Den här idioten ska bort.
Det är lugnt, Jerusalem Post m.fl. kommer att säkerställa att det bara blir kvar sådana som kommer att "få ordning på landet".
Citera
2022-10-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Och ? Hon får väl tycka vad hon vill. Är du helt vänsterbliven och tycker att bara vissa åsikter får yppas? Är du helt PK skadad?
Citera
2022-10-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Ett storm i ett vattenglas. Sedan dog Anne Frank av sjukdom i något polskt arbetsläger, inte av hon blev ihjäl gasad. Så varför detta satans martyrskap? Pappan blev dessutom stenrik på kuppen, vilket varje jude skulle ha gillat.

Bortsett från den litterära kvarlåtenskapen, är det bättre att dö i ett fångläger av dysenteri än av cyanväte? Faktiskt var väl det sistnämnda Hitlers största humanitära bidrag? Han ville ge judarna en snabb och smärtfri död!
Citera
2022-10-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Underbart med en värld där ingen längre provocerar utan håller sig till agendan. Låt oss alla kämpa för att den världen ska bli verklighet.

Det är skillnad på att provocera och att vara en korkad idiot som gång på gång stjälper sitt eget parti.
Citera
2022-10-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Rebecka Fallenkvist må vara en vacker kvinna. Jag hade kunnat gå på en dejt, gärna.

Men vad för slags dumheter som helst kan man inte acceptera. Hennes beteende (helg seger) och nu senast detta tyder på att hon inte förstår allvaret i sitt ämbete. Hon befinner sig, retoriskt, på en extremt låg nivå.

Som jag ser det kan hon inte stanna kvar i SD utan bör nog ta en time-out och återkomma med en större mognad. Om ens återkomma alls.

Och du bör nog lära dig att i ett demokratiskt samhälle ska alla åsikter har rätt att yppas.
Citera
2022-10-16, 08:20
Medlem
Soterns avatar
SD har blivit lika skitnödigt ängsliga som alla andra. Får folk inte längre tala fritt någonstans? Trams är vad det är.
Citera
2022-10-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Yttrandefriheten är kopplat till liberalismen. Du har helt missuppfattat att vänstern skulle vara mer eller mindre för yttrandefrihet. I Europa är det främst länder som ligger till höger på höger/vänsterskalan som har svag yttrandefrihet. Ryssland och Ungern för att nämna två exempel. Det finns även länder till vänster på skalan som haft svag yttrandefrihet. Det är lustigt med Sverigedemokrater som tror att deras parti skulle vara förkämpar för yttrandefrihet när allt pekar precis på motsatsen. Ungern har t.ex varit ett land man sett som ett föredöme. I Sverige har det aldrig varit högerpartierna som kämpat för yttrandefriheten.

Sedan skriver du ”ni” om mig. Att jag skulle vara på vänstra halvan av det politiska spektrumet. Den tolkningen är intressant. Jag behöver knappast vara vänster för att tycka att SD är pöbelns parti. De har en förenklad och fördummad världsbild.

Och exakt vilket parti har inte det?
Citera
2022-10-16, 08:28
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Och du bör nog lära dig att i ett demokratiskt samhälle ska alla åsikter har rätt att yppas.

Nej ALLA åsikter går inte att yppa när man jobbar som politiker. Det förstår säkert du också.
Citera
2022-10-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12

Va, har någon sagt att hon inte får yppa vad hon vill? SD däremot måste inte ha med henne att göra

PS. Ni som tror att detta handlar om huruvida hon har rätt i sak eller inte.... För helvete, kom med matchen. Det finns säkert många politiker som liksom jag inte tycker blånegrer är så attraktiva. Bör man då stå på torget och lalla om det?
Citera
2022-10-16, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag hade reagerat ännu mer om det var en sosse för jag avskyr sossar. Men jag tycker inte man skriver sådär om någon alls faktiskt, jude eller ej.

Varför inte då? Om beskrivningen stämmer? Man ska alltså inte skriva så ens om tex Marilyn Monroe som var välkänd sedeslös? Du borde istället ta en rejäl funderare vilket typ av samhälle du vill leva i.

Jag ser överhuvudtaget inte problemet med det här. Snacka om storm i ett vattenglas.
Citera
2022-10-16, 08:30
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Va, har någon sagt att hon inte får yppa vad hon vill? SD däremot måste inte ha med henne att göra

PS. Ni som tror att detta handlar om huruvida hon har rätt i sak eller inte.... För helvete, kom med matchen. Det finns säkert många politiker som liksom jag inte tycker blånegrer är så attraktiva. Bör man då stå på torget och lalla om det?

Precis. Att tänka är en sak. Att ständigt säga vad man tänker en annan.
Citera
2022-10-16, 08:30
Medlem
Inte för att jag vet något om Anne Frank! Men däremot vet jag massor av politiker från många olika partier som vräker ur sig en massa dumma saker. De kränker och förnedrar andra människor offentligt stup i kvarten. Det mesta sker väl på twitter och hos dagstidningarna. Inte en enda har blivit varnade eller omskrivna som oseriösa. Ingen har blivit avstängda från riksdag och regering.

Synd att hon inte tänkte sig för! I dag lever vi inte i ett Sverige med åsikts och yttrandefrihet. Det är ett minne blott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in