2022-10-15, 13:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Säg vad du vill, men JordenIsPlatt har helt rätt i att du borde läsa boken The creature from Jekyll Island, du kommer förstå mycket mera av hur världen fungerar av det. Så det var en bra rekommendation faktiskt.

Big up till JordenIsPlatt bara för att han ens vet om den boken. Jag är faktiskt lite fan av G. Edward Griffin, författaren. Inte bara det men jag har även träffat honom en gång.
Vem fan är du och vad har du att säga om mina motargument?

Eller är det bara så att du är en självutnämnd domare som cirkulerar på internet och säger vem som har rätt eller fel, utan att behöva belägga det på något enda vis?
Citera
2022-10-15, 13:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nu är du sådär olidligt korkad och överlägsen igen.

Det funkar inte på mig. Jag är en vuxen man som hela mitt liv satt lite ära i att veta hur saker och ting funkar. Så tagga ner, jag ska läsa den där jävla boken och sen ska jag strimla dess budskap och argument inför ögonen på dig och fjutta eld på resterna, men först ska jag bli klar med min månadslånga asienturné.

Bahahahaaa jag kommer inte hålla andan direkt i den väntan kan jag ju säga. Ja med verklig betoning på "lite" ära då förstår jag. Du kan försöka debunka boken, vad hände den där julen egentligen och läsa på ännu mer men längre än så kommer du ju inte och då kan du gå tillbaka och läsa vad jag skrev om Wilson och då kommer du förstå och skämmas och kanske kanske bli en bättre människa fri från ignorans och storhetsvansinne som bygger på att inte läsa. Sluta dessutom att bete dig som en jävla kvinna och säga adjö och ändå komma tillbaka är du en man eller en valp? För jag ser bara en valp här så det blir bara patetiskt när du tag dig ton efter att totalt har tvingats överge det faktiskt ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vem fan är du och vad har du att säga om mina motargument?

Eller är det bara så att du är en självutnämnd domare som cirkulerar på internet och säger vem som har rätt eller fel, utan att behöva belägga det på något enda vis?

Oj vilket konto sa vad nu, du får nog läsa vem Oslo skrev till igen men att ni alla tvingats överge ämnet säger ju givetvis allt. Har ni aldrig debatterat ett ämne förutom? Valpar.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2022-10-15 kl. 13:50.
Citera
2022-10-15, 13:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undvikbias
Om du går ut en vanlig dag så kommer du märka att det inte direkt är Rothschilds som styr världen. Med din inställning kan man hävda att det är gravitationen eller vädret som styr.

Pengar, lag och media styr lika mycket i Kina som i USA. Pengar finns överallt.
Fast kollar ni lite mer nog på vilka som faktiskt styr i samhället så kommer du finna åtskilliga av det utvalda folket. Som jag sagt många gånger tidigare, judar utgör cirka 2 procent av västvärldens befolkning men innehar cirka 20 procent av positionerna i den absoluta eliten och dess anhang.
Citera
2022-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast kollar ni lite mer nog på vilka som faktiskt styr i samhället så kommer du finna åtskilliga av det utvalda folket. Som jag sagt många gånger tidigare, judar utgör cirka 2 procent av västvärldens befolkning men innehar cirka 20 procent av positionerna i den absoluta eliten och dess anhang.

Då styr väl kristna runt 60 och mussar runt 20. En kristen konspiration då. Eller en allmänt religiös sådan.
Citera
2022-10-15, 14:03
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Då styr väl kristna runt 60 och mussar runt 20. En kristen konspiration då. Eller en allmänt religiös sådan.
Ser vi på västvärlden så handlar det nog om ungefär 80 procent "kristna" som styr resten. Föga förvånande om kristna utgör 95 procent av befolkningen.
Citera
2022-10-15, 14:35
Medlem
Detta är egentligen en väldigt intressant fråga, även om det finns mycket konspiratoriska svar och debatt i tråden. Mitt inspel blir att det just nu står och väger, lite beroende på var i världen vi tittar in.
Kina, som jag känner till lite om, är i familjelivet i stort sett matriarkiskt. Mannen frontar och är den som syns, men annars degraderad till spermadonator (1 gång upp till nyligen) och bör/ska ge alla pengar till svärmor varje månad. Väldigt sällan ser man kvinnor på höga poster i företag eller andra institutioner som staten är involverad i. Men bakom kulisserna är det annorlunda. Vem som styr vilka beslut i en sådan miljö är komplext.
Citera
2022-10-15, 15:45
Medlem
Chingchonglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ingen av världens ledare "tar emot några kulor", de är överhuvudtaget inte involverade själva fysiskt i krig och har inte varit så sen....medeltid typ.
Och finns inga så verklighetsfrämmande som några av dagens aktuella manliga ledare och deras följare...Putin, Trump, Ayatollorna i Iran etc etc. där styr enkom känslor. ex. känslan av makt.

Ja du verkligen massa "kvoterade kärringar" i Iran, Ryssland, Jemen, Syrien, Afghanistan, Etiopien, Sudan etc etc alla de ställen som idag lider svårligen av allt möjlig "verklighet".

Världen är idag uppdelad....du har en del där kivnnor får vara med och styra ....och du har en del där de inte alls får vara med och styra....bara kolla vilken av dessa delar du tycker fungerar bäst generellt.

Ok dessa länder du nämnde är helt fuck up ( I självaverket usa är kvotera med kärringar i makt ) och diskuterar inte emot men i hela väst världen kärringar klagar att dom får inte vara med i makt , kolla bara sverige en hel del kärringar som klagar men löser inte och ändå sitter dom i makt , till exempel Annie skata hade 8 år av smekande och pullande med sossarnas och kommunister jävlarna, vad gjorde hon ? Hon hjälpte , svettsaren leffe och arla 🧅🧅 dadgostar tillsammans med miljömuppe Bolund att driva sverige till dom kriserna som vi har just nu , och du klagar ??
Citera
2022-10-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chingchongling
Ok dessa länder du nämnde är helt fuck up ( I självaverket usa är kvotera med kärringar i makt ) och diskuterar inte emot men i hela väst världen kärringar klagar att dom får inte vara med i makt , kolla bara sverige en hel del kärringar som klagar men löser inte och ändå sitter dom i makt , till exempel Annie skata hade 8 år av smekande och pullande med sossarnas och kommunister jävlarna, vad gjorde hon ? Hon hjälpte , svettsaren leffe och arla 🧅🧅 dadgostar tillsammans med miljömuppe Bolund att driva sverige till dom kriserna som vi har just nu , och du klagar ??

Titta dig omkring.....vilka "kriser" har Sverige egentligen?
Är vi i krig? nä
Har vi ekonomisk kris som nation sett? Nä, ( att vi har energikris, inflation, ekonomisk kris i Europa m.m. beror inte på Sveriges politik utan på Rysslands invasion i Ukraina. Sverige som nation har starka finanser och har haft så länge.
har vi ökad kriminalitet? Nä, vi har inte ens det utan minskad kriminalitet i stort, gå till BRÅ så kan du kolla det.
Lider vi av inbördeskrig, terrordåd, politiskt våld, förtryck, diktatur??? NÄ.

Det vi har är en kraftig ökning av en specifik våldstyp som är gängskjutningar samt problem på områden som vård och skola som i stort beror på att vi inte satsat där eller tagit människor som jobbar inom dessa sektorer, deras varningar på allvar, och satsat de resurser som behövs.
Citera
2022-10-16, 01:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Titta dig omkring.....vilka "kriser" har Sverige egentligen?
Är vi i krig? nä
Har vi ekonomisk kris som nation sett? Nä, ( att vi har energikris, inflation, ekonomisk kris i Europa m.m. beror inte på Sveriges politik utan på Rysslands invasion i Ukraina. Sverige som nation har starka finanser och har haft så länge.
har vi ökad kriminalitet? Nä, vi har inte ens det utan minskad kriminalitet i stort, gå till BRÅ så kan du kolla det.
Lider vi av inbördeskrig, terrordåd, politiskt våld, förtryck, diktatur??? NÄ.

Det vi har är en kraftig ökning av en specifik våldstyp som är gängskjutningar samt problem på områden som vård och skola som i stort beror på att vi inte satsat där eller tagit människor som jobbar inom dessa sektorer, deras varningar på allvar, och satsat de resurser som behövs.
Även när du har så mycket som 20% rätt (många brott minskar i antal enligt Brå) är du så urbenat korkad att man baxnar.
Allt annat är politisk propaganda från sossar och tokvänstern.
Citera
2022-10-16, 02:06
Medlem
Citat:
Varje valuta och varje riksbank är sitt egna monetära system och de knyts samman i nätverk av monetära system och nej, de är avsevärt mycket äldre än 1600-talet.
"Riksbanken är Sveriges centralbank med säte i Riksbankshuset, Stockholm och en myndighet under riksdagen. Den grundades år 1668 efter beslut under Riksdagen 1668 och den gavs namnet Riksens Ständers Bank och anses vara världens äldsta centralbank"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_riksbank
Citera
2022-10-16, 05:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
"Riksbanken är Sveriges centralbank med säte i Riksbankshuset, Stockholm och en myndighet under riksdagen. Den grundades år 1668 efter beslut under Riksdagen 1668 och den gavs namnet Riksens Ständers Bank och anses vara världens äldsta centralbank"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_riksbank
Ja?
Det gör den inte till världens äldsta monetära system.
De äldsta pengarna fortfarande i bruk är det brittiska pundet som är 1200 år gammalt, men icke standardiserade pengar finns från Babylonien, 2000 före kristus.
Citera
2022-10-16, 05:26
Medlem
Citat:
Ja?
Det gör den inte till världens äldsta monetära system.
De äldsta pengarna fortfarande i bruk är det brittiska pundet som är 1200 år gammalt, men icke standardiserade pengar finns från Babylonien, 2000 före kristus.
Eftersom du nämner riksbank i den meningen tolkade jag det som att allt där var äldre än 1600-talet. Men det verkar som du enbart syftade på monetära system utan riksbanker. Exakt hur det fungerat tidigare vet jag inte men på Jesus tid hade de åtminstone pengar och säkert långt tidigare - om du nu räknar in det till monetära system etc vilket jag inte hänger med på när du pratar om att de knyts samman i nätverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in