Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-10-16, 08:29
  #61
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Eftersom du nämner riksbank i den meningen tolkade jag det som att allt där var äldre än 1600-talet. Men det verkar som du enbart syftade på monetära system utan riksbanker. Exakt hur det fungerat tidigare vet jag inte men på Jesus tid hade de åtminstone pengar och säkert långt tidigare - om du nu räknar in det till monetära system etc vilket jag inte hänger med på när du pratar om att de knyts samman i nätverk.
Ett monetärt system är ett samhälle där pengar godkänns som betalning.
Juden kontrollerar inte och har inte kontrollerat alla monetära system, såsom det värsta konspirationsmongot här försöker påskina.

Det narrativet håller inte, är vad jag försöker visa.
Citera
2022-10-16, 12:05
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Även när du har så mycket som 20% rätt (många brott minskar i antal enligt Brå) är du så urbenat korkad att man baxnar.
Allt annat är politisk propaganda från sossar och tokvänstern.
Den VERKLIGA krisen Sverige och hela mänskligheten har är en snabbt annalkande klimatkris, och den berörde inte den nya regeringen alls, och har direkt dålig politik för, det är illa.
Som sagt att vi har problem med en brottstyp är ingenting i jämförelse med detta eller Ukrainas kris ex.
Citera
2022-10-16, 15:04
  #63
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den VERKLIGA krisen Sverige och hela mänskligheten har är en snabbt annalkande klimatkris, och den berörde inte den nya regeringen alls, och har direkt dålig politik för, det är illa.
Som sagt att vi har problem med en brottstyp är ingenting i jämförelse med detta eller Ukrainas kris ex.
Nu är du nere på 10% sant innehåll, resten blaj.
Ukrainas kris är på riktigt, men det du kallar klimatpanik är ett falskt narrativ och den har sänt snart hela världen i en energikris och inflation med en kall och mörk annalkande vinter med energikris och eventuella avstängningar för slutkunder som gör oss alla fattigare.
Helt i onödan.

Kolla här, jorden kommer finns kvar om 6 miljarder år också och den bryr sig inte ett dugg om huruvida vi överlever om ens hundra år. Den kommer snura vidare, om vi så pumpar upp alla gamla döda dinosaurier och kör Formel 1 på soppan vi får ut.
Utan energin dör vi oavsett.
Din sossepolitik kan du gott behåla för dig själv, för hela miljöbluffen finns bara där för att fördela ekonomiska resurser från de rikare länderna till de fattigare, men helt utan att störa Kina och Indien på kuppen, som är de största miljöbovarna.

Att vi fryser räddar ingen alls. Att folk inte har råd med mat till sina barn HÄR räddar inte inte ens en miljondels grad på marginalen.
Korkade jävla våp, som går på allt man tutar i dig.

Upp med bevis för det du påstår i stället.
Jag är trött på krösamajor nu!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback