2022-10-15, 21:09
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Man får inte bort ett manligt förtryck mot kvinnor genom att skapa ett nytt förtryck. Att tvinga kvinnor till att bära slöja eller att tvinga dem, via lagstiftning, till att ta av den.

Det är det manliga förtrycket och mäns inbillade bestämmanderätt över kvinnor och kvinnors klädsel som måste bort.

Japp alla ska få ha på sig det de vill sålänge de inte lider av det. Att tvinga någon att täcka precis allt från topp till tå utanför hemmet 24/7 skapar inget annat än lidande för varje kvinna som är tvingad till detta. Oavsett vem det är som tvingar.

Edit: pratar än en gång om just niqaben.
Senast redigerad av Hussefar 2022-10-15 kl. 21:11.
Citera
2022-10-15, 21:10
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Jag säger ingenting av det du påstår att jag säger. Läser du inte ens?
Jag säger att kvinnors klädsel är ingenting som män (oavsett land eller kultur) ska lägga sig i. Där ligger nämligen grundproblemet - det är ett manligt problem/kultur och kvinnor ska inte förbjudas någonting som har med deras klädsel att göra. De ska inte tvingas klä på sig och inte heller tvingas klä av sig.

Jag läser varje ord.

Du flyttar fokus hela tiden och fintar likt en hockeyspelare. Talar vi om hijab och niqab och hedersrelaterat förtryck börjar du snacka om västerländska mäns trakasserier och att minsann alla kvinnor är trakasserade. Du tycker det är så jobbigt och ångestladdat att djupdyka i islamistiska normer och värderingar att du bara måste finta bort samtalet.

Citat:
Du är förvirrad eftersom du inte hänger med i tråden eller ens vad du själv har skrivit. Är du ett troll som är här för att störa bara?
Jag berättade om en kvinna som tyckte att det var skönt att gömma sig bakom en slöja ibland som svar på en annan som påstod att INGEN kvinna ville bära slöja. Givetvis finns det kvinnor som VILL bära slöja.

Fast det var ju männen som bestämt allt åt dom enligt dig? Nu är det kvinnorna som vill bära dom? Eller menar du lite av både och kanske.
Citera
2022-10-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Japp alla ska få ha på sig det de vill sålänge de inte lider av det. Att tvinga någon att täcka precis allt från topp till tå utanför hemmet 24/7 skapar inget annat än lidande för varje kvinna som är tvingad till detta. Oavsett vem det är som tvingar.

Precis som det kan skapa lidande att tvinga dem att klä av sig. Problemet är inget problem förutom för rasister. Ingen annan skulle komma på tanken att LAGSTIFTA om och förbjuda människors klädsel.
Citera
2022-10-15, 21:15
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Precis som det kan skapa lidande att tvinga dem att klä av sig. Problemet är inget problem förutom för rasister. Ingen annan skulle komma på tanken att LAGSTIFTA om och förbjuda människors klädsel.

Finns mycket redan som är förbjudet att bära och det är bra det. Nu pratar jag om niqaben. Tvingas dölja ansiktet offentligt är förtryck.
Citera
2022-10-15, 21:15
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:

Man behöver inte lagstifta. Men man kan tillåta skolor och arbetsplatser att bestämma hur kläderna ska se ut, det har man gjort i alla år. Och tar man inte ett jobb för att man klär sig fel ska man inte ha bidrag. Och en affärsinnehavare ska ha rätt att kasta ut folk som ser farliga ut.

Det går att komma åt dem med helt vanliga regler som alla andra måste följa.
Citera
2022-10-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Finns mycket redan som är förbjudet att bära och det är bra det. Nu pratar jag om niqaben. Tvingas dölja ansiktet offentligt är förtryck.

De är inte alltid tvingade, dock
Citera
2022-10-15, 21:17
Medlem
Jag brukar annars ta på mig mössor när jag vill se bättre ut. Att gå ut med knullrufs kan få folk att börja undra om man rymt från någon instutition.

Vad gör dessa kvinnor sen när de fixat till sig och dragit ut på stan med ett överkast över sig? onanerar de framför en spegel när de kommit tillbaka hem eller?
Citera
2022-10-15, 21:18
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Nej, som kvinna kan jag intyga att bli utstirrad av dreglande (och ofta tafsande) hundar har existerat i Sverige i alla tider. Våldtäkt och kvinnomisshandel likaså. Inget nytt. För övrigt kvittar det nog de flesta kvinnor om det är en norrman, svensk eller en iranier som våldtar dem, stirrar ut dem, tafsar eller misshandlar dem i hemmen.

Mörkermän i mörka gränder som säljer knark och visslar på småbarn är ett växande problem i Sverige. Det strömmar in islamister med svart blick som vill våldta dina blonda döttrar. Alla utan slöja är fritt villebråd i stadens mörka förorter. De vill införa kalifat och sälja era kvinnor på slavmarkander. Lyssna på denna imam: https://youtube.com/shorts/EXrEDXtS3xY?feature=share

Detta är vad muslimerna i Sverige väntar på just nu. Att få sälja de blonda kvinnorna som slavar och ta ut feta skatter från svennarna. Den feta kärringen i TS är givetvis med på noterna.
Citera
2022-10-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Man behöver inte lagstifta. Men man kan tillåta skolor och arbetsplatser att bestämma hur kläderna ska se ut, det har man gjort i alla år. Och tar man inte ett jobb för att man klär sig fel ska man inte ha bidrag. Och en affärsinnehavare ska ha rätt att kasta ut folk som ser farliga ut.

Det går att komma åt dem med helt vanliga regler som alla andra måste följa.

Tar man inte ett jobb om erbjuds så blir man av med bidrag i Sverige. Det gäller alla.
Folk ska givetvis inte kastas ut ur affärer för att någon rasist tycker att "de ser farliga ut".
Citera
2022-10-15, 21:19
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Tar man inte ett jobb om erbjuds så blir man av med bidrag i Sverige. Det gäller alla.
Folk ska givetvis inte kastas ut ur affärer för att någon rasist tycker att "de ser farliga ut".

Så det är OK med rånarluva menar du?
Citera
2022-10-15, 21:21
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:

FEL.

Har man 15 ungar som spökplumpen här, spelar det ingen roll om du jobbar eller inte. Du får pengar ändå. Har man barn nekas man inte. Läs på och utbilda dig innan du uttrycker dig tack.
Citera
2022-10-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Så det är OK med rånarluva menar du?

Jag använder rånarluva när jag åker skidor och går ut med hunden i smällkalla vintern. Ibland tar jag affären på hemvägen och jag har inte blivit utkastad än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in