2022-10-15, 18:05
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundestefan1
Vad är det för idioter som lägger sig i vad kvinnor har på sig och när de började använda slöjan.
Alla kvinnor oavsett vart de bor eller vart de kommer ifrån har väl för tusan rätt att bära vad de vill.

Till er män som lägger er i. Ta på er boxerkallingarna nu och väx upp och bli män. Stringtrosor får ni ha på er i hemlighet hemma men inte offentligt. Med andra ord. Skit i vad de muslimska kvinnorna väljer att ha på sig!

Till er kvinnor som lägger er i! Vem fan bryr sig om vad ni säger? Det angår er inte. Det är ett jävla kacklande om muslimerna men har ni funderat själva hur ni ser ut i det ni har på er?? Eller då kanske det inte angår någon annan.
Det värsta jag vet är att se blekfeta kvinnor med mumlarbraller på sig. Mumlarbrallor är ju de där byxorna som sitter så tajt så man ser blygd läpparna röra sig men hör inte vad de säger! Fär att inte prata om när samma feta kvinnor har korta tröjor där man ser fläsket välla ut som den värsta bulldeg.

Kan vi komma överens om att var och en får ha vad tusingen man vill huvudsaken är att man själv trivs och känner sig fin.

Bra jobbat där, incel. Tyvärr, att särskriva blygd läppar visar på okunnighet.
Citera
2022-10-15, 18:05
Medlem
Jag kräver det. Åk hem.
Citera
2022-10-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Och manlig hederskultur i Sverige vill uppenbarligen förbjuda kvinnor att bära slöja om de så önskar. Vad är skillnaden för en man mellan att tvinga en kvinna att bära ett klädesplagg eller tvinga henne att ta av sig det?

Menar du att Faw Azzat är man? Eller någon av de andra kvinnor som upplevt hedersförtryck och tvingats bära religiösa kläder?

Det är liberalt av dig att säga att alla ska få välja sina kläder, och det har du inte fel i att alla ska få välja. Men du saknar uppenbart förståelse om vad hederskultur innebär och drabbar kvinnor som lever i det. Det är tragiskt att du vägrar ta till dig av det, i din iver att vara liberal.

Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Som sagt - kvinnor ska inte förbjudas av män att bära vilka klädesplagg de vill. Att tvinga en kvinna att klä av sig (blotta sig) är lika illa som att tvinga dem att skyla sig. Och män ska för övrigt bara hålla käften i frågan. Kvinnors klädsel angår inte män, vare sig svenska eller iranska män. Har ni verkligen inget annat att göra med era liv än att reta er på kvinnors kläder?

Att påtvingas hederskultur är inte i närheten av som muslim inte bära slöja. Du är ett hån mot kvinnor som lider av hederskultur och du verkar sätta prestige i att inte förstå hederskultur. Det finns mängder av muslimska kvinnor som inte alls har behovet av religiösa symboler, sannolikt flera hundra miljoner sådana kvinnor.

Tråden handlar dock inte om slöjförbud. Vad sägs om att påminna oss om trådens diskussionsämne och återgå dit?
Citera
2022-10-15, 18:23
Medlem
Vad gör hon här om hon kan tänka sig att åka hem av en sådan anledning? Verkar inte vara så farligt där hemma?
Citera
2022-10-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Niqabkvinna: "Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"

Citatet ovan är inte ordagrant, utan anpassat för att rymmas i rubriken. Budskapet är dock detsamma.

Expressen: De valde slöjan – efter flytten till Sverige
De beskrivs som ”vakande ögon” – självutnämnda moralpoliser med regler om hur kvinnor ska leva och klä sig.

– De samlas hos frisören och på kaféer och håller koll på sin syster, på hennes kompisar, säger Zeliha Dagli, som flyttade från Husby efter trakasserier från män som ansåg att hon borde bära slöja.

Samtidigt finns det kvinnor som vill berätta om hur de själva valde att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige. Safia Mohamed Dalmar känner stolthet över niqaben som täcker hennes ansikte.

– Om någon skulle kräva att jag tar av mig slöjan, då åker jag hem till Somalia igen.

Vad säger ni om det Expressen skriver om? Har någon läst den premiumartikeln och kan redogöra för den?

Rimligt med självutnämnda moralpoliser, som trakasserar kvinnor i Sverige?

Vad är det för typ av kvinnor som väljer att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige? Bidrar dessa till ett bättre samhälle? Bidrar de till att dra in skattepengar till välfärdssamhället?

Vad vet vi mer om Safia Mohamed Dalmar, som gissningsvis kommit till Sverige med asylskäl, och som nu kan tänka sig att åka "hem"?

Om det krävs så lite för dom att åka hem så kan ju inte deras land ha varit då hemskt att dom tvingades fly.

Hoppas hon blir utvisad.
Citera
2022-10-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Varför?
Så att parasiterande muslimer åker hem.
Citera
2022-10-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Med andra ord säger du att då västerländska män också kan trakassera kvinnor så ska vi finna oss i att islamistiskt hedersförtryck pågår här.

Du tycker att hijab & niqab ska fortsätta tillåtas och skit i dom omkring som förtrycks p.g.a det. Vi kommer inte längre.

Jag säger ingenting av det du påstår att jag säger. Läser du inte ens?
Jag säger att kvinnors klädsel är ingenting som män (oavsett land eller kultur) ska lägga sig i. Där ligger nämligen grundproblemet - det är ett manligt problem/kultur och kvinnor ska inte förbjudas någonting som har med deras klädsel att göra. De ska inte tvingas klä på sig och inte heller tvingas klä av sig.
Citera
2022-10-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Vem vill integrera en ökenkultur som inte ens med steroidinjektioner i form av tusentals miljarder har kunnat producera ett enda fungerande samhälle i vår kultur? Varför i helvete skulle man vilja integrera någonting sådan i något som funkar?

Det handlar inte om att integrera "ökenkultur". Svenska män behöver inte vara rädda för att svenska kvinnor skall dölja hår, ansikte eller kropp.

Men män vet ju om sig själva, att det kan ta lite tid för män att anpassa sig till nya regler och normer som går emot mäns eget tvivelaktiga tänkande, särskilt om kvinnor. Muslimska män är likadana men de kommer att vänja sig snabbt vid att se kvinnors ansikten, kropp och hår.
Citera
2022-10-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det är mycket riktigt. Sverige består som sagt av både kvinnor och män, vår regering består av kvinnor och män. Därför ska kvinnor och män förbjuda slöjan i Sverige i offentliga miljöer, inte bara män.
På samma sätt som kvinnor och män förbjudit vissa symboler. Det var inte bara män som förbjöd det eller bara kvinnor.

Slöja är ett manligt och patriarkalt, för att inte säga fullständigt galet, manligt påhitt. Svenska män stöttar inte kvinnor genom att tvinga dem i lag, att klä av sig.
Kvinnor kan gå på stan utan slöja i Sverige utan att bli mördade av män. Att påföra dem ytterligare tvång, dvs att tvinga dem att klä av sig är absolut inte rätt väg att gå. Istället måste män inse att de inte har något med kvinnors klädsel att göra och det gäller både muslimska män och svenska män. Varför denna tokiga manliga fixering vid kvinnors klädsel?
Citera
2022-10-15, 19:09
Medlem
graFFes avatar
Kan slita av den där niqaben 100 gånger och ändå drar hen inte. Prove me wrong.
Citera
2022-10-15, 19:19
Medlem
Jag säger bara så här, ja snälla åk hem.
Citera
2022-10-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Kan slita av den där niqaben 100 gånger och ändå drar hen inte. Prove me wrong.

Att slita av främmande kvinnor kläderna på stan är förbjudet. Dock finns det ju tyvärr exempel på svenska män som faktiskt har gjort detta, dvs slitit av slöjan på muslimska kvinnor.
Skärp till er, svenska "jämställda" män så kvinnorna slipper skämmas över er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in