2022-10-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Niqab är ett rätt galet påhitt. Synd om de kvinnor som tvingas bära detta plagg.

Brukar vara för religionsfrihet, men detta är ju enbart kvinnligt förtryck.

Pratar vi enbart något som täcker håret. Ja, då finns det säkert de kvinnor som skulle känna sig kränkta av att det förbjuds. Som att be en rastafari raka av sig sina dreads.

Man får inte bort ett manligt förtryck mot kvinnor genom att skapa ett nytt förtryck. Att tvinga kvinnor till att bära slöja eller att tvinga dem, via lagstiftning, till att ta av den.

Det är det manliga förtrycket och mäns inbillade bestämmanderätt över kvinnor och kvinnors klädsel som måste bort.
Citera
2022-10-15, 21:00
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Du är förvirrad eftersom du inte hänger med i tråden eller ens vad du själv har skrivit. Är du ett troll som är här för att störa bara?
Jag berättade om en kvinna som tyckte att det var skönt att gömma sig bakom en slöja ibland som svar på en annan som påstod att INGEN kvinna ville bära slöja. Givetvis finns det kvinnor som VILL bära slöja.

Vem vill täcka hela sig inklusive ansiktet? Det verkar faktiskt inte friskt. Och hur ska sådana kunna jobba? Ska våra åldringar vara tvungen att stå ut med folk som har en bordsduk över hela sig? Måste ju vara rena skräcken.
Citera
2022-10-15, 21:01
Medlem
Citat:
Du är förvirrad eftersom du inte hänger med i tråden eller ens vad du själv har skrivit. Är du ett troll som är här för att störa bara?
Jag berättade om en kvinna som tyckte att det var skönt att gömma sig bakom en slöja ibland som svar på en annan som påstod att INGEN kvinna ville bära slöja. Givetvis finns det kvinnor som VILL bära slöja.

Jag vet mer än dig för jag vet att under den där jävla slöjan ska de göra sig vacker för sin man så ditt argument faller på sin egen okunskap.

Det är bara västerländska feminister som tror att slöjan är någon slags feministisk symbol som skulle friköpa dem från mäns utseendefixerade blickar och krav.
Citera
2022-10-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag vet mer än dig för jag vet att under den där jävla slöjan ska de göra sig vacker för sin man så ditt argument faller på sin egen okunskap.

Du vet inte mycket du. Kvinnor har givetvis inte slöja på sig i hemmen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det är ju bara snack. Alla dessa individer som påstår att de ska åka hem.

Har någon faktiskt åkt hem av diverse ”rasistiska” skäl?
Jag vill också åka hem. Till Sverige
Citera
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Att slita av främmande kvinnor kläderna på stan är förbjudet. Dock finns det ju tyvärr exempel på svenska män som faktiskt har gjort detta, dvs slitit av slöjan på muslimska kvinnor.
Skärp till er, svenska "jämställda" män så kvinnorna slipper skämmas över er.

Hörru dra hem till Teheran och proklamera om jämställdhet för männen där istället. Sen återkom hit när du är klar.
Citera
2022-10-15, 21:03
Medlem
Citat:
Du vet inte mycket du. Kvinnor har givetvis inte slöja på sig i hemmen.

Men ja självklart inte.

Du är ju så dum så man börjar tycka synd om dig.
Citera
2022-10-15, 21:04
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ja, så var det i alla fall. Känns kanske konstigt för män att det finns kvinnor som är trötta på att bli bedömda som auktionsdjur och utstirrade som cirkusdjur av män, när de gör ärenden på stan?

Fast att bli utstirrad av dreglande hundar importerade från iraks smutsiga, mörka bakgator är ett problem som kommit nu.

Utan massa äckliga psykosskadade, underutvecklade babianer från u-länder som drar omkring på Sveriges gator hade ingen kvinna känt något behov av att täcka sig.

Du måste ju förstå kopplingen. Svenska män är en av de mest artiga på jorden och de stirrar knappast på okända kvinnor utan beter sig i 99% av fallen hövligt. Det är när negrer och araber börjar fylla gatorna som gör att denna problematik uppkommer.

Vilka är det som våldtar, trakasserar och antastar? Blattarna i över 90% av alla fall! Utan dessa behöver vi inte ens ha en diskussion!

Svenska män stirrar inte ut kvinnor. Det är vilddjuren som ska ut, tillsammans med tälten de tog med sig! DET ÄR DAGS ATT PACKA OCH DRA NU!!!!!!!!!
Citera
2022-10-15, 21:05
Medlem
Citat:
Att tvinga kvinnor att klä av sig är lika illa som att tvinga dem att skyla sig. För övrigt tycker jag att män gapar för mycket i denna fråga som de uppenbarligen inte förstår.

Att förbjuda slöja ger inte kvinnor något "eget val" - återigen är det bara små män som anser sig veta bäst om kvinnors klädsel och som vill sätta kvinnor under manligt tvång. Unket, kvinnofientligt, patriarkalt och narcissistiskt tänkande.
Att bära slöja i Sverige är uppmuntran, stämpling, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår intelligens.

Självklart ska inga slöjbärande kvinnor befinna sig i Sverige.
Citera
2022-10-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Fast att bli utstirrad av dreglande hundar importerade från iraks smutsiga, mörka bakgator är ett problem som kommit nu.

Utan massa äckliga psykosskadade, underutvecklade babianer från u-länder som drar omkring på Sveriges gator hade ingen kvinna känt något behov av att täcka sig.

Du måste ju förstå kopplingen. Svenska män är en av de mest artiga på jorden och de stirrar knappast på okända kvinnor utan beter sig i 99% av fallen hövligt. Det är när negrer och araber börjar fylla gatorna som gör att denna problematik uppkommer.

Vilka är det som våldtar, trakasserar och antastar? Blattarna i över 90% av alla fall! Utan dessa behöver vi inte ens ha en diskussion!

Svenska män stirrar inte ut kvinnor. Det är vilddjuren som ska ut, tillsammans med tälten de tog med sig! DET ÄR DAGS ATT PACKA OCH DRA NU!!!!!!!!!

Nej, som kvinna kan jag intyga att bli utstirrad av dreglande (och ofta tafsande) hundar har existerat i Sverige i alla tider. Våldtäkt och kvinnomisshandel likaså. Inget nytt. För övrigt kvittar det nog de flesta kvinnor om det är en norrman, svensk eller en iranier som våldtar dem, stirrar ut dem, tafsar eller misshandlar dem i hemmen.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det finns inte en enda kvinna som egentligen vill gå runt i slöja. De gör det bara för att slippa srämplas som slampor.

Om det är så som du säger så det en påtryckning, däremot går det inte att säkert fastställa att det är så. Det kan vara pga sin religiös tro. Jag vågar dock svära på att det finns kvinnor som mer än gärna ha på sig sin slöja helt frivilligt, sen får man tycka vad man vill om det förstås.

Dock lyfter du en viktigt punkt här som jag anser vara viktigt för ett samhälle att ha en pågående diskussion om och det är som sagt om påtryckning och hur religion kan ses som en påtrycknings apparat. Att definera vad som ses som påtryckning och hur man motverkar detta för att upprätthålla en ordning. Det är viktigt, och här kan samhället tyvärr ofta vika ner sig då de gärna inte vill komma i konflikt med grupper. Det är dock viktigt att det finns grupper/poddar/forum som håller igång en diskussion.
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Niqabkvinna: "Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"
Det är deras kultur, precis som könsstympning.
De känner sig vackra som könsstympade och blir chockade av att svensk vård påstår att de är vanställda. De vill inte ha ett annat utseende och det är ren logik att kvinnan uttalar sig på det viset.

Sök på "defibulering" så ser ni vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in