2022-10-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Nej, för jag finner ingen anledning att göra det. Det verkar ju rulla på i god fart ändå, och att jag personligen är positiv till deras verksamhet tror jag ingen här i tråden som läser regelbundet har missat. Hade jag däremot varit emot Dumpen och deras metoder, så är det inte helt omöjligt att jag försökt opinionsbilda i skriven form någonstans utanför Flashback.

Härligt, antar att du då för fulla muggar opinionsbildar utanför Flashback när det gäller sådant du är emot?
Citera
2022-10-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jag är nyfiken, hur går Dumpens konsultverksamhet? Skulle göra föreläsningar yada yada. Har dom fått någon som har nappat? Jag betvivlar det.

Mycket snack och lite verkstad

Grabben, du har delvis rätt här. Ja det flaggas ofta för stora grejer i Dumpens spännande kalender. Föreläsningar på skolor, myndigheter mm. Kanske måste upprepas att det är olämpligt att visa onanivideos/freakshows i grundskolans aula och det är tveksamt om Skatteverket vill betala för att Putte ska komma till deras konferensrum.

Allt som inte blir som Dumplingarna hade tänkt sig åker in under mattan. Personliga favoriten är ändå "Fix och trix med Stella" som skulle gått av stapeln 15 aug i år men som naturligtvis inte var gratis utan bränslekostnader tillkommer men för få betalade så det blev inget. Inte ord om det så klart.

Det ska vara lite slafsigt liksom, hör till men det är charmen med Dumpen. I grunden så gör dumplingarna ett jättebra jobb men deras förkärlek till stora kostymer känns lite sådär.
Citera
2022-10-15, 20:05
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Grabben, du har delvis rätt här. Ja det flaggas ofta för stora grejer i Dumpens spännande kalender. Föreläsningar på skolor, myndigheter mm. Kanske måste upprepas att det är olämpligt att visa onanivideos/freakshows i grundskolans aula och det är tveksamt om Skatteverket vill betala för att Putte ska komma till deras konferensrum.

Allt som inte blir som Dumplingarna hade tänkt sig åker in under mattan. Personliga favoriten är ändå "Fix och trix med Stella" som skulle gått av stapeln 15 aug i år men som naturligtvis inte var gratis utan bränslekostnader tillkommer men för få betalade så det blev inget. Inte ord om det så klart.

Det ska vara lite slafsigt liksom, hör till men det är charmen med Dumpen. I grunden så gör dumplingarna ett jättebra jobb men deras förkärlek till stora kostymer känns lite sådär.

"Personliga favoriten är ändå "Fix och trix med Stella" som skulle gått av stapeln 15 aug i år men som naturligtvis inte var gratis utan bränslekostnader tillkommer men för få betalade så det blev inget. Inte ord om det så klart."

Den har jag missat, har du en länk, vem är Stella?
Citera
2022-10-15, 20:08
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Härligt, antar att du då för fulla muggar opinionsbildar utanför Flashback när det gäller sådant du är emot?
Jag har skrivit och fått publicerat några enstaka insändare i dagstidningar bak i tiden. Men varför hugger du igång på det, och vad har det med saken att göra? Bara för att jag stillsamt föreslår en sak till Relentlessly?
Citera
2022-10-15, 20:13
Medlem
Citat:
Jag har skrivit och fått publicerat några enstaka insändare i dagstidningar bak i tiden. Men varför hugger du igång på det, och vad har det med saken att göra? Bara för att jag stillsamt föreslår en sak till Relentlessly?

Stillsamt? Jag anade en viss passivt aggressiv och präktig ton. En sådan ton brukar vara gällande när man von oben vill säga åt andra vad de ska göra. Men jag kan ju ha fel i ditt fall du stora opinionsbildare.
Citera
2022-10-15, 20:15
Medlem
Citat:
"Personliga favoriten är ändå "Fix och trix med Stella" som skulle gått av stapeln 15 aug i år men som naturligtvis inte var gratis utan bränslekostnader tillkommer men för få betalade så det blev inget. Inte ord om det så klart."

Den har jag missat, har du en länk, vem är Stella?

Finns på Dumpens hemsida om du backar lite. Stella är nån terapeut som skulle lära oss ett och annat. Vad fan det nu kan vara men är hen av samma kaliber som Thea så är det sprängstoff. Kanske kan försöka en gång till om Sara vill?
Citera
2022-10-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Finns på Dumpens hemsida om du backar lite. Stella är nån terapeut som skulle lära oss ett och annat. Vad fan det nu kan vara men är hen av samma kaliber som Thea så är det sprängstoff. Kanske kan försöka en gång till om Sara vill?

Märks att jag missat mycket efter jag varit inlåst efter ett försök till suicide by biljettkontrollant och legat inlagd på torken. Den här Stella, kan man se henne in person eller har vi bara ett porrigt namn att göra med här?
Citera
2022-10-15, 20:25
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Stillsamt? Jag anade en viss passivt aggressiv och präktig ton. En sådan ton brukar vara gällande när man von oben vill säga åt andra vad de ska göra. Men jag kan ju ha fel i ditt fall du stora opinionsbildare.
Ja nu hade du faktiskt fel. Ibland kan jag vara retsam och sneaky, men det här var en ärligt menad idé, helt utan bakomliggande passiv aggressivitet, ironi eller liknande.

Och även om jag tycker någons åsikt är urbota fel, så tycker jag den personen har exakt samma rättighet att få framföra den, och debatteras på en saklig och värdig nivå.
Citera
2022-10-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ja nu hade du faktiskt fel. Ibland kan jag vara retsam och sneaky, men det här var en ärligt menad idé, helt utan bakomliggande passiv aggressivitet, ironi eller liknande.

Och även om jag tycker någons åsikt är urbota fel, så tycker jag den personen har exakt samma rättighet att få framföra den, och debatteras på en saklig och värdig nivå.

Ifrågasätter inte din demokratiska uppfattning. Du frågade mig en gång varför jag inte ringer upp Sara i stället för att gny här. Det var förstås också väl menat?
Citera
2022-10-15, 20:31
Avslutad
Citat:
Och den sista idioten är inte född än: Inte så att jag skall ge mig själv ryggdunkningar. Men men jag är betydligt smartare än er hjon här. Vet exakt hur Dumpen skall stängas ned.

Citat:
Asså, skriva till någon tidning är meningslöst, dom kommer aldrig publicera det. Spamma är jag osäker på, blivit avstängd 2 gånger, lär säkert bli igen. Det är inte bara jag som är kritisk, vi är flera. Ibland skriver jag tramsigheter och något korkat, kan jag erkänna. Men ni Dumpenanhängare är fruktansvärt aggressiva. Skriver ibland för att reta upp er. Lyckas med det hela tiden, trigga er. Ni är inte direkt smarta om jag säger så. Finns några undantag.

Asså, brushan, ja fethajar att ni besitter ett överlägset intellekt och att hotet mot Dumpen intensifierats i samband med att antalet domedagslänkar eskalerat från åtta till tio. Kan ni vänligen delge hur ärendet gällande Dumpens förestående nedläggning fortskrider. Inquiring minds want to know.

Annars avgår Dumpen-tåget snart med alla gäddor ombord. Nästa stopp Gäddede och slutstation Finspång. Curryneger nr 1 är lokförare, curryneger nr 2 knuffar ut alla utan covidpass och du kan få sitta bak på ditt lilla CP-flak. Det finns ett extra CP-flak för Mineralvattnet, Ecofriendly, Human History och alla andra låtsaskompisar längst bak i tåget. När ni kommer fram ska ni få duscha i speciella läger.

Apropå CPn, kommer ni ihåg "Det är barnen som vill ha mig (napp igen)"?
https://dumpen.se/2022/03/25/det-ar-barnen-som-vill-ha-mig-napp-igen/
Var det inte han som trodde han var president för ett MC-gäng?
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-10-15 kl. 20:34.
Citera
2022-10-15, 20:32
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ifrågasätter inte din demokratiska uppfattning. Du frågade mig en gång varför jag inte ringer upp Sara i stället för att gny här. Det var förstås också väl menat?
Det var menat som att du skulle få rakare och snabbare svar, istället för att spekulera här. Men jag ber ärligt om ursäkt om du tog illa vid dig då.
Välkommen tillbaka förresten.
Citera
2022-10-15, 20:33
Medlem
Citat:
Det var menat som att du skulle få rakare och snabbare svar, istället för att spekulera här. Men jag ber ärligt om ursäkt om du tog illa vid dig då.
Välkommen tillbaka förresten.

Det köper jag. Tack för välkomsthälsningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in