2022-10-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men snälla lilla antivaxxar-patrasket, har du inte bidragit tillräckligt med ditt skitprat och felaktigheter idag? Här kliver man av ett flygplan och inser att du varit i farten igen och vräkt ur dig mer verbalexkrement och lögner.

Nåja, det löser tant korrektamund0 åt dig med lite fakta. Här det kommer det, serverat rätt under din feta antivaxxar-patrask-näsa:

Jo, det klinska försöket är avslutat i de avsnitt som godkänts. Det kliniska försöket innehåller 37 primära och 26 sekundära outcomes. De outcomes som avser den dosering och det protokoll som godkänts för Comirnaty i USA (FDA) är avslutade. De avsnitt i försöket som avser tredje dosen, yngre åldrar samt experimentella doseringar fortsätter och avslutas Maj 2023. Booster och dosering och protokoll för åldrarna 12-15 (samt 5-11) opererar i enlighet med ett EUA och är inte godkända.

Jag länkar till refererad information nedan:
FDAs approval letter Comirnaty
https://www.fda.gov/media/151710/download
Pizers kliniska försök
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728
EUA 12-15
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/coronavirus-covid-19-update-fda-authorizes-pfizer-biontech-covid-19-vaccine-emergency-use
EUA Booster >65
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-authorizes-booster-dose-pfizer-biontech-covid-19-vaccine-certain-populations

Pfizer fortsätter naturligtvis enligt rekommendation att samla långtidsdata.

Sådär, nu kan lilla fläskiga antivaxxar-patrasket somna om.

Varför fortsätter dom lägga tid och pengar på att samla data? Det har ju sagts sedan vaccinet kom att vi redan vet allt om vaccinet?
2022-10-15, 16:15
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Varför fortsätter dom lägga tid och pengar på att samla data? Det har ju sagts sedan vaccinet kom att vi redan vet allt om vaccinet?

Eliten som har förmögenheter vill såklart se statistik för att försäkra sig om att vapnet fungerar som vetenskapen har visat.

Wallenberg betalade typ 700 miljoner för forskning om nanopartiklar som visade sig vara extremt skadliga och perfekt i vacciner.

Investerar man så mycket för att få veta hur dödligt ett gift är så vill man såklart se giftet verka också genom statistik.
2022-10-15, 16:19
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk-studenten
Jag har tagit 2 doser av Pfizers när det begav sig. Med det jag upplevt själv och de studier som faktiskt gjorts nu efterhand känner jag mig övertygad om att jag inte heller hade blivit speciellt sjuk om jag hade låtit bli att vaccinera mig.
Mina barns pappa fick Covid 2 gånger och kände knappt ens av det. En av gångerna blev han på sin höjd lite snuvig. Han var inte vaccinerad.
Jag känner personligen bara en person som blev så pass dålig av viruset att han fick läggas in några dagar. Men han var ganska skröplig och lite till åren ändå. Däremot känner jag två personer som fick hjärtmuskel respektive hjärtsäcksinflammation efter vaccinet, båda två män i 20-30 års åldern. Flertalet vaccinerade i min omgivning rapporterar även mer frekvent sjukdom och diffusa symptom post vaccin. Ingen av oss ovaccinerade i bekantskapskretsen har märkt av att vi har påverkats mer av covid än vid vanlig influensa.

Anekdotiskt absolut, men nu är det så överväldigande att det är få som kan förneka det längre.
2022-10-15, 17:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag känner personligen bara en person som blev så pass dålig av viruset att han fick läggas in några dagar. Men han var ganska skröplig och lite till åren ändå. Däremot känner jag två personer som fick hjärtmuskel respektive hjärtsäcksinflammation efter vaccinet, båda två män i 20-30 års åldern. Flertalet vaccinerade i min omgivning rapporterar även mer frekvent sjukdom och diffusa symptom post vaccin. Ingen av oss ovaccinerade i bekantskapskretsen har märkt av att vi har påverkats mer av covid än vid vanlig influensa.

Anekdotiskt absolut, men nu är det så överväldigande att det är få som kan förneka det längre.

Återigen hjärtat som vaccinet har angripit.

Det finns nu så många exempel att det är absolut ett kriminellt förfarande att fortsätta pusha för dessa injektioner.
2022-10-15, 17:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Några fler som har känt att immunförsvaret har försämrats rejält efter att ni vaccinerade er mot covid? Tog 2x sprutor under hösten 2020, och kort tid efteråt så märkte jag att mitt immunförsvar blev betydligt sämre. Har bl.a problem med andas ”normalt” med näsan, och har varit snorig/haft tät näsa i närmare 2 år nu. Är helt säker på att det är biverkningar av vaccinen.

Jag ska aldrig luras till att vaccinera mig mot ngt som jag inte är sjuk av igen.
2022-10-15, 19:58
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag läser rapporten på Kemikalieinspektionens hemsida och såg att det har gjorts lite forskning på nanomediciner.

Så jag sökte efter den forskningen och översatte i google translate om nån här vill läsa:

Citat:
Toxikologiska faror med nanopartiklar
Allmänna begrepp
För att kunna använda nanoteknikens potential inom nanomedicin krävs full uppmärksamhet åt säkerhetsfrågor och toxikologiska frågor. För läkemedel kan specifika läkemedelstillförselformuleringar användas för att öka det så kallade terapeutiska förhållandet eller indexet som är marginalen mellan den dos som behövs för klinisk effekt och den dos som inducerar skadliga biverkningar (toxicitet). Men även för dessa specifika formuleringar behövs en toxikologisk utvärdering. Detta gäller särskilt för tillämpningar av nanopartiklar för läkemedelsleverans. I dessa applikationer förs partiklar avsiktligt in i människokroppen och miljön, och några av dessa nya applikationer förutses vara en viktig förbättring av hälsovården (Buxton et al 2003; European Technology Platform on Nanomedicine 2005; Ferrari 2005). Åsikterna började avvika när toxikologer hävdade att ny vetenskap, metoder och protokoll behövs (Borm 2002; Nel et al 2006). Men behovet av detta understryks nu av flera expertrapporter (Oberdörster, Maynard et al 2005; SCENIHR 2006) och ännu viktigare av följande begrepp:

1. Nanomaterial är utvecklade för sina unika (yt-)egenskaper i jämförelse med bulkmaterial. Eftersom ytan är kontaktskiktet med kroppsvävnaden och en avgörande bestämningsfaktor för partikelrespons, måste dessa unika egenskaper undersökas ur en toxikologisk synvinkel. När nanopartiklar används för sina unika reaktiva egenskaper kan det förväntas att samma egenskaper också har en inverkan på toxiciteten hos sådana partiklar. Även om nuvarande tester och procedurer i läkemedels- och anordningsutvärdering kan vara lämpliga för att upptäcka många risker förknippade med användningen av dessa nanopartiklar, kan det inte antas att dessa analyser kommer att upptäcka alla potentiella risker. Så ytterligare analyser kan behövas. (SCENIHR 2006) Detta kan skilja sig beroende på vilken typ av partiklar som används, dvs biologiskt kontra icke-biologiskt ursprung.
2. Nanopartiklar tillskrivs kvalitativt olika fysikalisk-kemiska egenskaper från partiklar i mikron, vilket kan resultera i förändrad kroppsfördelning, passage av blod-hjärnbarriären och utlösande av blodkoagulationsvägar. Mot bakgrund av dessa egenskaper bör särskild tonvikt läggas på undersökningar i (farmako)kinetik och distributionsstudier av nanopartiklar. Det som för närvarande saknas är en grundläggande förståelse för nanopartiklars biologiska beteende vad gäller distribution in vivo både på organ- och cellnivå.
3. Effekter av förbränningshärledda nanopartiklar i miljöexponerade populationer förekommer främst hos sjuka individer. Typisk preklinisk screening görs nästan alltid på friska djur och frivilliga och risker för partiklar kan därför upptäckas i ett mycket sent skede.

Det kan hävdas att vissa om inte alla av dessa specifika effekter kommer att upptäckas under rutintestning och utvärdering efter marknadsföring efter klinisk användning. Allt skulle bero på vilka typer av analyser som används i den prekliniska utvärderingen, vilket bör övervägas i ljuset av användningen av slutprodukterna. Dessutom kan man inte lita på den toxikologiska profilen för bulkmaterialet när det materialet används i en nanoformulering. Vad som är tydligt är att säkerhetsutvärderingen och risknyttoanalysen måste utföras från fall till fall.

Användningen av nanopartiklar som läkemedelsbärare kan minska toxiciteten hos det inkorporerade läkemedlet. I allmänhet undersöks toxiciteten för hela formuleringen medan resultaten av själva nanopartiklarna inte beskrivs. Så det går inte att skilja mellan drog- och nanopartikeltoxicitet. Så det bör läggas en särskild betoning på toxiciteten hos de "tomma" icke-läkemedelsladdade partiklarna. Detta är särskilt viktigt när långsamt eller icke nedbrytbara partiklar används för läkemedelstillförsel som kan visa ihållande och ackumulering på platsen för läkemedelstillförseln, vilket så småningom resulterar i kroniska inflammatoriska reaktioner.

Källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2527668/
Senast redigerad av KungPungPat 2022-10-15 kl. 20:31.
2022-10-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin

Dom ljög.

Vilket gjordes klart under hearingen med Pfizer i EU-parlamentet, i måndags 10 oktober, och redovisades under presskonferensen med covid-kommitén i EU-parlamentet i tisdags 11 oktober.

Varför nu EPPO - Europas högsta åklagarmyndighet - meddelade, i torsdags 14 oktober, att dom startar en utredning gällande Pfizers agerande och Pfizers covid-vaccin:

https://www.eppo.europa.eu/en/news/ongoing-eppo-investigation-acquisition-covid-19-vaccines-eu
2022-10-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Dom ljög.

Vilket gjordes klart under hearingen med Pfizer i EU-parlamentet, i måndags 10 oktober, och redovisades under presskonferensen med covid-kommitén i EU-parlamentet i tisdags 11 oktober.

Varför nu EPPO - Europas högsta åklagarmyndighet - meddelade, i torsdags 14 oktober, att dom startar en utredning gällande Pfizers agerande och Pfizers covid-vaccin:

https://www.eppo.europa.eu/en/news/ongoing-eppo-investigation-acquisition-covid-19-vaccines-eu

Skönt att svensk media tar upp det här Det är ju ändå rätt många svenskar som vaccinerat sig och vill fortsätta att undvika biverkningar kan jag tänka mig.
2022-10-15, 20:22
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Några fler som har känt att immunförsvaret har försämrats rejält efter att ni vaccinerade er mot covid? Tog 2x sprutor under hösten 2020, och kort tid efteråt så märkte jag att mitt immunförsvar blev betydligt sämre. Har bl.a problem med andas ”normalt” med näsan, och har varit snorig/haft tät näsa i närmare 2 år nu. Är helt säker på att det är biverkningar av vaccinen.

Jag ska aldrig luras till att vaccinera mig mot ngt som jag inte är sjuk av igen.
Nej, din tvååriga nästäppa beror inte på vaccin, och nej du tog inte 2x sprutor under hösten 2020.
2022-10-15, 20:26
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Många bekanta som är mer sjuka än tidigare, ett tips är att köpa ”n acetyl cysteine” (nac) kallad
Fick det på recept när jag hade början till lunginflammation för några år sedan, det finns att köpa receptfritt och borde finnas i varje hem då det löser upp slem och inflammation, och är ett av redskapen som bildar glutathione.

Ett behandlings tips för er med biverkningar är att prova med nac, samt melatonin högre doser samtidigt med 60-70 timmar fasta, de som har problem med kunna fasta pga hunger borde minska kolhydrat intaget ett tag innan fastan, då kolhydrater triggar hunger, under fastan så drick te eller kaffe med hälsosamt fett, typ liten klick smör samt kokosolja, så lurar ni kroppen på hungerkänslor.
Melatonin får bara inhandlas inom Europa vilket går att göra här https://swansoneurope.com/

Alla äldre borde börja inta ”glycine” tillsammans med nac (Glynac) bildar tillsammans kroppens bästa anti oxidant Glutathione.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8912885/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35975308/
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fragi.2022.852569/full
Konkret så föryngrar det de äldre det finns fler studier att titta på än detta! Såg en studie att efter 3 månader så förbättrade den äldres hälsa avsevärt! Gånghastigheten ökade med över 30%. Bla.
2022-10-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Skönt att svensk media tar upp det här Det är ju ändå rätt många svenskar som vaccinerat sig och vill fortsätta att undvika biverkningar kan jag tänka mig.

Precis. Rubrikerna lyser i eldskrift på varenda löpsedel: "Pfizer blåste oss! Så anmäler du företaget till Europadomstolen!"

Uffe, Jimmie, Ebba och Johan får vackert stå tillbaka och invänta bättre tider medan denna mediestorm blåser igenom befolkningen.

Tack DN, SVT, Expressen, SR, Aftonbladet, TV4 och SvD för att ni äntligen tar parti för befolkningen under denna svåra tid. 👍🇸🇪
2022-10-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Precis. Rubrikerna lyser i eldskrift på varenda löpsedel: "Pfizer blåste oss! Så anmäler du företaget till Europadomstolen!"

Uffe, Jimmie, Ebba och Johan får vackert stå tillbaka och invänta bättre tider medan denna mediestorm blåser igenom befolkningen.

Tack DN, SVT, Expressen, SR, Aftonbladet, TV4 och SvD för att ni äntligen tar parti för befolkningen under denna svåra tid. 👍🇸🇪

Ja och FHM var ju väldigt kåta på att köra pressträffar så länge det handlade om att öka vaccinationsviljan. Dom borde kört en pressträff om det här senaste, men det gjorde dom inte. Borde dom få en liten rövspark för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in