2022-10-15, 19:15
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad innebär det rödfärgade om man översätter från det ryska tvärtomspråket till ett normalt språk?:

- Att de förbereder en gemensam attack?
- Eller att de vill att Ukraina ska tro, att de förbereder en gemensam attack?
Då det visade sig bli ett fatalt misstag av putte att invadera Ukraina måste det vara ännu sämre att göra det en gång till.
Även om Vitryssland bistår, så är de ryssarna som ingår nyligen mobiliserade och inte färdiga för skarpt läge, så min slutsats blir att de troligtvis invaderar igen...
Citera
2022-10-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Låt oss inleda fredsförhandlingar

Låt oss nu inleda fredsförhandlingar för det ukrainska folkets skull, de har lidit tillräckligt.
Första prioritet måste alltid vara att skona civila, konflikten har nu skördat alltför många oskyldiga ukrainska liv.
Ganska genomskinligt.
Exakt den frasen är den första som Rysstrollen anmodas att använda i Internetkriget mot Ukraina.
Vi kan se den överallt där rysstroll härjar.

Ukrainas reaktion är att de blir ännu mer motiverade då frasen används.

Det är inte särskilt smart av dig att blotta dig på det viset, om du inte ska få byxorna nerdragna får du nog hitta något bättre argument, att kopiera manualen är infantilt (slå gärna upp ordet)
Citera
2022-10-15, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Även med gps så kommer de hamna på Grönland. Så inkompetenta är dom

Kommer ni ihåg när en sovjetisk ubåt strandade utanför Karlskrona på 80-talet? Stor händelse i Sverige och allting skylldes på att vara ett navigationsfel.

Jag börjar faktiskt tro på att det verkligen var ett navigationsfel.
Citera
2022-10-15, 19:19
Medlem
Ryssland bombar Kherson - Ryssland har bombat sig själva o sin egen egendom - eller?
Citera
2022-10-15, 19:20
Medlem
hashs avatar
Citat:
Det tar kärnvapenroboten Sarmat RS-28 under 60 sekunder att nå Kiev från det att Putin ger order om att trycka på den röda knappen.
I samma ögonblick den slår ner är Kiev med omnejd totalt utplånat på allt mänskligt liv.

Har jag uttryckt mig tydligt nog?

Yup, du har tydligt markerat hur korkad du är.
Dras kärnvapen in så kommer ryssarna elimineras totalt i Ukraina.
Citera
2022-10-15, 19:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Det tar kärnvapenroboten Sarmat RS-28 under 60 sekunder att nå Kiev från det att Putin ger order om att trycka på den röda knappen.
I samma ögonblick den slår ner är Kiev med omnejd totalt utplånat på allt mänskligt liv.

Ha ha vilken jävla pajas du är.

Om Putin drar iväg nåt kärnvapen mot Ukraina så är Rysslands armé och flotta utraderade…..
Citera
Bannlyst
Fler konton hävdar att en massiv armé har samlats i Gomel. https://twitter.com/GeromanAT/status/1581331110520582145?t=e-qcoLj9nlAndA4954cd9Q&s=19

Något kommer pop off när som helst.
Citera
Medlem
Citat:

Absolut! Tack för att du bekräftar att du inte vet ett skit om sprängkraften hos de ryska kärnvapnen (nej, du ödelägger inte "Kiev med omnejd" med en robot) och skulle Putler använda kärnvapen så kommer Ryssland som stat upphöra att existera. Men fortsätt för all del hota med bomberna om det får dig att må bra - det gör noll skillnad för hur mycket pisk orcherna åker på ute vid fronterna.
Citera
2022-10-15, 19:22
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Och resten av världen kommer bara låta det passera?
Citera
2022-10-15, 19:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Låt oss inleda fredsförhandlingar

Låt oss nu inleda fredsförhandlingar för det ukrainska folkets skull, de har lidit tillräckligt.
Första prioritet måste alltid vara att skona civila, konflikten har nu skördat alltför många oskyldiga ukrainska liv.

Peskov och Lavrov har bett Zelensky att sätta sig vid förhandlingsbordet ett flertal gånger, tyvärr har den Ukrianska regimen tackat nej till förhandlingar att hitta en lösning kring den uppkomna konflikten.

Kreml kräver följande:
- Krim och de övriga nya ryska regionerna i fd. Ukraina ska officiellt erkännas som ryska.
- Ukraina ska betecknas som ett neutralt land, Nato medlemskap ska uteslutas.

Det är allt, uppfylls kraven kan specialoperationen anses som avslutad.
Peskov har varit väldigt tydlig på den punkten, mer än så kräver inte Ryssland.

Ryssland kommer fortsatt ha fredsbevarande styrkor i området, i Vitryssland längs hela gränsen och i Donbass för att verka för permanent fred och stabilitet i regionen.

Kreml lovar att respektera Ukrainas gränser om de går med på kraven.

Herr Zelensky, ta ert förnuft till fånga och sätt er vid förhandlingsbordet, offra inte fler oskyldiga civila Ukrianares liv.

Varför ska man sätta sig vid förhandlingsbordet när rySSland inte kan respektera Ukrainas gränser?
Varför bombar ni civila medvetet när första prioritet måste alltid vara att skona civila?

Ukraina kräver endast att ni avslutar kriget, lämnar Ukraina, betalar skadestånd, levererar putler till Haag. Då kanske rySSland har en framtid om 100 år som en välmående stat. I annat fall väntar flera hundra år av misär
Citera
2022-10-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Fler konton hävdar att en massiv armé har samlats i Gomel. https://twitter.com/GeromanAT/status/1581331110520582145?t=e-qcoLj9nlAndA4954cd9Q&s=19

Något kommer pop off när som helst.
Det enda som kommer poppa är blodkärlen vid Lukas överkammade tinning om han är efterbliven nog att dra in Belarus i kriget.
Citera
2022-10-15, 19:24
Medlem
Musk uppger att Starlinks Ukrainaoperation har kostat SpaceX 80 miljoner dollar. Men huvuddelen av satsningen har betalats av Storbritannien, Polen, USA och andra givare. CNN rapporterar om irritation i Pentagon över att Musk spelat hjälte medan andra stått för notan.

https://www.dn.se/varlden/sa-gick-elon-musk-fran-hjalte-till-hatobjekt-i-ukraina/#:~:text=Musk%20uppger%20att%20Starlinks%20Ukraina operation%20har%20kostat%20SpaceX%2080%20miljoner% 20dollar.%20Men%20huvuddelen%20av%20satsningen%20h ar%20betalats%20av%20Storbritannien%2C%20Polen%2C% 20USA%20och%20andra%20givare.%20CNN%20rapporterar% 20om%20irritation%20i%20Pentagon%20%C3%B6ver%20att %20Musk%20spelat%20hj%C3%A4lte%20medan%20andra%20s t%C3%A5tt%20f%C3%B6r%20notan.

https://www.dn.se/varlden/sa-gick-elon-musk-fran-hjalte-till-hatobjekt-i-ukraina/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in