2022-10-15, 19:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilka sagor.

Nej. Först ska Ryssland och deras våldtäktsarmé lämna hela Ukraina. Därefter kan man titta på fredsförhandlingar. Samt hur mycket Ryssland ska betala till Ukraina i krigsskadestånd.
Det är inte aktuellt.

Jag trodde ni värnade om den oskyldiga civila ukrainska befolkningen?

Vill ni hellre att Kiev bombas sönder till en grushög?
Citera
2022-10-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alternativet kan ju mycket väl vara att Kiev störtas och hela Ukraina sätts under rysk tvångsförvaltning, med oerhörda förluster i människoliv. Jag tycker väst och Ukraina borde acceptera förhandlingsbudet. Istället väljer de sannolikt eskalering. Vilka idioter!
Fint att du erkänner att rysk förvaltning leder till folkmord. I övrigt finns det noll anledning att acceptera Rysslands absurda krav vilket t o m ett rysstroll som du borde begripa.
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är inte aktuellt.

Ryssland har inte kapacitet att bomba sönder Kiev så det scenariot behöver vi inte frukta alldeles oavsett vad fascistdvärgen i Kreml bjäbbar om.
Citera
2022-10-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alternativet kan ju mycket väl vara att Kiev störtas och hela Ukraina sätts under rysk tvångsförvaltning, med oerhörda förluster i människoliv. Jag tycker väst och Ukraina borde acceptera förhandlingsbudet. Istället väljer de sannolikt eskalering. Vilka idioter!

Vetefan om orcherna skulle lyckas ta sig till Kiev om det så inte fanns några försvarare så inkompetenta som dom är...
Citera
2022-10-15, 19:08
Bannlyst
Gomel: Ryska och vitryska trupper anländer. Det väntade jag mig inte.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte aktuellt.

Men ni har ju inte lyckats med det ditt stolpskott.
Värnar ni om oskyldiga? Varför skickar ni kanonmat till fronten då?
Varför gav inte ryssarna upp i WW1 o WW2? Varför skickde de miljontals tiöl döden för att försvara sitt ryssland? Ditt stolpskott.
Hur fan tänker ni retardade rysstroll? Det är ju skandal att ni ens får existera.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Det är inte aktuellt.

Vill helst att alla ryZzar slaktas oavsett pris
Citera
2022-10-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vetefan om orcherna skulle lyckas ta sig till Kiev om det så inte fanns några försvarare så inkompetenta som dom är...

Även med gps så kommer de hamna på Grönland. Så inkompetenta är dom
Citera
2022-10-15, 19:11
Bannlyst
Gomel ligger ett stenkast från Cherniv. Kan det vara här dom kommer slå till? Etablera eldkontroll över kiev?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är inte aktuellt.

Ja. Vi värnar om de civila. Därför ska den ryska armén köras ut från Ukraina och den ryska armén avväpnas.

Ukraina + väst har kommit ganska långt med det arbetet, men än återstår lite till.
Citera
Medlem
Hahaha

Vafan nu får pruttler pruttproblem igen

Det första av 50 spaningsfordon anländer till Ukraina

Hur bra är de jfrt med Rysslands gamla utrustning från från 50-talet ni militärkunniga?
Citat:
https://en.news-front.info/2022/10/15/armed-forces-of-ukraine-received-a-reconnaissance-armored-car-ferret-mk-1-of-the-50s/

Armed Forces of Ukraine received a reconnaissance armored car “Ferret” Mk.1 of the 50s
Citera
2022-10-15, 19:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ett skott i buken, där tarminnehållet förorenar bukhålan kanske?

Det skulle vara förjävla underbart

Här fortsätter ryssar att ljuga som vanligt. Undrar varför dom ljuger när dom vet att de har sagt en annan sak vid fångenskap. Det är så lätt att bevisa att det bara är lögner men för rySSarna så är det förstår bara sanning. Maken till lättlurat folk har jag aldrig skådat.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y4iu47/how_russians_switch_and_lie_after_arriving_to/
Citera
2022-10-15, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad innebär det rödfärgade om man översätter från det ryska tvärtomspråket till ett normalt språk?:

- Att de förbereder en gemensam attack?
- Eller att de vill att Ukraina ska tro, att de förbereder en gemensam attack?

Skrämselpropaganda från Kreml. Det här är Putins drag för att tvinga in Belarus i kriget då den belarusiska diktatorn, Lukasjenka, inte själv kan motivera sina trupper att slåss mot en inbillad bögsatanistnazistjudisk fiende i Ukraina, så de skickar över trupper för att sätta press på landet och även påminna om att de har intressen i Belarus.

https://www.politico.eu/article/putin-doesnt-trust-lukashenkos-army-belarus-leader-in-exile-says/amp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in