2022-10-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaisan
Är du lånefri och likvid så är du antingen gammal gubbfis eller så bor du i nån liten ointressant skitort
Skulle du också önskat att du gjort.
Då hade sluppit haft mer lån på ditt boende än vad det är värt.
Skulle du mått bra av.
Citera
2022-10-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-hasselby-sodra-villastad-stockholms-kommun-vidholmsbackarna-72-19098984

Fina grejer det här, prissänkt till 6.95 milj från 7.5 (som de flesta andra villor i stockholms förorter)
Stenhus och vacker ren tomt.

Får man loss något liknande för 4 milj av en lyxpensionär om 1-2 år kommer jag lägga alla mina besparingar, sälja bilar och annat för att ha råd att köpa.

Ja runt 3 miljoner borde den där skokartongen vara värd ungefär förutsatt att det ligger nära stan. Har ingen jättekoll på Stockholms förorter längre men har för mig att Hässelby inte ligger så långt från city?
Citera
2022-10-15, 18:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxxi
Köpläge för ryssar, araber med oljepengar och kineser nu. Garanterad vinst på 40% om två år.

Sverige är fucked. Kan Säpo gripa Ingves för ekobrott?

5,5 milj är fortfarande för dyrt för en hyrestorsk. Ni får hålla er till renoveringsobjekt eller någon stuga i Norrland.

Snarare du som är fucked i din villa köpt på toppen med 3% amortering, snart 5% ränta och amorteringskravet blir kvar.
Citera
2022-10-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja runt 3 miljoner borde den där skokartongen vara värd ungefär förutsatt att det ligger nära stan. Har ingen jättekoll på Stockholms förorter längre men har för mig att Hässelby inte ligger så långt från city?

Hässelby ligger en bra bit ut och villastaden är omringat av ghetton. Därav de låga priserna. En tripp med t-banan till t-centralen tar uppemot 40 min och spänner över typ 20 hållplatser.

Skottsäker väst på dottern rekommenderas nattetid
Senast redigerad av flanders 2022-10-15 kl. 18:15.
Citera
2022-10-15, 18:13
Medlem
slemhogs avatar
Nu så, nu är det äntligen dags att skruva upp kalkylräntorna samt andra tumskruvar som dras åt för kreditnarkomanerna hehe!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bankforeningen-svarare-att-fa-lan
Citera
2022-10-15, 18:15
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Är du lånefri och likvid så är du antingen gammal gubbfis eller så bor du i nån liten ointressant skitort

Eller i föräldrarnas källare 🤣
Citera
2022-10-15, 18:29
Medlem
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-hasselby-sodra-villastad-stockholms-kommun-vidholmsbackarna-72-19098984

Fina grejer det här, prissänkt till 6.95 milj från 7.5 (som de flesta andra villor i stockholms förorter)
Stenhus och vacker ren tomt.

Får man loss något liknande för 4 milj av en lyxpensionär om 1-2 år kommer jag lägga alla mina besparingar, sälja bilar och annat för att ha råd att köpa.

suterräng betyder mögel och fukt

lågt värde

platt tak, nono

renoveringsbehov badrum

värde idag ca 4.7 milj kr, inte 7 milj kr
Senast redigerad av jhgjhg78778 2022-10-15 kl. 18:33.
Citera
2022-10-15, 18:36
Medlem
redcollars avatar
Intressant att villorna i saltis har gått ner så sjukt mycket i pris? Denna har de sänkt utgångspriset på med 8 miljoner (35%)?

https://www.booli.se/annons/4599446
Citera
2022-10-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Detta inlägg skall minnas!

Du ska memorera allt jag skriver, lilla gris.
Citera
2022-10-15, 18:41
Medlem
Citat:

Jag bor i en stad som är större än hela Sverige sett till befolkningen.
Citera
2022-10-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Jag bor i en stad som är större än hela Sverige sett till befolkningen.

Visst, men Moskva är ändå en jävla håla.
Citera
2022-10-15, 19:00
Medlem
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-hasselby-sodra-villastad-stockholms-kommun-sandviksvagen-105-19147697

Vilken fin Hässelby villa, allt smakfullt renoverat i linje med slemhögs vision och smak till 95%, med fina marmorgolv, superfint badrum, kök med vinkyl, öppen spis, nymålat och bredspacklade ytskikt samt målad mexitegel fasad i vitt, bergvärme, 1-stav golv, nya moderna staket och jacuzzi och amerikanskt tak i shingel. Inget typiskt svenne snik med 3-stav golv och smaklös färgmatchning.

5.59 miljoner utgång och endast fått bud på 5.5 milj för 5 dagar sen för ett så här fint hus. Priserna blir mer och mer rimliga. Det här objektet hade budats upp över 7-8 milj för 1 år sen. Villor i Hässelby villastad brukar va riktigt dyra.
Marknaden är tvärdöd och värre kommer bli.

Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Antar att du menar 10+% arbetslöshet bland etniska svenskar? För vi är långt över 10% idag om du räknar in babbar.

räknar man riktiga jobb har sverige en arbetslöshet på ca 25-35%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in