2022-10-15, 11:48
Medlem
Har nån hittat förhör med flickans föräldrar?
Citera
2022-10-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrgg2021
Vart står det här

På bililiga skychattar dom Stefan la upp sida 1 000 och framåt.
Citera
2022-10-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jag har inte hunnit läsa fupen. Vilken tidsperiod skrevs detta?

Sommaren 2020 du hittar chattarna i bilaga skychattar sida 1 000 och framåt.
Citera
2022-10-15, 12:47
Medlem
Av sky materialet framgår att benjamin M5 vill att han o Robin ska döda någon av deras egna verkar de som? Är det Maykil de syftar på?
Citera
2022-10-15, 12:53
Medlem
Vårby grabbarna catchade Benjamins vän Ali i Alby där dom slog sönder han och klädde av sig kläder.
Citera
2022-10-15, 13:23
Medlem
KohPhangans avatar
Dennis Österdahls brev till åklagaren var ju en aning otippat! Nu vet jag ingenting om killen, men han har enligt förundersökningen suttit på Kumla för grovt narkotikabrott och en googling på honom gav vid handen att han och hans lillebror ingår i något kriminellt nätverk.

Han skriver bla. "snälla låt mig vara kronvittne, låt mig hjälpa till att se till att dessa individer får livstid, för SVERIGE's skull!
RÄTTVISAN SKA SEGRA".
Senast redigerad av KohPhangan 2022-10-15 kl. 13:28.
Citera
2022-10-15, 14:10
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Du är helt hjärndöd. Du blev torkad i rumpan tills du va 13 år gammal och omstoppad av tomten, mamma och pappa. Praktexempel på guldsked i munnen. Luffar hora.

Det är jävligt tragiskt att ungen dog det är mer tragiskt du försöker få fram ngn skuld på föräldrarna när du inte har en jävla aning vad fallet är om det är ansvarstagande eller inte.

Exakt du är en horunge!
Det är så här demoraliserade människor gör, de lägger skulden på brottsoffren eller hittar på ursäkter för förövaren för att må bättre över sig själva.
Citera
2022-10-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Du kan läsa mer i bifogat dokument där det finns en beräkning av den totala tiden. Enligt nuvarande domar skulle han tidigast kunna bli villkorligt frigiven den 3 november 2028, men förhoppningsvis blir det livstids fängelse för mordet på Adriana och alla andra brott Maykil Yokhanna begått.

Södertörns tingsrätt:

Tack, det ska jag göra! Med alla nya domar har fängelsetiden utökats och med fällande dom här kan fängelsevistelsen bli ännu längre.
Citera
2022-10-15, 14:18
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KohPhangan
Dennis Österdahls brev till åklagaren var ju en aning otippat! Nu vet jag ingenting om killen, men han har enligt förundersökningen suttit på Kumla för grovt narkotikabrott och en googling på honom gav vid handen att han och hans lillebror ingår i något kriminellt nätverk.

Han skriver bla. "snälla låt mig vara kronvittne, låt mig hjälpa till att se till att dessa individer får livstid, för SVERIGE's skull!
RÄTTVISAN SKA SEGRA".
Vid den pressträff som hölls i samband med att åtal skulle väckas i målet så berättade bl.a. åkl att en person hade skrivit till myndigheterna och pekat ut både personer samt lämnat uppgifter som inte överensstämmer med vad som i övr. frankommit i utredningen.
Min spekulativa tanke var då att D.Ö. kanske ville försöka komma lindrigare undan trots att t.ex. Sverige och USA har helt skild lagstiftning gällande brottsmål.
Citera
2022-10-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
På bililiga skychattar dom Stefan la upp sida 1 000 och framåt.
Läst dom precis, hur får du det till att de är Ayye som skriver med ilja? Någon nära Yasin är de som skriver iallafall.
Citera
2022-10-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Sommaren 2020 du hittar chattarna i bilaga skychattar sida 1 000 och framåt.

Tack! Tänkte på om det var runt samma tidsperiod som Shobre blev gripen i Spanien. Kan han ha blivit gripen av polisen pga hotbilden som fanns på honom?
Citera
2022-10-15, 14:21
Medlem
KohPhangans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vid den pressträff som hölls i samband med att åtal skulle väckas i målet så berättade bl.a. åkl att en person hade skrivit till myndigheterna och pekat ut både personer samt lämnat uppgifter som inte överensstämmer med vad som i övr. frankommit i utredningen.
Min spekulativa tanke var då att D.Ö. kanske ville försöka komma lindrigare undan trots att t.ex. Sverige och USA har helt skild lagstiftning gällande brottsmål.

Sverige har nyligen infört systemet med kronvittnen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ja-i-riksdagen-till-lindringare-straff-for-kronvittnen

Citat:
Riksdagen har röstat ja till regeringens förslag på lagändringar som ska börja gälla den 1 juli. Dessa innebär bland annat straffskärpningar för övergrepp i rättssak och mened. Bland lagändringarna finns också lindrigare straff för kronvittnen.

Jag undrar dock var i FUP-en man hittar Dennis Österdahls, och de andra misstänktas förhör?
Jag hittar dem inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in