2022-10-15, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
De togs in igen i en senare upplaga.
https://www.svt.se/kultur/dolda-sidor-ur-anne-franks-dagbok-avslojar-frackisar-och-tankar-om-sex

Den där länken måste ju med samma måttstock också vara nazistisk och oacceptabel. Den beskriver att boken innehåller sex och hennes tankar om sex. Det får man ju tydligen inte tycka och skriva om. Ska SVT läggas ned nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Är det nazism att läsa en populär bok, resonera om den som väldigt många andra om man söker på ämnet och att sedan ta avstånd från nazism. Hur är det att vara för nazism? Det verkar ju vara du som inte förstår något vilket borde vara problemet här.
Ja undra varför en stor SD profil går ut öppet och kallar just en judisk flicka som blev mördad av nazister för sedeslös?
Man undrar faktiskt vad den bakomliggande orsaken till detta uttalande från en självaste SD politiker kan vara
Citera
Medlem
Zoologens avatar
Valvinsten har tydligen stigit henne åt huvudet. Med sina uttalanden är hon nu en black om foten för vilket parti som helst.
Bra att SD har tagit henne ur tjänst, om än tillfälligt. Hon är en ovanligt korkad representant för partiet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Vilken jävla idiot till brud

Säger den som inte läst boken och inte sett andra recensioner av boken heller. Begåvat.
Citera
2022-10-15, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Ja undra varför en stor SD profil går ut öppet och kallar just en judisk flicka som blev mördad av nazister för sedeslös?
Man undrar faktiskt vad den bakomliggande orsaken till detta uttalande från en självaste SD politiker kan vara

Oj, normala människor blir naturligtvis jättekränkta av att någon kallas sedeslös eller kåtheten själv. Patetisk vilja att vara kränkt och inget annat.
Citera
2022-10-15, 13:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Om jag läser en bok, tycker den innehåller mycket om sex. Sedan skriver att huvudpersonen verkar vara kåtheten själv, så ska det bli mediastorm om det och man ska få sparken från sitt jobb? Det om något är vansinne och kränktheten självt.
Om huvudpersonen är 13 år när hon får dagboken och börjar skriva, samt några år senare dog i koncentrationsläger är det ju lite skillnad mot en vuxen persons självbiografiska berättelser. Fallenkvist verkar ju vara mer än lovligt korkad och verkar sakna de sociala spärrar som krävs för att förstå hur andra kan tolka det hon skriver och säger. Hon gjorde ju bort sig efter valsegern med sitt "helg seger" och SD fattar antagligen att hon kommer att ställa till det mer för partiet, vilket inte är bra när partiet nu förväntas ta ansvar och har fått mycket i regeringsförhandlingarna.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Hon försöker aktivt alltid ligga i detta gränsland och sända wink-wink signaler till extremhögern. Hon är inte begåvad nog att klara det utan gör snedsteg hela tiden.

Trots att hon är ung och pigg kvinna är hon uppenbart en belastning.
Citera
Medlem
World.Citizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljus2000
För övrigt opassande det hon skrev om Anne Frank. Det hon skrev tillför inte debatten något.

Så onödigt av henne att ens säga helg-seger. Varför ge vänsterfolket något att attackera? Varför medvetet vilja bli misstolkad?

Jag VISSTE att Rebecka skulle hamna i klister, jag har ett sjätte sinne, detta var VÄNTAT för mig, jag är inte ett dugg förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
https://www.youtube.com/watch?v=q3oLjR8m0JU&ab_channel=Riks

Hennes sarkasm i slutet, alldeles för överdriven vissa stunder?

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Bäst att ta bort henne nu innan hon drar ner SD i smutsen helt. Sitter med skämskudden på varenda gång jag ser henne i Riks. Gapig och verkar lida av någons slags torrets där hon inte kan kontrollera vad hon säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Kändes tidigt på Rikstv att där fanns något annat bakomliggandes ja.

Man har då inte behövt något sjätte sinne för att ana Rebeccas avgång... Bruden har ju totalt tappat det inför valet i Riks.

Jag trodde faktiskt att SD skulle vara pigga nog att göra sig av med det här "rötägget" redan efter Helg seger-incidenten, men det behövde alltså gå såhär långt.

Jag tror Rebecca kommer bli tystad medialt, om inte här och nu så inom kort efter någon annan skandal. Rebecca kommer bli djupt kränkt och ansluta sig till Alternativ för Sverige eller liknande.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Det är ju sant. Jag läste den boken när jag var lika gammal som Anne Frank när hon skrev den (runt 14 år), och jag blev chockad över att en ung flicka i min egen ålder kunde ha så fula tankar. Bland annat tog hon hankatten och tittade på dess könsorgan, och beskrev detta i dagboken på ett obehagligt sätt. Vid ett annat tillfälle skrev hon att hon föll i extas över en staty föreställande en naken kvinna. Hon spekulerade hela tiden i de sexuella relationerna bland andra gömda.

Det fanns bara en ung man i det där gårdshuset, och från början beskrev hon honom i mycket negativa ordalag. Men eftersom det bara fanns han, så blev Anne och hennes syster rivaler om denne man. Anne blev tillsammans med honom, och då blev systern alldeles galen, eftersom hon "inte hade möjlighet att träffa någon". Hon var bara 18, och hade ju tid. (Eller - nu hade hon inte det eftersom hon dog i ett koncentrationsläger, men det handlade inte om det. Hon var kåt helt enkelt.)

Dessutom kom det fram för bara några månader eller något år sedan, att det fanns ÄNNU fulare saker i dagboken. Forskarna hade hittat sidor som hon hade klistrat ihop, och som de hade öppnat.

Man kan väl ha två tankar i huvudet samtidigt? De här systrarna var uppenbarligen översexuella på ett osunt sätt - vare sig detta beror på att de var judinnor eller inte, det lämnar jag osagt. Det gör ju inte, att man för den sakens skull tycker att det var rätt att de skulle dö i ett koncentrationsläger. Men alla som dog i koncentrationslägret var naturligtvis inte helgon, och att ge en förskönande bild av dem är inte heller rätt.

Anne Frank var inte "a pale virgin shrouded in snow" eller "a fair maiden with quiet eyes". Live with it!
Senast redigerad av Merwinna 2022-10-15 kl. 13:54.
Citera
2022-10-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag blev nyfiken på att läsa boken.
Tro inte att det är en porrnovell. Den skrevs på 40-talet och STACKARS Anne som sannolikt aldrig tänkte sig att hennes innersta känslor skulle ges ut som allmängods. Riktigt äckligt egentligen.
Citera
2022-10-15, 13:52
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Valvinsten har tydligen stigit henne åt huvudet. Med sina uttalanden är hon nu en black om foten för vilket parti som helst.
Bra att SD har tagit henne ur tjänst, om än tillfälligt. Hon är en ovanligt korkad representant för partiet.

Hon är knappast en ovanligt korkad representant för SD. Vi ser gång på gång hur SD representant beter sig som låg intellektuella.

Andelen personer som saknar eftergymnasial utbildning är högst bland SD. SD är ett parti som drar till sig personer med lägre intelligens.
Citera
2022-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Oj, normala människor blir naturligtvis jättekränkta av att någon kallas sedeslös eller kåtheten själv. Patetisk vilja att vara kränkt och inget annat.
Handlar inte om att bli kränkt. Ser du inte sambandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in