2022-10-15, 13:05
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Fallenkvist tas ur tjänst från SD efter uttalande om Anne Frank

”Vi ser allvarligt på Rebeckas okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågår”, skriver SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman i ett skriftligt uttalande till TT.

Inlägget har bland annat kritiserats av Judiska Ungdomsförbundet och av Judiska Centralrådet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fallenkvist-tas-ur-tjanst-fran-sd-efter-uttalande-om-anne-frank
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Det är såna som Rebecca som kommer få SD att falla, så vill dom inte att det ska hända, så får dom göra sig av med dessa white trash människor. Hon är slabbig.

Fallenkvist på första sidan i Experssen. Hon avgår..

https://www.expressen.se/nyheter/fallenkvist-sd-tas-ur-tjanst-efter-orden-om-anne-frank/

Det är så absurt att Fallenkvists mest provocenade uttalanden kommer precis i tiden då SD har som bäst guldläge.

Det behövs verkligen inget Expo eller någon PK-vänster för att få SD att falla på eget grepp.

Tror någon på allvar att detta kan vara ett insider-jobb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Man får tycka vad man vill om Anne Franks dagbok. Det här handlar inte om rätten att tycka, utan det handlar om Rebecka Fallekvist som företrädare för Riks och SD och hennes uttalanden och på vilket sätt det påverkar hennes politiska karriär mm.

Jo det fattar jag , hoppas dom gör sig av med henne för nu börjar få lite väl smak för att vara ett rasse svin helt öppet . Fucking hora
Citera
2022-10-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
I så fall blir det inte många kvar i partiet.
Man kan ha kvar de som är intelligenta nog att inte uttala sig öppet korkat och rasistiskt. Kunde inte bry mig mindre om vad de tycker bakom stängda dörrar. För en bra politik, samarbeta med andra partier och håll käft.

Hur svårt kan det vara? Riktig CP-nivå på SD ibland. Trots bra politik...
Citera
2022-10-15, 13:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Vi i AfS vill inte ha henne nu. Hon verkar inte ha speciellt mycket bakom pannbenet, men det är som sagt positivt att hon gör klavertramp som utgör bra diskussionsunderlag.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Just denna händelse är verkligen inte fel på något vis dock, säger mer om omvärlden än henne.

Nej det hon skriver stämmer i sak. Dock har hon uppvisat en stor brist på omdöme tycker jag. Helg seger var totalt onödigt och det är inte snyggt att supa sig plakat som offentlig person.

Hon borde fattat att vänstermedia kommer göra allt för att dreva mot SD nu när de fått makten så det var omdömeslöst att använda de ord hon gjorde. Men samtidigt så ska hon ju vara en provokatör men det är en fin linje att balansera på att vara tillräckligt provokativ utan att helt tappa omdömet och förvandlas till partisänke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprutmedkuk
Man kan ha kvar de som är intelligenta nog att inte uttala sig öppet korkat och rasistiskt. Kunde inte bry mig mindre om vad de tycker bakom stängda dörrar. För en bra politik, samarbeta med andra partier och håll käft.

Hur svårt kan det vara?

En brud som henne har svårt att hålla käften , skulle inte bli förvånad om Tobbe en eller flera ggr behövt örila horan så hon vet sin plats , och till slut så var han tvungen o dra
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Hon är bara ett sänke, tyvärr. Hon har alltid varit en provokatör och det är i grunden okej att använda provokation som politiskt verktyg, men nu verkar hon mest njuta av att utstråla så mycket nazzevibbar det bara går. Hon får sin kick av att vara den där ”snygga” pseudonazistbruden i SD.
Risken att hon blev för hög på sin egen berömmelse är väl inte allt för låg.
Citera
2022-10-15, 13:08
Medlem
schipperke77s avatar
Oddsen på att Rebecka kommer börja anklaga SD-gubbar för sexuella trakasserier och våldtäkter inom de närmaste halvåret?
Citera
2022-10-15, 13:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Såhär förklarar hon sin kommentar:
Citat:
På frågan om hur hon menar att Anne Frank var ”sedeslös” blir svaret:
”Boken utgör en gripande skildring av människans godhet och ondska. Den goda Anne som i de första kapitlen är som vilken ung tjej som helst, hon lever sitt liv i ro och finner ett intresse i killar (vilket jag belyste), ställs i kontrast till nazismens ondska”, skriver Fallenkvist och fortsätter:
”Min story syftade till att belysa det goda och mänskliga hos Anne - inte att förminska ondskan hon utsattes för. Några valde att misstolka min story varför jag tog ner den, jag vill inte att någon tar illa upp i onödan.”
Hon ville säkert sticka ut, och då högg några. Hon kanske skulle ha uttryckt sig liiite annorlunda.
Hennes förklaring låter hur PK som helst, men nu råkade hon vara fel person.

Hade ”rätt person” sagt det hade det snarare uppfattats som att hon (bör ha varit en kvinna) bejakade (eller annan floskel) AF:s tonårskänslor i gränslandet mellan flicka och kvinna bla-bla-bla, typ, så hade hon säkert hyllats …

Unga tjejer av idag har tyvärr pushats till att vara ”gränslösa” i sina utspel. Svär för att bryta normer, leker kaxiga och beter sig normbrytande provokativt. Allt för att avvika från och bryta med schablonbilden av duktig flicka.
Egentligen är det PK-maffians fel att hon uttryckt sig - som det uppfattats - lite tveksamt …
Citera
2022-10-15, 13:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Åsikterna i sig är kanske inte osmarta, men en person med hög konsekvenstänk, medvetenhet och självkontroll agerar inte som hon gjort.

Att beskriva Anne Frank som en sedeslös kåtis - inte privat utan i sociala medier(!) - några veckor efter "Helgseger", samtidigt som man tillhör ett parti som vill tvätta bort bilden av sig själva som judehatande nazister, är inte bara osmart utan extremt korkat, såvida hon inte vill begå politiskt självmord.

Men så blir det tyvärr när PK-ism filtrerar bort sunda, intelligenta, framgångsrika personer som inte vill bli "cancelled".
Kvar blir WT och invandrade pantskallar som Rebecka och den där ungerska kärringen.
Dessa utesluts från SD efter ett tag - och plockas upp av Alternativ För Sparkade

Så det är egentligen allstå PK-ismens fel att Fallenkvist beter sig som en idiot?

Intressant vinkel.
Citera
2022-10-15, 13:10
Medlem
Rebecka Fallosqvist är ju kåtheten själv. Bättre att hon lämnar SD och blir cam-girl istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in