2022-10-15, 12:49
Medlem
No-n-sences avatar
Nu är ju Fallenkvist mer eller mindre idiot och definitivt ingen tillgång för SD.

Men den nya utgåvan av Anne Franks dagbok har blivit diskuterad sen man beslutade sig för att ta med hennes sexuella uppvaknande och funderingar. Sexuell upplysning var inte lätt att få tag på under perioden och Anne Frank än mer isolerad på vinden.

Hur detta skulle vara direkt onormalt för pubertala ungdomar ställer jag mig frågande inför? Kanske säger det mer om Fallenkvists uppväxt och syn på sex än att Frank skulle vara översexuell?

Men debatten om detta har ett antal år på nacken, och att Fallenkvist reagerar är kanske inte så konstigt om hon har haft andra förväntningar men jag undrar om det inte är mer för att häckla meningsmotståndare, provocera i ett försök att skända en helig ko.

Samma media som nu förfäras tyckes bara för någon vecka sedan hylla att SVT gör satir på Erdogan och hybrisen personifierad i Jan Guillou kallar densamma för getknullare.
Dubbelmoralen är slående.
Citera
2022-10-15, 12:49
Medlem
Problemet är väl inte hennes analys av boken utan snarare hennes behov av att ständigt lägga såna idiotiska kommentarer. Känns som en typisk, uppmärksamhetskåt bimbo (som är brunett dock).
Tror detta är problemet med de flesta av SDs representanter, ständiga idiotkommentarer som inte fyller någon som helst funktion.

Röstar förresten själv SD, men är trött på dessa unga tjejer som tycker det är så coolt och rebelliskt att lägga såna här kommentarer.
Citera
2022-10-15, 12:50
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
"Kåtheten själv" är väl inget att förfasas över. Har vi nåt lite mer komplett citat av vad bruden faktiskt skrev?

Sen hur smart och konstruktivt det är att ge sig på Anne Frank oavsett orsak kan nog de flesta av oss räkna ut.

Det är konstruktivt på lång sikt för SD att ändra på åsiktskorridoren även om det innebär bakslag då och då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
WOW! Den här korkade galna kossan är invald som ledamot i Stockholms region. Hon är "beslutsfattare"😁 Helt otroligt!
Jaha! Bor i Norrland och har ingen aning om dylikt. Rebecka för mig är RIKS och jag väntar med spänning att de ska komma tillbaka. Missade inte ett enda avsnitt och RIKS var ständigt aktuella på min dator. Jag blir ledsen när jag tänker att de inte kommer dyka upp igen. Är det så?
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbbjRE/fallenkvist-sd-tagen-ur-tjanst

Ur ovanstående samt nypublicerade helt färska länk;

"Rebecka Fallenkvist, frontfigur för SD:s tv-satsning Riks och nyligen invald ledamot i Stockholms regionfullmäktige, har tagits ur tjänst efter ett uttalande på sociala medier om Anne Frank.

”Vi ser allvarligt på Rebeckas okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågår”, skriver SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman i ett skriftligt uttalande till TT.

I ett händelseinlägg på Instagram kallade Fallenkvist Anne Frank, som dog i koncentrationsläger under andra världskriget, för ”sedeslös” och ”kåtheten själv”, något som flera medier rapporterat om. Publiceringen har väckt starka reaktioner från bland annat Judiska Centralrådet. ”Fallenkvist uttrycker en anmärkningsvärd respektlöshet för Anne Frank som Förintelseoffer. Normaliserande av ett förråat språkbruk och skamlös trivialisering av Förintelseoffers lidande är oanständigt och ovärdigt, desto allvarligare från en folkvald politiker som åtnjuter stort inflytande”, skriver Judiska Centralrådet i ett uttalande."

Slipper vi hennes nuna och jobbiga rök-kärring-hesa-röst framledes? För gott kanske?
Vad säger övriga flashbackare om saken?
Hon har ballat ur en del på slutet tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Läs boken själva, så begriper ni att hon har rätt.

Det är inte sedelöst att vara kåt. Det är sedelöst att vara hora.

Det är ganska svårt att vara sedlös inlåst i en garderob i 4 år.

En riktig kristen är alltid kåt och har sedligt umgänge med sin trolovade eller fru.
Citera
Medlem
Peta den här idioten för gott. Fan vilket korkat uttalande. I nivå med ”helg seger”. Hon får tycka vad hon vill, men håll käft om det i publika sammanhang.

SD har fått igenom mycket bra politik nu. Rensa partiet på idioter som Rebecca. Tack!
Citera
2022-10-15, 12:53
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Hon har ballat ur en del på slutet tyvärr.

Just denna händelse är verkligen inte fel på något vis dock, säger mer om omvärlden än henne.
Citera
2022-10-15, 12:54
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det är det inte. Det gör varje recensent av boken, om än möjligen med andra ord.

Om du hittar en enda seriös recension av boken som inte tar upp hennes moral och syn på sexualitet så är du duktig.

Hon canceleras av ointellektuella människor som ser en chans att göra just detta.

Detta är det egentliga griseriet.

Däremot är hon ju dum i huvudet som skriver om boken på twitter, om det inte är för att bevisa just detta. Varje normalt tänkande människa fattar ju att en Sverigedemokrat inte kan lyfta upp *något* som berör andra världskriget, nazism eller dylikt alls utan att detta skapar en flodvåg av protester.

Nu vet både du och jag att det du skriver är lögn - inte en enda recensent har utmålat Anne Frank som en sedeslös kåtis - men skit samma. Jag tycker att du istället för att slösa energi på nonsens tar och ger Fallenkvist några uppmuntrande styrkekramar så att hon fortsätter på samma väg, för det är väl vad du ytterst vill? Det vill jag också
Citera
2022-10-15, 12:55
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutmedkuk
Peta den här idioten för gott. Fan vilket korkat uttalande. I nivå med ”helg seger”. Hon får tycka vad hon vill, men håll käft om det i publika sammanhang.

SD har fått igenom mycket bra politik nu. Rensa partiet på idioter som Rebecca. Tack!

Så länge media och politiker fortsätter att kalla SD för ett nazistparti så kommer det fortsätta komma in vilsna själar med dessa skeva åsikter som gått på medias lögner. Huvudsaken är ju att partiet utesluter dessa.
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Men... Var inte Anne Frank, med tidens mått mätt, ovanligt sedelös och kåtheten själv? Jag har ju inte läst dagboken sen högstadiet eller något så jag minns inte.

Men samtidigt så var det ju osedvanligt korkat av henne. Oh well, det är tur för henne att hon är söt.
Edit: Inte uttalandet i sig, utan att Rebecca inte tänkte på att hon inte är "bara en vanlig tjej" längre.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Det är såna som Rebecca som kommer få SD att falla, så vill dom inte att det ska hända, så får dom göra sig av med dessa white trash människor. Hon är slabbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in