2022-10-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det får man. Men den här tråden handlar inte om yttrandefrihet.

Så vad handlar den om? Ingenting kommer att ske eftersom man får kritisera fiction frank
Citera
2022-10-15, 10:34
Medlem
Fallenkvist är som klippt och skuren för att ansvara för SD:s kulturkanon i Tidöavtalet.
Citera
2022-10-15, 10:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Allt det där kan stämma. Men poängen är att man inte i första hand framställer Anne Frank som en pilsk tonåring. Det är inte det som är temat för hela berättelsen. Vilken reaktion förväntas man att få? Ja, du Rebecka, hon var allt en liten kåtis! Rebecka har bränt sina broar nu i offentligheten. Det här är droppen, SD kan inte behålla henne som ett ankare.

Just det, risken finns att det kan bli så.
Citera
2022-10-15, 10:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Jag tror hon är en hycklare med skruvade sexfantasier - vilket delvis förklarar hennes besatthet med Anne Frank.

Jag tror inte SD påverkas särskilt mycket av detta. Partiet har teflonrustning och immigration och brottslighet skapar större oro bland människor än SD-profilers senaste utspel.

Jag tror som du att SD inte kommer att skadas så mycket av detta. Men det kan nog däremot få personliga konsekvenser för Fallenkvist själv, som politiker.
Citera
2022-10-15, 10:38
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Ja, hon är korkad.
Det är pga idioter som hon och Björn Söder aldrig kan hålla käften det tagit så lång tid för SD att få någon makt.
Sparka henne.
Nej det är pga idioter som du, som tar legitima yttranden som idioti bara för vänsterns lakejer går bananas.
Citera
2022-10-15, 10:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jaha? Om det är hennes upplevelse varför skulle hon inte få uttrycka den? Är Anne Frank helig bara för att hon tillhör det utvalda folket?

Man får väl för fan hålla tillbaka lite om man är riksdagsledamot. Tänk att jag satt i riksdagen och hade sett The Long Kiss Good Night och twittrade ”Den där Geena Davis har jävligt kåta ögon”. Skulle det vara klädsamt tycker du?

Politiker ska syssla på politik inga jävla bokrecensioner.
Citera
2022-10-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Anne Franks dagbok är fake. Den skrevs med kulspetspenna. Kulspetspennor lanserades inte förrens i början av 1950-talet. Det var pappans financiella rådgivare som skrev dagboken. Allt är ren påhitt och propaganda.
Och ändå är dagboken rätt trist.
Citera
2022-10-15, 10:48
Medlem
LojtnantWerners avatar
nu blev Anne Frank inte mördad hon dog i fläcktyfus och hennes äckliga dagbok där hon fantiserar om sex med sin syster är en vidrig bok, jag fattar inte varför folk reagerar helt ärligt
Citera
2022-10-15, 10:51
Medlem
JustZlatans avatar
Rebecka Fallenkvist är en hora i sociala medier så hon borde veta allt som finns att veta om sedeslöshet. Hennes fingertoppskänsla är på samma nivå som Tobias Anderssons.
Citera
2022-10-15, 10:52
Medlem
Nooomys avatar
Oj vad förvånad jag blir att en representant från ett parti grundat av nazister skojar om en judisk tonårsflickas dagbok vara liv slutade i ett koncentrationsläger!

en gång ingen gång men jag tror hon ryker nu.

Liberalerna har tagit fet kuk i röven och är griniga, fortsätter SDs representanter att heila Och skoja om mördade judar så kommer De dra sig ur samarbetet.
Citera
2022-10-15, 10:52
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
<b>Man skriver inte så om ett mördat barn helt enkelt. Det är folkvett. </b>

18 inlägg krävdes innan någon slog huvudet på spiken.

Hur som helst, Fallenqvist lär få sitta kvar, kanske får pudla sitt uttalande. Hon är för värdefull som representant, dels med sin invandrarbakgrund och dels med att hon motbevisar att SD inte bara är för tjocka gamla gubbar på landet
Citera
2022-10-15, 10:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
18 inlägg krävdes innan någon slog huvudet på spiken.

Hur som helst, Fallenqvist lär få sitta kvar, kanske får pudla sitt uttalande. Hon är för värdefull som representant, dels med sin invandrarbakgrund och dels med att hon motbevisar att SD inte bara är för tjocka gamla gubbar på landet

Det fetade menar jag är Riks styrka och det som är bra med att SD fått en fräsch kanal. Detta betyder att Fallenkvist kan få sitta kvar, men på samma gång tror jag att det krävs nog inte så många fler tokerier från hennes sida innan Dick Erixon går in och sätter stopp. Hon är inte oumbärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in