2022-10-15, 10:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Nu uppmuntrar jag Rebecka Fallenkvist att fortsätta vara klumpig och uppmärksamhetssökande - all negativ PR är bra PR som det brukar heta Men det Fallenkvist kritiseras för är att kalla Anne Frank för just sedeslös - inte kåt, inte typisk tonåring utan just omoralisk. Att anklaga vilken tonåring som helst idag för att vara omoralisk när personen blottar sin själ i sin dagbok hade varit korkat men att anklaga en tonårig som dessutom mördades av nazisterna är bisarrt.

Därför funderar jag på om Fallekvists sexualmoral ligger i paritet med en radikal frikyrka, hennes ordval stinker religion.

Hur tror du att SD kan påverkas av detta? Jag tror personligen att det är inte bra för partiet, men tur ändå att hon inte ar någon ledande politisk position. Dock är hon förträdare för Riks.
Citera
2022-10-15, 10:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Man måste få kritisera allt och alla eller?
Så trött på denna tystnadskulturen, om hon nu tycker det om Anne Frank ska hon få säga det.
Om jag tycker det ser ut som Jimmie Åkesson är tjock och har liten kuk så får jag säga det också.

Och att Hitler vad en patetisk tjackis.

Min trådstart handlar inte om yttrandefrihet.
Citera
2022-10-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad jag förstår har dessa uttalanden kommit efter HELG SEGER, man har så klart rätt att tycka vad man vill om Anne Franks dagbok, menm hur smart är det på en skala 1-10 att såga sådant som politiker och programledare?

Ja hon får tycka vad hon vill men jag tror publiken för hennes tyckande är liten. Visst någon måste hålla ytterkanten och ambitionerna är kanske inte högre.
Citera
2022-10-15, 10:24
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Har folk ens läst Anne Franks dagbok? Anne Frank skrev mycket om sex, mens och tankar kring framtida familj med barn och grejer. Hon var 14 år och var såklart kåt och nyfiken, som alla andra 14-åringar. Själv runka jag nog 3 gånger om dagen när jag var 14.

Rebecka Fallenqvist må vara klumpig och skrikig, men hon har inte fel i sin recession av boken.

Allt det där kan stämma. Men poängen är att man inte i första hand framställer Anne Frank som en pilsk tonåring. Det är inte det som är temat för hela berättelsen. Vilken reaktion förväntas man att få? Ja, du Rebecka, hon var allt en liten kåtis! Rebecka har bränt sina broar nu i offentligheten. Det här är droppen, SD kan inte behålla henne som ett ankare.
Citera
2022-10-15, 10:26
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Recensioner av andra verk är väl svåra att i sig recensera?

Om hon nu tycker x om bok y, så finns det ingen som kan säga emot.
Citera
2022-10-15, 10:26
Medlem
MillivaBillis avatar
SD manifesterar pöbelväldet väldigt väl. Då poppar det upp märkliga uttalanden från personer som inte är formade i politikens oädla konst. När dessa personer dessutom ter sig mindre intelligenta blir det så här ”kringe”.
Citera
2022-10-15, 10:27
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Därför funderar jag på om Fallekvists sexualmoral ligger i paritet med en radikal frikyrka, hennes ordval strinker religion.

Hur tror du att SD kan påverkas av detta? Jag tror personligen att det är inte bra för partiet, men tur ändå att hon inte ar någon ledande politisk position. Dock är hon förträdare för Riks.

Jag tror hon är en hycklare med skruvade sexfantasier - vilket delvis förklarar hennes besatthet med Anne Frank.

Jag tror inte SD påverkas särskilt mycket av detta. Partiet har teflonrustning och immigration och brottslighet skapar större oro bland människor än SD-profilers senaste utspel.
Citera
2022-10-15, 10:27
Medlem
safadinhos avatar
Vad skrev Anne för något som var sedeslöst?
Citera
2022-10-15, 10:29
Medlem
Pungpuckels avatar
Man behöver inte skriva alla sina tankar i sociala medier, det handlar inte om Anne Frank.
Utan bara rent nyktert uppträdande.

Om jag råkar få bajs på fingret efter ett toabesök så skriver jag inte det på instagram, särskilt inte om jag är en officiell person.
Citera
2022-10-15, 10:29
Medlem
Bhagavans avatar
Frågan är väl inte om hon har rätt i sak, utan varför hon ens ska sitta där och recensera/såga just Anne Franks dagbok överhuvudtaget? Är det verkligen så viktigt att ge sig på en bok som inte ens är relevant i någon form av samhällsdebatt just nu, framför allt när man redan har nazimisstankar på sig? Helt otänkbart att företrädare från andra partier skulle göra på det sättet…
Citera
2022-10-15, 10:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Poängen är snarare att hon inte ger någon recension av verket i sig, eller ens sin upplevelse av helheten. Hon gör, som hon så ofta gör, ett valhänt försök att vara edgy.
Hon har inte gjort någon recension utan hn försöker väl provocera på något sätt då. Framstår som ganska omogen och barnslig anser jag. Knappast vad SD behöver nu då de änligen börjar komma in i politiken på allvar.

Citat:
Det är naturligtvis ett medvetet val att ta just det temat i just den boken och göra just det uttalandet till tonerna av just den artisten. Rebecka är motsvarigheten till en gymnasiekille som tror att han är en riktigt underfundig yttrandefrihetskämpe när han anser sig ha rätt att bära en tröja med hakkors för att vänstertjejerna i klassen har tröjor med Hammaren och Skäran. Kanske skulle killen i exemplet till och med börja dravla om Indien och solkors. Där nånstans hamnar Rebeckas klipska analyser och utspel.
Någonstans i den stilen, bra liknelser. Hon är ändå 26 år, borde man inte vara lite mer vuxen då?

Citat:
Det är, som jag skrev i mitt förra inlägg, bara så jävla tråkigt. Hon är tråkig. Tråkig tråkig och gör ingen någon tjänst med sina tråkiga försök till edgelordness. Varken sig själv eller partiet.
Precis, hon verkar lite trist emellanåt.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-15 kl. 10:33.
Citera
2022-10-15, 10:32
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Frågan är väl inte om hon har rätt i sak, utan varför hon ens ska sitta där och recensera/såga just Anne Franks dagbok överhuvudtaget? Är det verkligen så viktigt att ge sig på en bok som inte ens är relevant i någon form av samhällsdebatt just nu, framför allt när man redan har nazimisstankar på sig? Helt otänkbart att företrädare från andra partier skulle göra på det sättet…
Du ger ord på en del av det jag funderat på i det här fallet. På vilket sätt skulle det vara så viktigt för Sverige att analysera Anne Franks dagbok, är det så att Anne Frank är bland det viktigaste att profilera sig på idag som Sverigedemokrat och programledare på Riks? Tveksamt va... Man får välja sina strider helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in