2022-10-15, 09:53
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Typiskt vänsterblivna att inte respektera andra människors åsikter.
Det är inte det den här tråden ska handla om.
Citera
2022-10-15, 09:57
Medlem
Rebecka Fallenkvist är så generande tråkig att jag nästan tycker synd om henne. Hon vill vara någon form av internetkändis som gör bitande samtidskritik på ett humoristiskt sätt, men det faller platt varje gång. Har hon inga i sin närhet som kan sätta sig ner med henne, slå på hennes Taco-klipp på TikTok och peka ut varje gång hon är riktigt riktigt tråkig?

Från partiets sida borde man distanserat sig för länge sen. I bästa fall tilltalar hon en liten grupp runkgubbar ur den egna väljarkåren, men även det känns som en stretch. Hon vinner garanterat inga nya väljare med sina enmansrevyer.
Citera
2022-10-15, 10:05
Medlem
Varför får man inte kritisera fiction boken Anne Frank?
Citera
2022-10-15, 10:05
Medlem
Har folk ens läst Anne Franks dagbok? Anne Frank skrev mycket om sex, mens och tankar kring framtida familj med barn och grejer. Hon var 14 år och var såklart kåt och nyfiken, som alla andra 14-åringar. Själv runka jag nog 3 gånger om dagen när jag var 14.

Rebecka Fallenqvist må vara klumpig och skrikig, men hon har inte fel i sin recession av boken.
Citera
2022-10-15, 10:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Rebecka Fallenkvist är så generande tråkig att jag nästan tycker synd om henne. Hon vill vara någon form av internetkändis som gör bitande samtidskritik på ett humoristiskt sätt, men det faller platt varje gång. Har hon inga i sin närhet som kan sätta sig ner med henne, slå på hennes Taco-klipp på TikTok och peka ut varje gång hon är riktigt riktigt tråkig?

Från partiets sida borde man distanserat sig för länge sen. I bästa fall tilltalar hon en liten grupp runkgubbar ur den egna väljarkåren, men även det känns som en stretch. Hon vinner garanterat inga nya väljare med sina enmansrevyer.

Jag tror som du att hon är inte någon väljarmagnet och det lär knappast bli bättre efter hennes upprepade korkade tongångar. Lite trist att det blir så då SD nu lanserat Riks som ändå är en ganska bra kanal till skillnad från gubbkanalen Swebb-TV som nästan bara innehöll gamla foliehattar. Dick Erixon får väl förr eller senare att bli tvungen att gripa in.
Citera
2022-10-15, 10:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croowley
Varför får man inte kritisera fiction boken Anne Frank?
Det får man. Men den här tråden handlar inte om yttrandefrihet.
Citera
2022-10-15, 10:11
Medlem
Haha. Är det sant? Hon vill verkligen inte vinna.
Citera
2022-10-15, 10:13
Medlem
XaoqcHs avatar
Nu uppmuntrar jag Rebecka Fallenkvist att fortsätta vara klumpig och uppmärksamhetssökande - all negativ PR är bra PR som det brukar heta Men det Fallenkvist kritiseras för är att kalla Anne Frank för just sedeslös - inte kåt, inte typisk tonåring utan just omoralisk. Att anklaga vilken tonåring som helst idag för att vara omoralisk när personen blottar sin själ i sin dagbok hade varit korkat men att anklaga en tonårig som dessutom mördades av nazisterna är bisarrt.

Återigen hoppas jag att Fallenkvist fortsätter på samma spår och marginaliserar sig själv. Det är bara en tidsfråga innan hon blir krönikör på någon högerextrem sajt.
Senast redigerad av XaoqcH 2022-10-15 kl. 10:16.
Citera
2022-10-15, 10:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha. Är det sant? Hon vill verkligen inte vinna.

Vad jag förstår har dessa uttalanden kommit efter HELG SEGER, man har så klart rätt att tycka vad man vill om Anne Franks dagbok, men hur smart är det på en skala 1-10 att såga sådant som politiker och programledare?
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-15 kl. 10:20.
Citera
2022-10-15, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
SD har en rimlig politik men galna företrädare.

Och därmed står man utanför regeringen. Så länge politiken genomförs, så är det ok, då kan Sverige börja fungera normalt igen.
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-10-15 kl. 10:49.
Citera
2022-10-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Har folk ens läst Anne Franks dagbok? Anne Frank skrev mycket om sex, mens och tankar kring framtida familj med barn och grejer. Hon var 14 år och var såklart kåt och nyfiken, som alla andra 14-åringar. Själv runka jag nog 3 gånger om dagen när jag var 14.

Rebecka Fallenqvist må vara klumpig och skrikig, men hon har inte fel i sin recession av boken.
Poängen är snarare att hon inte ger någon recension av verket i sig, eller ens sin upplevelse av helheten. Hon gör, som hon så ofta gör, ett valhänt försök att vara edgy.
Det är naturligtvis ett medvetet val att ta just det temat i just den boken och göra just det uttalandet till tonerna av just den artisten. Rebecka är motsvarigheten till en gymnasiekille som tror att han är en riktigt underfundig yttrandefrihetskämpe när han anser sig ha rätt att bära en tröja med hakkors för att vänstertjejerna i klassen har tröjor med Hammaren och Skäran. Kanske skulle killen i exemplet till och med börja dravla om Indien och solkors. Där nånstans hamnar Rebeckas klipska analyser och utspel.

Det är, som jag skrev i mitt förra inlägg, bara så jävla tråkigt. Hon är tråkig. Tråkig tråkig och gör ingen någon tjänst med sina tråkiga försök till edgelordness. Varken sig själv eller partiet.
Citera
2022-10-15, 10:17
Medlem
Man måste få kritisera allt och alla eller?
Så trött på denna tystnadskulturen, om hon nu tycker det om Anne Frank ska hon få säga det.
Om jag tycker det ser ut som Jimmie Åkesson är tjock och har liten kuk så får jag säga det också.

Och att Hitler vad en patetisk tjackis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in