Citat:
Ursprungligen postat av
DenyTilYouDie
Har folk ens läst Anne Franks dagbok? Anne Frank skrev mycket om sex, mens och tankar kring framtida familj med barn och grejer. Hon var 14 år och var såklart kåt och nyfiken, som alla andra 14-åringar. Själv runka jag nog 3 gånger om dagen när jag var 14.
Rebecka Fallenqvist må vara klumpig och skrikig, men hon har inte fel i sin recession av boken.
Poängen är snarare att hon inte ger någon recension av verket i sig, eller ens sin upplevelse av helheten. Hon gör, som hon så ofta gör, ett valhänt försök att vara edgy.
Det är naturligtvis ett medvetet val att ta just det temat i just den boken och göra just det uttalandet till tonerna av just den artisten. Rebecka är motsvarigheten till en gymnasiekille som tror att han är en riktigt underfundig yttrandefrihetskämpe när han anser sig ha rätt att bära en tröja med hakkors för att vänstertjejerna i klassen har tröjor med Hammaren och Skäran. Kanske skulle killen i exemplet till och med börja dravla om Indien och solkors. Där nånstans hamnar Rebeckas klipska analyser och utspel.
Det är, som jag skrev i mitt förra inlägg, bara så jävla tråkigt. Hon är tråkig. Tråkig tråkig och gör ingen någon tjänst med sina tråkiga försök till edgelordness. Varken sig själv eller partiet.