2022-10-14, 11:29
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Enligt mig är svaret på denna fråga både ja och nej. Det bästa sättet för att förstå hur världen fungerar när det gäller män och kvinnor, är att titta på hur IQ är fördelat hos män och kvinnor. De med högst IQ är män. Men de med lägst IQ är också män. Hos gruppen män är dessa två grupper stora, medans gruppen med "medel-IQ" inte är jätte-stor.

Hos kvinnor å andra sidan är gruppen med medel-IQ väldigt stor. Det finns inte många kvinnor med en väldigt hög IQ. Men det finns heller inte många kvinnor med en väldigt låg IQ. Nu är inte IQ det enda som ger människor makt. Långt därifrån. Men denna fördelning av IQ stämmer väldigt bra överens med hur fördelningen av makt ser ut i samhället. De flesta av de människor med mest pengar, makt och inflytande är män. Men de flesta av de människor som är hemlösa, sitter i fängelse, är beroende av narkotika osv, är också män.

Män är generellt sett fysiskt starkare än kvinnor. Kvinnor är generellt sätt psykiskt starkare än män. När det gäller den mentala styrkan, dvs psyke osv, vet jag inte riktigt hur den är fördelad. Jag gissar på att antingen är män generellt sett mentalt starkare, eller så är den jämnt fördelad. Män är bättre än kvinnor på att fokusera på en sak i taget, och finslipa det, medans kvinnor är bättre än män på att fokusera på en massa saker samtidigt. Det är därför alla stora uppfinningar är uppfunna av män. Det är män som ligger bakom i princip all tecknologi. Men saken är den, att kvinnor gynnas mycket mer av tecknologin än vad män gör. Kvinnor är bättre på kommunikation än vad män är, och kan därför använda tex internet till sin fördel på ett annat sätt, plus att tecknologin eliminerar behovet av fysiskt arbete, aka arbeten som män utför bättre än kvinnor.

Män och kvinnor opererar dessutom inte oberoende av varandra. De flesta män och kvinnor har en eller flera av det motsatta könet som är lojala mot dem, då de har samma gener. Om jag som man hade haft en dotter, är min lojalitet givetvis mot henne framför alla män. Samma sak gäller med kvinnor med söner. Det är därför feminism och alla typer av försök till att få kvinnor att se män som sina konkurrenter, är idiotiskt.

För att göra det kort, "de med mest makt i världen är män", utan tvekan. Idag har vi en massa kvinnliga politiker, statsministrar och annat. Men detta beror på att politiker inte längre är maktfaktorn. Företag över hela väst, framförallt USA, har byggt upp sådana enorma förmögenheter, och skaffat sig så mycket makt, att de flesta politiker idag på ett eller annat sätt arbetar åt dem. Det var därför Trump blev attackerad från alla håll, då han inte arbetade åt dem.

Men dessa män med mest makt, är en väldigt liten del av alla män. De är inte ens 1%. Män ur arbetarklassen, blir precis lika utsatta av dem (om inte mer) som kvinnor blir. Det har aldrig funnits, och kommer aldrig att finnas, en värld där män och kvinnor är varandras konkurrenter rakt av och på olika sätt bedriver krigsföring mot varandra. Om en sådan värld skulle bli verklighet, hade det varit slutet för mänskligheten. Det hade blivit en mycket sjuk värld, där kvinnor hade lagt beslag på sperma på olika sätt, blivit gravida, och gjort abort om de hade blivit gravida med en son. Männen å andra sidan hade lagt beslag på kvinnor, sett till att de hade blivit gravida, och gjort abort om de hade blivit gravida med en dotter. Detta är inte naturligt, och ingen (eller i varje fall väldigt få) vill ta del av någonting ens i närheten av detta.

Mitt svar på frågan är att "världen styrs av mindre än 1% av män". I vissa fall är dessa män synliga och har en titel, som tex Vladimir Putin. Jag tvivlar inte på att det verkligen är han som styr i Ryssland. Men i de flesta fall är de som styr inte synliga, och har inga titlar. De är högt uppsatta på företag som tex "Blackrock".
Citera
2022-10-14, 15:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej det finns bara ett monetärt system så sluta yra, du kan inte blanda ihop det med valutor. Vi pratar om ett system skapat på 1600-talet så igen tror du sista 100 år av maktens bröd och skådespel i form av politik gör någon förändring för dom som faktiskt styr så fattar du inte ens tidslinjer.
Ingen som förstår det här bryr sig om Bilderberg och grupper startade för typ 60 år sen. Kom in i matchen nu. Läs en bok.
Men kan du sluta fjanta dig nu?
Varje valuta och varje riksbank är sitt egna monetära system och de knyts samman i nätverk av monetära system och nej, de är avsevärt mycket äldre än 1600-talet.
Dina killgisnningar är riktigt patetiska ny så jag föreslår att du, i stället för att göra bort dig totalt googlar på frågan.
du har nu fått fler än fem ledtrådar till varför du har fel, så lägg ett jävla ägg och sluta fjanta dig.

Jag fattar, din nick säger redan att du har en förkärlek för konspirationsteorier och ekar dadaism, men du kommer ingen vart med mig utan att ha grundläggande fakta klart för dig.

Jag börjar nästan ångra att jag gav dig en chans att utveckla något som hade kunnat bli en trevlig teori, men du har klantat bort den.
Citera
2022-10-14, 17:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men kan du sluta fjanta dig nu?
Varje valuta och varje riksbank är sitt egna monetära system och de knyts samman i nätverk av monetära system och nej, de är avsevärt mycket äldre än 1600-talet.
Dina killgisnningar är riktigt patetiska ny så jag föreslår att du, i stället för att göra bort dig totalt googlar på frågan.
du har nu fått fler än fem ledtrådar till varför du har fel, så lägg ett jävla ägg och sluta fjanta dig.

Jag fattar, din nick säger redan att du har en förkärlek för konspirationsteorier och ekar dadaism, men du kommer ingen vart med mig utan att ha grundläggande fakta klart för dig.

Jag börjar nästan ångra att jag gav dig en chans att utveckla något som hade kunnat bli en trevlig teori, men du har klantat bort den.

Nej du har fortfarande fel om allt och får läsa på, du har liksom inte förstått grunderna ens. Ingen flyr det monetära systemet så det finns inget val för någon människa på jorden så du är grund och naiv som en 12 åring. Sveriges riksbank brukar tillskrivas som den första och grundades på 1600-talet så det var ju märkligt att bara ljuga om. Har du förstått vad Wilson sa? Förstår du vad det innebär att FED är privatägt? Förstår du vad en statskuld innebär? Svaret på alla dessa frågor är ju nej.

Läs The creature from Jekyll Island så du kan börja förstå grunderna för det system du lever under. Jag fick min swedsec licens 2007 så du behöver inte fortsätta yra om saker du inte förstår valpen utan ta ett djupt andetag och läs på istället. Du som började svamla om konspirationer som att Bilderbergerna och prinsar utan makt skulle styrt världen max sista 60 åren, det är ju så naivt och dumt bara. Så det är bara jag som kastar pärlor åt svin här. Jag däremot berättar om vad dom som förde igenom lagarna senare erkände och det är ju ingen som ifrågasätter något här utan det är bara du som saknar kunskap, du förstår det va? Att ingen som kan historien tror att Woodrow Wilson ljög? Lagen finns ju på print?

Skulle vi verkligen komma ner till vem som styr världen och den sista messian så blir ju nämligen problemet direkt att du är ett totalt tomt blad. Det monetära systemet däremot och vem som äger det kan tom någon som du lista ut. Om man bara förstår att inget land någonsin som trycker sina egna pengar kan ha en statsskuld så börjar man förstå systemet. Så läs på eller ta dos 6 av frankenvaccinet och förbli hjärndöd ditt jävla får.
Citera
2022-10-15, 03:49
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nej du har fortfarande fel om allt och får läsa på, du har liksom inte förstått grunderna ens. Ingen flyr det monetära systemet så det finns inget val för någon människa på jorden så du är grund och naiv som en 12 åring. Sveriges riksbank brukar tillskrivas som den första och grundades på 1600-talet så det var ju märkligt att bara ljuga om. Har du förstått vad Wilson sa? Förstår du vad det innebär att FED är privatägt? Förstår du vad en statskuld innebär? Svaret på alla dessa frågor är ju nej.

Läs The creature from Jekyll Island så du kan börja förstå grunderna för det system du lever under. Jag fick min swedsec licens 2007 så du behöver inte fortsätta yra om saker du inte förstår valpen utan ta ett djupt andetag och läs på istället. Du som började svamla om konspirationer som att Bilderbergerna och prinsar utan makt skulle styrt världen max sista 60 åren, det är ju så naivt och dumt bara. Så det är bara jag som kastar pärlor åt svin här. Jag däremot berättar om vad dom som förde igenom lagarna senare erkände och det är ju ingen som ifrågasätter något här utan det är bara du som saknar kunskap, du förstår det va? Att ingen som kan historien tror att Woodrow Wilson ljög? Lagen finns ju på print?

Skulle vi verkligen komma ner till vem som styr världen och den sista messian så blir ju nämligen problemet direkt att du är ett totalt tomt blad. Det monetära systemet däremot och vem som äger det kan tom någon som du lista ut. Om man bara förstår att inget land någonsin som trycker sina egna pengar kan ha en statsskuld så börjar man förstå systemet. Så läs på eller ta dos 6 av frankenvaccinet och förbli hjärndöd ditt jävla får.
Okej,
jag tänker inte diskutera med någon som verkar befinna sig i nån jävla konstant haschdimma i alla fall.

Mer än hälften av det du skrev här är ren rappakalja, men när du felrepresenterar det jag skriver tar det tvärslut.

Adjö
Citera
2022-10-15, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja, frågan finns i rubriken: styrs världen av män och således ett patriarkat? Om så är fallet, hur länge har världen styrts av män?

Diskutera!

Ett fåtal gubbar styr världen. inte samma sak att "män" som grupp styr.
Citera
2022-10-15, 05:41
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Okej,
jag tänker inte diskutera med någon som verkar befinna sig i nån jävla konstant haschdimma i alla fall.

Mer än hälften av det du skrev här är ren rappakalja, men när du felrepresenterar det jag skriver tar det tvärslut.

Adjö

Säg vad du vill, men JordenIsPlatt har helt rätt i att du borde läsa boken The creature from Jekyll Island, du kommer förstå mycket mera av hur världen fungerar av det. Så det var en bra rekommendation faktiskt.

Big up till JordenIsPlatt bara för att han ens vet om den boken. Jag är faktiskt lite fan av G. Edward Griffin, författaren. Inte bara det men jag har även träffat honom en gång.
Citera
2022-10-15, 06:18
Medlem
Chingchonglings avatar
Lägg ner din lilla korsetåg, ja världen styr av oss män , men det är på grund av vi tar kulorna i kriget , försöker lösa uppgiften med verkligheten och inte med känslor ( ok , sojapojkar går på känslor, men det är en annan diskussion ) så , bra att kvinnor får vara med , men kolla vad händer nu, många kvoterade kärringar och allt går åt helvetet
Citera
2022-10-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chingchongling
Lägg ner din lilla korsetåg, ja världen styr av oss män , men det är på grund av vi tar kulorna i kriget , försöker lösa uppgiften med verkligheten och inte med känslor ( ok , sojapojkar går på känslor, men det är en annan diskussion ) så , bra att kvinnor får vara med , men kolla vad händer nu, många kvoterade kärringar och allt går åt helvetet

Ingen av världens ledare "tar emot några kulor", de är överhuvudtaget inte involverade själva fysiskt i krig och har inte varit så sen....medeltid typ.
Och finns inga så verklighetsfrämmande som några av dagens aktuella manliga ledare och deras följare...Putin, Trump, Ayatollorna i Iran etc etc. där styr enkom känslor. ex. känslan av makt.

Ja du verkligen massa "kvoterade kärringar" i Iran, Ryssland, Jemen, Syrien, Afghanistan, Etiopien, Sudan etc etc alla de ställen som idag lider svårligen av allt möjlig "verklighet".

Världen är idag uppdelad....du har en del där kivnnor får vara med och styra ....och du har en del där de inte alls får vara med och styra....bara kolla vilken av dessa delar du tycker fungerar bäst generellt.

Citera
2022-10-15, 12:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Okej,

Adjö

Så kan det gå när man inte har något mer att säga. Läs på eller håll käft fåret men ditt löjliga bräckliga lilla ego bryr sig ingen om. Bara för att man just tog av sig blöjan och har hållit på med crypto och aktier i 3 år betyder inte att man vet något. Om du inte bryr dig om vad dom som skapade systemet och lagarna säger så kommer du så klart fortsätta förbli totalt ignorant i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Säg vad du vill, men JordenIsPlatt har helt rätt i att du borde läsa boken The creature from Jekyll Island, du kommer förstå mycket mera av hur världen fungerar av det. Så det var en bra rekommendation faktiskt.

Big up till JordenIsPlatt bara för att han ens vet om den boken. Jag är faktiskt lite fan av G. Edward Griffin, författaren. Inte bara det men jag har även träffat honom en gång.

Ja det är lite konstigt när människor håller upp sin ignorans som en sköld.

Det var coolt! Får man vara lite nyfiken och fråga vad ni pratade om? Pratande ni om vem som styr världen kanske? Så inte modsen blir arga menar jag.
Citera
2022-10-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja, frågan finns i rubriken: styrs världen av män och således ett patriarkat? Om så är fallet, hur länge har världen styrts av män?

Diskutera!
Nä. Den styrs av människor.
Man eller kvinna spelar mindre roll rent allmänt.
Det spelar mer roll med födelselott, makt, pengar och illvillighet
Citera
2022-10-15, 13:28
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest

Jag tar gärna ett boktips, men det blev lite väl storvulet och ödesmättat när alla världens ekonomiska system förminskades till i princip en pokerhand för an handfull.
Citera
2022-10-15, 13:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Så kan det gå när man inte har något mer att säga. Läs på eller håll käft fåret men ditt löjliga bräckliga lilla ego bryr sig ingen om. Bara för att man just tog av sig blöjan och har hållit på med crypto och aktier i 3 år betyder inte att man vet något. Om du inte bryr dig om vad dom som skapade systemet och lagarna säger så kommer du så klart fortsätta förbli totalt ignorant i frågan.
Nu är du sådär olidligt korkad och överlägsen igen.

Det funkar inte på mig. Jag är en vuxen man som hela mitt liv satt lite ära i att veta hur saker och ting funkar. Så tagga ner, jag ska läsa den där jävla boken och sen ska jag strimla dess budskap och argument inför ögonen på dig och fjutta eld på resterna, men först ska jag bli klar med min månadslånga asienturné.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in